۰ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد:

پیش بینی فرآوانی و ارزانی گوشت قرمز در روزهای پایانی سال/ افزایش نگرانی از قاچاق دام‌های مولد کشور

۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۵۱
کد خبر: 320328
پیش بینی فرآوانی و ارزانی گوشت قرمز در روزهای پایانی سال/ افزایش نگرانی از قاچاق دام‌های مولد کشور

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده کشور گفت: افزایش تعداد زایش‌ها در پاییز عرضه دام پرواری را در روزهای پایان سال افزایش می‌دهد، ضمن اینکه ذخیره گوشت‌های منجمد توسط دستگاه‌های دولتی در حد مطلوبی قرار دارد. با این اوصاف پیش بینی می‌شود بازار گوشت قرمز در روزهای پایانی سال فرآوانی و ارزانی را تجربه کند.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ منصور پوریان در گفت و گو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه میزان ذخایر گوشت قرمز منجمد به حدی است که تا نیمه سال آینده نیز در تامین نیاز کشور دچار مشکل نخواهیم شد، اظهار کرد: همچنین در حال حاضر روزانه 160 تا 200 تن گوشت گرم گوسفندی وارد کشور می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون گوشت‌های منجمد وارداتی  به صورت روزانه توسط دستگاه‌های دولتی در فروشگاه‌ها به قیمت مصوب در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

پوریان با تاکید بر اینکه لازم است ذائقه مردم از مصرف گوشت گرم به گوشت منجمد تغییر کند، افزود: کنترل بازار گوشت گرم در کشور ما به دلیل مشکلات فراوانی که در روند تولید تا عرضه وجود دارد بسیار سخت است، در حالی که بسیاری از این مشکلات در حوزه گوشت منجمد وجود ندارد.

وی اضافه کرد: به طور مثال خشکسالی، بارندگی، مسدود شدن راه‌ها و یا مشکلات حمل و نقل می‌تواند تولید و بازار رسانی گوشت گرم را مختل و قیمت را دچار نوسان کند.

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده کشور از افزایش قاچاق دام‌های مولد از کشور خبر داد و گفت: با توجه به قیمت مناسب دام ایرانی در کشورهای حوزه خلیج فارس میزان قاچاق دام مولد از کشور رشد قابل توجه ای داشته است، این اتفاق می‌تواند آینده توسعه صنعت پرواربندی و تولید گوشت قرمز در کشور را به خطر بیندازد.

پوریان یادآور شد: افزایش قاچاق دام‌های مولد نتیجه ممنوعیت صادرات از کشور است چرا که اگر صادرات مجاز باشد تنها دام‌های نر پروار از کشور اجازه خروج دارند.