۰ نفر

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

تسهیلات و یارانه‌های کشاورزی نیاز به بازنگری دارد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۲۶
کد خبر: 348846
تسهیلات و یارانه‌های کشاورزی نیاز به بازنگری دارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ارائه تسهیلات و تخصیص یارانه‌های بخش کشاورزی نیازمند تقویت و بازنگری است.

به گزارش اقتصادآنلاین، حسین شیرزاد، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن تشریح فعالیت‌های دفتر توسعه خدمات فنی و کشاورزی تعاونی‌ها گفت: بطورکلی تکثیر و تولید بذور اصلاح شده غلات و دانه‌های روغنی در سطح شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی به دو بخش تکثیر و تولید بذور غلات (گندم وجو) و بذور دانه های روغنی تقسیم می‌شود.

وی درباره تکثیر و تولید بذور غلات (گندم وجو) تصریح کرد: سرجمع بذور مورد نیاز کشور اعم از بذور اصلی و خود مصرفی غلات(گندم وجو) بالغ بر یک میلیون و یکصد هزارتن است که از این مقدار با برنامه‌ریزی انجام شده ازسوی کمیته های فنی مرکز و استانها حدود ۶۳۰ هزارتن بذور اصلاح شده شامل ۵۷۸ هزارتن گندم و ۵۲ هزارتن بذر جو توسط سه بخش خصوصی، تعاونی و دولتی تحت نظارت کامل مؤسسات تحقیقاتی ذیربط تکثیر و تولید شده و نهایتاً دراختیار کشاورزان قرار داده می‌شود.

شیرزاد با بیان اینکه روند ارائه تسهیلات و تخصیص یارانه‌های بخش کشاورزی نیازمند تقویت و بازنگری است، گفت:استفاده از فناوری تولید بذر هیبرید موجب افزایش ۴۲ درصدی نرخ بازده اقتصادی خواهد شد.

 وی افزود: در سال زراعی ۹۷-۹۶ از میزان ۴۹۶ هزارتن بذر اصلاح شده گندم کشور ، بیش از ۱۴۶ هزارتن آن در شبکه تعاونی‌های تحت پوشش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تکثیر و تولید شده‌است.