۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین عنوان شد:

قاچاقچیان آرد خارج می‌کنند، تولیدکنندگان محدود می‌شوند!

۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۲۸
کد خبر: 338308
قاچاقچیان آرد خارج می‌کنند، تولیدکنندگان محدود می‌شوند!

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های صنعتی کشور از کاهش 50درصدی تولید کارخانه‌های نان صنعتی خبر داد و گفت: در پی قاچاق گندم و آرد توسط سودجویان، دستگاه های مسئول به جای افزایش نظارت سهمیه آرد کارخانه‌های نان صنعتی را کاهش داده‌اند.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ محسن لزومیان در گفت و گو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه کارخانه‌های نان صنعتی  به مرحله بحران اقتصادی نزدیک شده اند، افزود: کاهش سهیه آرد کارخانه‌های نان صنعتی در حالی است بیشتر این کارخانه‌ها به دلیل شرایط اقتصادی کشور با مشکلات متعددی روبه رو هستند.

وی ادامه داد: کاهش توان خرید مردم تاثیر خود را بر تقاضای نان صنعتی گذاشته است و در این شرایط تحمیل مشکل جدید همچون کاهش سهیه آرد بر کارخانه‌ها نتایج سنگین اقتصادی برای آن‌ها به همراه دارد.

لزومیان دلیل اصلی کاهش سهمیه کارخانه‌های نان صنعتی توسط دستگاه‌های مسئول را قاچاق گندم و آرد در پی کاهش ارزش پولی کشور دانست.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های صنعتی کشور تاکید کرد: به نظر می رسد دستگاه‌های مسئول فراموش کرده است که تولیدکننده نمی تواند قاچاقچی باشد و ریشه این اتفاق را باید در جای دیگری جستجو کند.

لزومیان در پایان تاکید کرد: به جای تحت فشار قرار دادن تولیدکنندگان، دستگاه نظارتی روند خروج گندم و آرد از کشور و افرادی که دست به آن می زنند را رصد و شناسایی کنند.