۰ نفر

معاون وزیر صنعت: بازار مرغ را با واردات تنظیم می‌کنیم

۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۷
کد خبر: 371458
معاون وزیر صنعت: بازار مرغ را با واردات تنظیم می‌کنیم

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: اگر تا چند روز آینده تزریق مرغ به بازار افزایش نیابد قطعا برای تنظیم بازار این کالا اقدام به واردات خواهیم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدرضا تابش در مورد تنظیم بازار مرغ، گفت: اگر دستگاه‌های تامین کننده اقدام به تامین نیاز مصرف‌کننده نکنند حتما برای تنظیم بازار این کالا اقدام به واردات مرغ می‌کنیم. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که اقدام به واردات کالا برای تنظیم بازار همان مساله‌ای که پیش از آن کارشناسان زیادی به آن اشاره می‌کردند که در صورت انتقال وظایف بازرگانی به وزارت صنعت واردات رونق می‌گیرد، و اکنون این اتفاق افتاده است، گفت: شما اگر به دنبال عدم واردات  و رونق تولید هستید به ما راهکار بدهید که چگونه بدون واردات می‌توانیم در این شرایط، بازار مرغ را تنظیم کنیم. 

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان بیان داشت: ما پیش از این از وزارت جهاد کشاورزی خواسته بودیم تا در راستای تامین بازار مرغ میزان جوجه‌ریزی را افزایش دهد در حالی که علیرغم این مساله یک دوم تزریق مرغ کاهش یافته است. 

تابش بیان داشت: همچنین از وزارت جهاد خواستار شدیم تا صادرات مرغ را ممنوع کند، صادرات در شرایطی که مصرف‌کننده مرغی برای مصرف ندارد چه فایده‌ای دارد. چه فایده‌ای دارد که 2 سنت وارد کشور شود در حالی که وضعیت بازار مرغ مناسب نیست. 

معاون وزیر صنعت بیان داشت: ما نگفته‌ایم که همین الان واردات را انجام می‌دهیم و علاقه‌ای هم به واردات نداریم اما اگر ظرف 3 تا 4 روز آینده، وزارت جهاد کشاورزی اقدام به تزریق مرغ به بازار نکند ما برای تنظیم بازار مجبور به واردات هستیم. 

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان بیان داشت: وزارت جهاد کشاورزی دلیل کاهش عرضه مرغ را تلفات در فصل تابستان اعلام می‌کند در حالی که این مساله قابل پیش‌بینی بوده است و می‌توانست با افزایش جوجه‌ریزی این مشکل را جبران کند. 

وی با بیان اینکه پیش از این به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده بود که با توجه به شرایط میزان جوجه‌ریزی را به 125 میلیون قطعه افزایش دهد، گفت: این در حالی است که 114 میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است و همین مساله باعث کاهش عرضه مرغ شده است. 

وی بیان داشت: امروز در ستاد تنظیم بازار مصوب کردیم تا پرفراژ قیمت حتما روی بسته‌بندی‌های مرغ ثبت شود ضمن اینکه مقصد مرغ مشخص و با واحدهایی که از عرضه خودداری می‌کنند برخورد شود.