۰ نفر

در گفت و گو با اقتصادآنلاین عنوان شد:

قوت گرفتن احتمال بازنگری قیمت گندم

۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲
کد خبر: 317542
قوت گرفتن احتمال بازنگری قیمت گندم

نایب رییس بنیاد ملی توانمندسازی گندمکاران ایران گفت: با تلاش کشاورزان و مخالفت صریح نمایندگان مجلس با قیمت پیشنهادی شورای اقتصاد برای خرید گندم، احتمال بازنگری در قیمت این محصول قوت گرفته است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ علی قلی ایمانی در گفت و گو با اقتصادآنلاین با تاکید بر اینکه قیمت‌های اعلام شده برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی توسط شورای اقتصاد باید به تصویب هیات دولت برسد، اظهار کرد: قبل از رفتن قیمت‌های پیشنهادی شورای اقتصاد به هیات دولت امکان تغییر آن‌ها وجود دارد و گندمکاران در تلاش برای تحقق آن هستند.

وی ادامه داد: در این مسیر نمایندگان مجلس نیز با کشاورزان همراه شده اند و امید به تغییر قیمت‌ها افزایش یافته است.

ایمانی با بیان اینکه فردا با کمیسیون کشاورزی و اقتصادی مجلس جلسه خواهیم داشت، افزود: این جلسه در راستای بررسی راهکارهای قانونی برای تغییر نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه گندم است.

به گفته نایب رییس بنیاد ملی توانمندسازی گندمکارن ایران؛ کشاورزان امیدوارند از طریق مجلس به خواست قانونی خود یعنی افزایش قیمت خرید گندم مطابق با نرخ تورم برسند در غیر این صورت قدم بعدی آن‌ها تجمع اعتراض آمیز در مقابل نهاد ریاست جمهوری خواهد بود.

ایمانی یادآور شد: در 3 سال گذشته نرخ تورم حداقل 40 درصد افزایش داشته، اما در این مدت قیمت گندم یکبار 2.4 درصد و امسال 13.07 درصد  افزایش یافته است.