۰ نفر

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی

۲.۲میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد/ ۳.۵میلیارد تومان پول گندمکاران واریز شد

۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۷
کد خبر: 357764
۲.۲میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد/ ۳.۵میلیارد تومان پول گندمکاران واریز شد

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و 3.5 میلیارد تومان پول آن پرداخت شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین ، عبدالمهدی بخشنده در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی و اطلاع رسانی اقتصادی در وزارت کشور در جمع خبرنگاران افزود: از آخرین روز‌های فروردین ماه در استان‌های گرمسیر و نیمه گرمسیر خرید تضمینی گندم را از کشاورزان شروع کردیم که سیلو‌های کشور این گندم‌ها را دریافت می‌کنند و سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با همکاری سازمان برنامه و بودجه و بانک کشاورزی تا شب گذشته پرداخت و به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی گفت: با این خرید تضمینی امسال نیز همانند چهارسال متوالی در تولید گندم خودکفا می‌شویم و کل گندم مصرفی از تولید داخل است.

*خرید 204 هزار تن کلزا و پرداخت 700 میلیارد تومان

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بحث تولید کلزا نیز ۲۰۴ هزار تن از کشاورزان مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر خریداری شده که تا شب گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده و ۱۰۰ درصد تعهدات را در این زمینه به کشاورزان پرداخت کرده ایم و امیدواریم در ادامه نیز خرید خوبی از سایر استان‌ها داشته باشیم.

بخشنده در ادامه به بحث برداشت چغندر از استان‌های گرمسیر و نیمه گرمسیر اشاره کرد و گفت: صدهزار تن چغندر از این استان‌ها برداشت شده و به کارخانه‌ها و مراکز تولیدی منتقل شده که شکر حاصل از این برداشت نیز به زودی وارد بازار می‌شود.

وی گفت: در مجموع تا این لحظه اهدافی که در خرید گندم، چغندر و کلزا داشتیم هم در بحث تولید و هم در بحث منابع مالی تامین شده و وجه آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

ایران امسال برای چهارمین سال پیاپی در تامین گندم کشور خودکفا می‌شود، گندم یک محصول استراتژیک است و امروزه در معادلات جهانی از آن به عنوان یک حربه سیاسی استفاده می‌شود.