۰ نفر

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی؛

قیمت 1600 تومان برای خرید گندم مورد رضایت کشاورزان است/ بازنشسته نمی‌شوم

۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۲
کد خبر: 319748
قیمت 1600 تومان برای خرید گندم مورد رضایت کشاورزان است/ بازنشسته نمی‌شوم

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به نرخ تورم، میزان افزایش هزینه‌های تولید و اختصاص دلار دولتی برای واردات نهاده‌های تولید و کالاهای اساسی قیمت یک‌هزار و ۶۰۰ تومان برای خرید گندم مناسب است، ضمن اینکه این قیمت مورد پذیرش کشاورزان است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ عباس کشاورز در حاشیه همایش روز جهانی خاک در جمع خبرنگاران اقدام رییس جمهور برای افزایش نرخ خرید تضمینی گندم از 1470 به 1600 را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: در بحث تعیین نرخ خرید تضمینی گندم علاوه بر حمایت از حقوق کشاورزان باید منافع ملی را در نظر گرفت و مراقب مصرف کنندگان نیز بود.

وی تاکید کرد: البته اگر تغییراتی در هزینه های تولید پیش بیاید، دولت حتما به آن توجه می کند.

کشاورز درباره برآورد میزان تولید در سالجاری، گفت: تا پایان اسفند ماه سالجاری نمی‌توان آمار دقیقی از میزان تولید عنوان کرد، اما برآورد اولیه نشان می دهد سطح زیر کشت گندم در سالجاری ۲ درصد بیشتر از برنامه ریزی های انجام شده است.

وی اضافه کرد: تا کنون 2 میلیون هکتار از اراضی زراعی زیر کشت آبی و 3.9 میلیون هکتار زیر کشت دیم رفته است.

کشاورز با اشاره به افزایش بارندگی در سالجاری، افزود: میزان نزولات آسمانی در سالجاری به جزء سه استان بیش از حد متوسط بوده است که این امر موجب افزایش سطح سبز مزارع شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال بازنشستگی وی، گفت: من شامل قانون بازنشستگی می شدم، اما طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و دستور وزیر جهادکشاورزی در سمت خود باقی می مانم.