۰ نفر

معاون امور باغبانی وزیرجهاد کشاورزی خبر داد:

واگذاری ذخیره سازی میوه شب عید به وزارت صمت

۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۵
کد خبر: 319757
واگذاری ذخیره سازی میوه شب عید به وزارت صمت

معاون امور باغبانی وزیرجهاد کشاورزی از واگذاری ذخیره سازی میوه شب عید سالجاری به وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ محمدعلی طهماسبی در حاشیه همایش روز جهانی خاک در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت ذخیره ‌سازی میوه شب عید سالجاری ، اظهارکرد: وظیفه ذخیره ‌سازی میوه شب عید از وزارت جهاد کشاورزی گرفته شده و اکنون وزارت صنعت، معدن و تجارت عهده دار آن است و این موضوع باید از آن ها پیگیری شود.

 وی ادامه داد: امسال تولید میوه به ویژه مرکبات و کیوی افزایش یافته است، به همین دلیل باغداران با کاهش قیمت خرید روبه‌ رو شده‌اند.

طهماسبی  با بیان اینکه سازمان مرکزی تعاون روستایی برای جلوگیری از کاهش قیمت به خرید میوه از باغداران ورود کرده است، افزود: این سازمان تا زمانی که قیمت در بازار به تعادل برسد به خرید خود ادامه می دهد.

وی اضافه کرد: متاسفانه قیمت میوه از باغات تا خرده‌ فروشی‌ ها اختلاف زیادی دارد و این فاصله قیمت به زیان هر دو گروه تولید کننده و مصرف‌ کننده است.

 طهماسبی  با تاکید بر اینکه باغداران باید خود چاره‌ای اندیشی کنند، افزود: تا زمانی که تولیدکنندگان به این باور نرسیده اند که با تقویت تشکل های خود و ایجاد زنجیره می توانند فاصله مزرعه تا بازار را کاهش دهند شرایط همین خواهد بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود از اعمال محدودیت کشت در دو محصول خیار و فلفل در فضای باز تا سال 1400 خبر داد و گفت: به دستور وزیر جهاد کشاورزی کشت دو محصول خیار و فلفل تا سال ۱۴۰۰ در فضای باز محدود می‌شود.

طهماسبی در پایان سخنان خود با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای کشت برخی درختان در فضای بسته، اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفاظت از خاک و کاهش منابع آبی چاره ای جز انتقال کشت برخی از درختان به محیط بسته نداریم و در حال حاضر درختانی مانند: تاپایا، انار و لیموترش در فضای بسته پرورش داده می‌شوند.