۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین عنوان شد:

صادرات مرغ صفر است/ گرانی نتیجه سخت شدن مبادلات بانکی در روزهای اخیر است

۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۲۹
کد خبر: 313811
صادرات مرغ صفر است/ گرانی نتیجه سخت شدن مبادلات بانکی در روزهای اخیر است

رییس انجمن صنفی مرغ گوشتی ایران گفت: افزایش قیمت مرغ ربطی به رفع ممنوعیت صادرات ندارد و سخت‌تر شدن مبادلات بانکی در روزهای اخیر برای تامین نهاده‌های دامی، تولید مرغ را گران‌تر کرده است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ محمد یوسفی در گفت و گو با اقتصادآنلاین با تاکید بر اینکه در حال حاضر صادرات مرغ از کشور صفر است، افزود: برای صادرات نیاز به زیر ساخت‌هایی است که اکنون در کشور فراهم نیست.

وی ادامه داد: ضمن اینکه هزینه تمام شده تولید مرغ در کشور ما هر روز بالاتر می رود و این امر امکان رقابت و حضور در بازارصادراتی را از گرفته است.

یوسفی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت تمام شده تولید مرغ و قیمت خرید آن از مرغداران تقریبا سر به سر شده است، افزود: هزینه تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ برای تولیدکننده 7 هزارتومان و قیمت خرید از مرغداران نیز در همین حدود است.

به گفته وی، سختر شدن مبادلات بانکی در روزهای اخیر تامین نهاده‌های دامی را با مشکل رو به رو کرده و قیمت‌ها را بالا برده است.

وی قیمت عرضه هر کیلوگرم مرغ در میادین میوه و تره بار را 10 تا 10 هزار و 500 تومان و قیمت در خرده فروشی‌ها را از 9 هزار و 500 تومان تا 12 هزار تومان متغیر عنوان کرد.