۰ نفر

رئیس سازمان دامپزشکی اعلام کرد:

افزایش 2برابری ثبت سفارش واردات گوشت قرمز نسبت به سال گذشته/ تکذیب توزیع گوشت سگ در مشهد

۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۴۱
کد خبر: 332408
افزایش 2برابری ثبت سفارش واردات گوشت قرمز نسبت به سال گذشته/ تکذیب توزیع گوشت سگ در مشهد

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ثبت سفارش گوشت قرمز به 260 هزار تن رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته است.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ علیرضا رفیعی‌پور در نشست خبری با اشاره به آخرین وضعیت بازار گوشت قرمز در کشور، اظهار کرد: میزان نیاز کشور به گوشت قرمز وارداتی 140 هزار تن است و در حال حاضر بیش از نیاز ثبت سفارش واردات انجام شده است.

رفیعی پور ادامه داد: هم اکنون اروپا، آفریقا، آسیای میانه و استرالیا هم به جمع فروشندگان گوشت قرمز به ایران اضافه شده اند و قرار است تا دام های زنده با نظارت سازمان دامپزشکی و شرکت پشتیبانی امور دام کشتار و عرضه شود.

این مقام مسئول درباره نقش سازمان دامپزشکی کشور در کنترل قاچاق گفت: برای مقابله با قاچاق عوامل زیادی دخیل هستند، قسمتی که مربوط به دامپزشکی است نظارت بر حمل و نقل با استفاده از دستگاه GIS است که اکنون در جریان است.

وی افزود: سیستم GIS  نظارت حمل و نقل دام را برخط و آنلاین می کند تا توسط دستگاه‌های امنیتی و انتظامی همچون وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و غیره قابل رصد باشد.

رفیعی پور با تاکید بر دستورالعملی تدوین شده برای کنترل از جابه جایی دام زنده، گفت: جابجایی هرگونه دام زنده و فرآورده خام دامی بدون مجوز سازمان دامپزشکی ممنوع است و قاچاقچیان دام زنده جلوی چشمان دستگاه‌های نظارتی، انتظامی و امنیتی دست به این کار نمی زنند و از مسیرهای خارج از دید تردد می کنند.

وی اختلاف نرخ ارز در داخل و خارج از کشور راعامل مهم افزایش قاچاق دام زند از کشور برشمرد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور درباره شایعاتی مبنی بر عرضه گوشت سگ در مشهد توضیح داد: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که گوشت سگ عرضه نشده است و گوشت مورد ذکر گوشت بز بوده است.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: دادستانی مشهد به این مسئله ورود کرده و به منتشرکنندگان این شایعات در فضای مجازی هشدار داده است.