۰ نفر

معاون وزیر جهادکشاورزی:

کالاهای اساسی تا ماه رمضان تامین است/ خرید تضمینی نیاز به 20هزار میلیارد تومان نقدینگی دارد

۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰
کد خبر: 333742
کالاهای اساسی تا ماه رمضان تامین است/ خرید تضمینی نیاز به 20هزار میلیارد تومان نقدینگی دارد

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا ماه رمضان کالاهای اساسی تامین شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین ، یزدان سیف در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر در حال برگزاری است، درباره اقدامات انجام شده برای تنظیم بازار کالاهای اساسی، اظهار کرد: در حال حاضر ماهانه ۲۰هزار تن برنج توزیع می‌شود که تا ماه رمضان ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین به منظور تنظیم بازار ایام پیش رو ۲۰ تا ۲۵هزار تن روغن خام در اختیار کارخانه‌های روغن نباتی قرار خواهد گرفت.

سیف همچنین از افزایش ۱۵ درصدی توزیع روغن نباتی در کشور خبر داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: در حال حاضر ۶۵۰هزار تن شکر نیشکری، ۳۰۰هزار تن شکر چغندری تولید و ۴۰۰ تا ۵۰۰هزار تن شکر در شبکه انباری کشور برای تامین نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز عملیات خرید تضمینی گندم از یک ماه پیش خبر داد و افزود: فراخوان برای مراکز خرید تضمینی و اعلام شاخص ها آغاز شده و اکنون بسیاری از این مراکز جا نمایی شده و اقدامات مربوط به آنها در حال انجام است.

سیف ادامه داد: امسال برای این مراکز امکانات رفاهی ویژه کشاورزان در نظر گرفته شده است تا در جریان روند خرید خدمات رسانی به آن ها انجام شود. 

عرضه گندم در سامانه به جای بورس

معاون وزیر جهادکشاورزی درباره تغییر در روند عرضه گندم در بورس کالا، گفت: به استناد مصوبه هیات وزیران از این پس عرضه گندم در سامانه های آرد انجام می شود. تجربه نیز نشان داد که عرضه در این سامانه نتایج بهتری دارد و موجب کاهش نقش واسطه ها می شود.

سیف در ادامه سخنان خود درباره کیفیت گندم های تولیدی کشور، اظهار کرد: تمام گندم های خریداری شده بیش از ۹.۵ درصد پروتئین دارند و در مجموع جزو گندم های متوسط دسته بندی می شوند.

 وی همچنین افزود: آردی که از آنها تولید می شود استاندارد است.

اختلاط گندم مناطق مختلف برای بهبود کیفیت آرد

سیف اضافه کرد: برای بهبود کیفیت آرد، حمل گندم از برخی نقاط کشور به نقاط دیگر با هدف ترکیب و افزایش کیفیت انجام می شود، به طور مثال حمل گندم از اردبیل و گلستان به آذربایجان شرقی صورت گرفته تا آرد بهتری به دست آید.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران پیش‌بینی کرد: تولید گندم در سال زراعی جاری ۴۰ درصد افزایش می یابد و میزان خرید تضمینی این محصول حداقل به ۱۱ میلیون تن خواهد رسید.

سیف در پایان میزان نقدینگی مورد نیاز خرید تضمینی گندم را حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تخمین زد.