۰ نفر

در گفت و گو با اقتصادآنلاین عنوان شد:

منتظر کاهش قیمت محصولات دامی در پی کاهش نرخ ارز نباشید/ افزایش قیمت برخی از نهاده های دامی علی رغم کاهش نرخ ارز

۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۴
کد خبر: 321994
منتظر کاهش قیمت محصولات دامی در پی کاهش نرخ ارز نباشید/ افزایش قیمت برخی از نهاده های دامی علی رغم کاهش نرخ ارز

رییس انجمن صنفی گاوداران ایران گفت: علی رغم کاهش نرخ ارز شاهد افزایش 300 تا 1500 تومانی در هر کیلوگرم از برخی نهاده‌های دامی هستیم.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ احمد مقدسی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه این افزایش قیمت از یک ماه قبل در برخی نهاده دامی آغاز شده است، اظهارکرد: انتظار می‌رفت با کاهش نرخ ارز شاهد کاهش قیمت این نهاده‌ها باشیم، اما افزایش قیمت آن‌ها بدون توقف ادامه دارد.

وی برخی از این نهاده‌ها را تفاله چغندر قند، یونجه و گلوتن برشمرد.

به گفته مقدسی؛ افزایش قیمت تفاله چغندر قند از 1300 به 1650 تومان، افزایش قیمت یونجه از 1500 به 2000 تومان و افزایش قیمت گلوتن از 2900 به 4150 تومان طی یکماه اخیراتفاق افتاده است.

وی یادآور شد که این محصولات به طور عمده از منابع داخلی تامین می‌شود و با کاهش نرخ ارز انتظار کاهش قیمت می‌رفت.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به افزایش 100 درصدی هزینه حمل و نقل برای دامداران، افزود: در مدت زمان کوتاهی هزینه حمل هر کیلوگرم نهاده دامی نیز از 95000 تومان به 160000 تومان افزایش داشته و علاوه بر آن کامیونداران برای حمل هر کیلوگرم نهاده 40 تا 50 هزار تومان هزینه پشت بارنامه به دامداران تحمیل می‌کنند.

مقدسی در پایان تاکید کرد: هر چند قیمت نهاده‌های وارداتی مانند ذرت و سویا در یک ماهه اخیر تقریبا ثابت مانده است، اما با افزایش نرخ سایر نهاده‌ها نباید انتظار کاهش محصولات دامی در پی کاهش نرخ ارز داشت.