۰ نفر

نفوذ لکه سفید به مزارع پرورش میگوی بوشهر

۳۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸
کد خبر: 382205
نفوذ لکه سفید به مزارع پرورش میگوی بوشهر

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از نفوذ بیماری "لکه سفید" به برخی از مزارع پرورش میگوی سطح استان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مرتضی بحرانی عنوان کرد: بیماری لکه سفید در اواسط ماه جاری سایت های در پرورش میگوی استان مشاهده شده است و بعضی از سایت های پرورشی درگیر این بیماری شده اند.

وی افزود: در حال حاضر برداشت سریع میگو را در دستور کار داریم، و با توجه به اینکه خیلی از مزارع و استخرهای پرورشی به وزن بازاری رسیده اند برداشت سریع در حال انجام است.

مدیرکل دامپزشکی بوشهر تاکید کرد: ممکن است در صورت عدم رعایت شرایط امنیت زیستی و قرنطینه ای پیشرفت بیماری لکه سفید به سایر سایت ها نیز نفوذ کند.

بحرانی با اشاره به لزوم رعایت شرایط امنیتی گفت: در خصوص حمل و نقل و ماشین هایی که توسط آن برداشت صورت می گیرد، در حوزه حمل و نقل و ترافیک نقلیه ای و انسانی، و همچنین رعایت ضوابط و شرایط ابلاغی در خصوص سایت ها مورد تاکید است.

این مسئول خاطرنشان کرد: امنیت زیستی به معنای رعایت ضوابط و اصول بهداشتی است و در صورت رعایت موارد توصیه شده مربوط به امنیت زیستی می توانیم به سلامت از این شرایط عبور نموده و سایر سایت ها درگیر نشود.

پرورش در کنار ویروس

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر عملیات برداشت همراه با رعایت بحث های امنیت زیستی و شرایط بهداشتی در حال انجام است که امیدواریم این دوره به سلامت پشت سر گذاشته شود.

وی یادآور شد: یکی از اصول مهم مورد توجه در دنیا، پرورش در کنار بیماری یا ویروس است که الان در دستور کار قرار گرفته و دنبال می شود.

 بیماری لکه سفید میگو یک بیماری پایه در صنعت پرورش میگو است که از حدود دو دهه پیش وارد مزارع پرورشی میگو شده و هرساله تولیدکنندگان این محصول را با زیان های سنگینی روبرو می کند. سازمان دامپزشکی بیماری در کنار تولید را طبیعی می‌داند و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و امنیت زیستی از سوی پرورش‌دهنگان را عامل افزایش خسارت به محصول میگو اعلام می‌کند.