۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

دفاع وزارت جهاد کشاورزی از سلامت محصولات/ برنامه مشترک وزارت جهاد کشاورزی با وزارت بهداشت برای افزایش سلامت محصولات

۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۰۷
کد خبر: 313848
دفاع وزارت جهاد کشاورزی از سلامت محصولات/ برنامه مشترک وزارت جهاد کشاورزی با وزارت بهداشت برای افزایش سلامت محصولات

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طبق قانون؛ مرجع تائید سلامت محصولات کشاورزی وزارت بهداشت است و در حال حاضر این وزارتخانه سختگیرانه بر این مهم نظارت دارد.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ حسین اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه استاندارهای تعیین شده برای سلامت محصولات کشاورزی در کشور در بالاترین سطح‌ها است، اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت استاندارهای تعیین شده برای سلامت محصولات کشاورزی به سختی اتحادیه اروپا و برخی موارد حتی شدیدتر است.

وی یادآور شد: تا کنون آزمایشات متعدد بر محصولات کشاورزی نشان داده است هیچ یک از آن‌ها آلودگی قابل توجهی نداشته اند.

اصغری با تاکید بر اینکه برخورد قضایی با متخلفان در تولید محصولات کشاورزی بدون اغماض است، افزود: سلامت محصولات کشاورزی تامین کننده سلامت جامعه است و به همین دلیل هر گونه تخلف در این زمینه با جدیت پیگیری و برخورد قضایی می‌شود.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی از برنامه مشترک وزارت جهادکشاورزی با وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی براساس مصوبه شورای عالی سلامت خبر داد.

اصغری با اشاره به بحث‌های پیش آمده در خصوص سلامت سیب زمینی در روزهای اخیر تاکید کرد: 15 قلم محصول کشاورزی در این طرح گنجانده شده که شامل انواع میوه‌ها و سبزی و صیفی از جمله سیب زمینی می‌شود.