۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین عنوان شد:

امکان اعلام قیمت قطعی برای پرتقال وجود ندارد/ هزینه‌ها روزانه تغییر می‌کند

۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۵۹
کد خبر: 339607
امکان اعلام قیمت قطعی برای پرتقال وجود ندارد/ هزینه‌ها روزانه تغییر می‌کند

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: هر کیلوگرم پرتقال روی درخت از باغداران 1300 تا 1500 تومان خریداری شده است که با در نظر گرفتن فراینده برداشت تا عرضه قیمت امروز آن در میادین نباید بیش از 4200 تا 4700 تومان باشد، اما با توجه به تغییر روزانه نرخ هزینه های جاری امکان اعلام قیمت قطعی برای هر کیلوگرم پرتقال وجود ندارد.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ محمدرضا شعبانی درگفت و گو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه پرتقال از باغداران در آبان ماه خریداری شده است، اظهار کرد: هر کیلوگرم پرتقال بر اساس کیفیت آن از باغداران به قیمت 1300 تا 1500 تومان خریداری شده است.

وی ادامه داد: میوه ها پس از برداشت به انبار انتقال پیدا می کنند که در این مرحله هزینه های متعددی به قیمت تمام شده پرتقال افزوده می شود.

به گفته شعبانی؛ با در نظر هزینه برداشت، حمل و نقل، سبد، واکس، سورت، انبار، افت و ضایعات محصول و سود انبارداری قیمت هر کیلوگرم پرتقال درب انبار به 3000 تا 3700 تومان رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر به طور متوسط هزینه حمل از انبار تا میادین برای هر کیلوگرم پرتقال 200 تومان است که به قیمت درب انبار اضافه می شود.

شعبانی بابیان اینکه در این مرحله بار دیگر هزینه افت و ضایعات محصول و 10 درصد کمیسیون به قیمت پرتقال اضافه می شود، اظهار کرد: با در نظر گرفتن تمامی این هزینه امروز هر کیلوگرم پرتقال در غرفه های میادین باید 4200 تا 4700 تومان باشد.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران تاکید کرد که با توجه 35 درصد سود قانونی برای خرده فروشی ها قیمت این میوه در سطح شهر اکنون باید حدود 5700 تا 6300 تومان باشد.

شعبانی در پایان پیش بینی کرد با توجه به تغییر روزانه هزینه ها باید منتظر فروش پرتقال بیش از قیمت های عنوان شده در روزهای آینده باشیم.