۰ نفر

یه مقام مسئول خبر داد؛

توزیع اینترنتی گوشت قرمز متوقف نشده است

۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۵۷
کد خبر: 335726
توزیع اینترنتی گوشت قرمز متوقف نشده است

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام تهران گفت: بر خلاف شایعه های مطرح شده در برخی رسانه ها توزیع اینترنتی گوشت قرمز متوقف نشده و تنها مسئولیت آن به وزارت صعنت، معدن و تجارت واگذار شده است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ رضا سالمی در جریان بازدید از اولین گله گوسفند رومانیای وارداتی به کشور در شهر رباط کریم درباره سرنوشت توزیع اینترنتی گوشت قرمز، اظهار کرد: عرضه اینترنتی گوشت قرمز همچنان ادامه دارد، اما از روز گذشته وظیفه تنظیم بازار آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است.

وی تأکید کرد: از آغاز توزیع اینترنتی تاکنون حدود 35 تن گوشت قرمز تنظیم بازاری به مردم تحویل داده شده است.

 سالمی میزان عرضه روزانه اینترنتی گوشت قرمز در سایت بروزرسان را 2 تا 2.5 تن و مستر قصاب و یخچال را هر کدام روزانه حدود 1 تا 1.5 تن عنوان کرد.

وی گفت: سایت مسترقصاب عرضه گوشت قرمز را از امروز و سایت یخچال نیز از شنبه آغاز می کند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران تغییر احتمالی روش در توزیع و عرضه گوشت قرمز تنظیم بازاری توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت را رد نکرد و گفت: ممکن است وزارت صنعت، معدن و تجارت روش جدیدی برای توزیع گوشت قرمز تنظیم بازاری با توجه به جامعه هدف در نظر بگیرد.

سالمی در تشریح روند ورود دام زنده به کشور اظهار کرد: از امروز علاوه بر لاشه سرد و گرم روزانه 2 هزار رأس گوسفند زنده وارد کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران با تأکید بر اینکه در 10 ماهه نخست امسال 2.5 برابر سال گذشته گوشت گوسفند وارد کشور شده است، افزود: در سال جاری تولید دام داخلی نیز افزایش داشته، اما شاهد کاهش کشتار دام تا 18 درصد بوده ایم.

سالمی در پایان دلیل اصلی کاهش کشتار دام در کشتارگاه های کشور را امر قاچاق دانست و گفت: بالاتر بودن قیمت دام در کشورهای همسایه غربی و جنوبی کشور ما موجب رونق قاچاق شده است، امری که دلیل اصلی افزایش گوشت قرمز در کشور به شمار می رود.