۰ نفر

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران؛

عرضه 70هزار تن سیب و پرتقال برای نوروز/ قیمت ها 12تا 17درصد پایین تر از بازار

۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۲۰
کد خبر: 339386
عرضه 70هزار تن سیب و پرتقال برای نوروز/ قیمت ها 12تا 17درصد پایین تر از بازار

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه70 هزارتن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار ایام نوروز آماده عرضه است، افزود: قیمت میوه های تنظیم بازاری ایام نوروز 12 تا 17 درصد پایین تر از قیمت بازار خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، حسین شیرزاد در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی چهار دهه دستاوردهای کشاورزی درباره آخرین وضعیت خرید و ذخیره سازی میوه تنظیم بازاری ایام نوروز، اظهار داشت: بر اساس مصوبات کمیته‌های راهبردی تنظیم بازار، 30 هزار تن سیب درختی از باغداران خریداری و به استان‌ها حمل شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن 6 هزار تن سیب در 5 کلانشهر با عنوان ذخیره احتیاطی در نظر گرفته شده است.

شیرزاد درباره تامین و توزیع پرتقال نیز گفت: خرید و ذخیره سازی حدود 40 هزار تن پرتقال برای ایام نوروز مصوب شده است که از این میزان 30 هزار تن آن باید از شمال کشور و مابقی از جنوب تامین شود که بر این اساس تاکنون27 هزار تن آن خریداری و حمل شده است.

وی تاکید کرد که 3 هزارتن تن باقی‌مانده نیز طی 4تا5 روز آینده خریداری می‌شود.

شیرزاد میوه‌های خریداری شده تنظیم بازاری را کیفی ، با سایز مناسب و ماندگاری بالا توصیف کرد و گفت: محصولات خریداری شده پس از بررسی کیفی و سورتینگ به سردخانه‌های استان‌ها حمل شده است.

وی تاکید کرد: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برای تنظیم بازار میوه نوروز در سالجاری 31 درصد نسبت به سال گذشته و 42 درصد نسبت به 5 سال گذشته افزایش خرید و ذخیره‌سازی‌ داشته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی قیمت میوه‌های تنظیم بازاری را حدود 12 تا 17 درصد پایین تر از بازار عنوان کرد و گفت: ستاد تنظیم بازار تا هفته آخر اسفند قیمت های قطعی را اعلام خواهد کرد.

شیرزاد محل عرضه میوه‌های تنظیم بازاری را مراکز عرضه ستاد تنظیم بازار، غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های تعاونی مصرف اعلام کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه نیازی به واردات میوه نداریم، اظهار کرد: تولیدات داخل به اندازه کافی است و تا کنون گزارشی مبنی بر نیاز به واردات میوه به ما نرسیده است.

شیرزاد در پایان اطمینان خاطر داد که امسال میوه‌های تنظیم بازاری با کانتینرهای یخچال‌دار و در زمان کوتاه به مقاصد عرضه منتقل می‌شود تا افت و کسری کمتری داشته باشیم.