۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

آماده‌باش! ملخ‌های دریایی وارد خاک ایران شده‌اند

۱۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۴۸
کد خبر: 333529
آماده‌باش! ملخ‌های دریایی وارد خاک ایران شده‌اند

خبرها حاکی از آن است که ملخ های دریایی که آفتی خطرساز به شمار می‌رود پس از هجوم به مزارع عربستان، امارات و عمان با عبور از خلیج فارس وارد ایران شده و این‌بار علاوه بر استان هرمزگان سر از استان فارس نیز درآورده است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ این نوع ملخ که به دلیل قدرت پرواز بالا توانایی عبور از دریا را دارد و به خاطر همین خصوصیت نام دریایی را گرفته است، آفتی بسیار خطرناک محسوب می‌شود که علاوه بر خسارات بر محصولات کشاورزی مراتع را نیز تخریب می‌کند.

گزارش‌ها از وسعت تخریب این آفت نشان می‌دهد چنانچه در برخی موارد حملات این آفات حدود ۳۰ میلیون کیلومتر مربع را پوشش داده و خسارات جبران ناپذیری را به بار آورده است.

یکی از کارشناسان سازمان حفظ نباتات کشور که نخواست نامش فاش شود از سفر فوری رییس این سازمان به جنوب کشور برای مدیریت شرایط به وجود آمده خبر داد.

وی گفت: اعزام هواپیمای سم پاش به جنوب کشور نیز از اقدامات دیگر در راستای مهار این آفت است، تا در صورت بحران به روند مبارزه با این آفت ورود کند.

به گفته این کارشناس؛ انتظار می‌رفت سواحل دریایی مرز جنوب محل احتمالی حضور این ملخ‌ها باشد، اما اینبار این آفت در استان فارس نیز دیده شده است.

وی تاکید کرد که به زودی شاهد حضور دسته‌های ملخ دریایی بیشتری در مناطق جنوبی کشور خواهیم بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سطح خسارت آفات ملخ دریایی آنچنان بالاست که در صورت مهار نشدن به موقع آن ، می‌تواند در تولید و عرضه محصولات کشاورزی خلاء ایجاد کند. خلاء تولید محصولات کشاورزی در آستانه نوروز اتفاق ناخوشاندی است که ضرورت مبارز با این آفت را در مقطع کنونی نشان می‌دهد.