۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین عنوان شد:

خسارت ۳۰میلیارد تومانی به بخش عشایری خوزستان تا امروز/ راه ارتباطی با ۵هزار نفر از عشایر مسدود است

۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۵۰
کد خبر: 345277
خسارت ۳۰میلیارد تومانی به بخش عشایری خوزستان تا امروز/ راه ارتباطی با ۵هزار نفر از عشایر مسدود است

مدیرکل دفتر ساماندهی و هماهنگی امور عشایر کشور گفت: تا امروز سیل 30 میلیارد تومان به بخش عشایری خوزستان خسارت وارد کرده است.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ سیاوش احمدی میرقائد در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان اینکه تا کنون سیل در خوزستان 1300 راس دام را با خود برده، اظهار کرد: 1000 کیلومتر از ایل راه ها و تجهیزات مستقر در آن ها به طور کامل از بین رفته است.

وی ادامه داد: همچنین خسارات زیادی نیز به سیاه چادرها و وسایل زندگی عشایر وارد شده است.

به گفته احمدی؛ در حال حاضر راه ارتباطی با 5 هزار نفر از عشایر استان خوزستان قطع شده و به دلیل حجم بالای سیل امکان دسترسی از طریق راه های زمینی وجود ندارد.

وی از حدود 13 پرواز به این مناطق برای انتقال غذا، آب آشامیدنی سالم و لوازم بهداشتی خبر داد.

احمدی در پاسخ به این پرسش که آیا از عشایر استان کسی جان خود را بر اثر سیل از دست داده است، گفت: متاسفانه از عشایر استان خوزستان یک پسر نوجوان و یک مرد میانسال بر اثر طغیان رودخانه و سیل جان خود را از دست داده اند.

مدیرکل دفتر ساماندهی و هماهنگی امور عشایر کشور با بیان اینکه 20.000 راس دام عشایر برای در امان ماندن از سیل جا به جا شده است، افزود: 300 خانوار عشایر همراه با دام هایشان از مناطق پست که هم اکنون 100 درصد به زیر آب رفته به مناطق مرتفع منتقل شده اند.

احمدی در پایان همچنین از آماده سازی ماشین آلات و ادوات سنگین برای کمک رسانی به عشایر گرفتار در سیل به محض فروکش کردن آب خبر داد.