۰ نفر

در گفت‌وگوی رییس بنیاد ملی گندمکاران با اقتصادآنلاین عنوان شد:

انتظار گندمکاران از دولت چیست؟

۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۵۱
کد خبر: 310947
انتظار گندمکاران از دولت چیست؟

رییس بنیاد ملی گندمکاران ایران گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های جاری زندگی، گندمکاران انتظار دارند قیمت خرید تضمینی گندم در سالجاری حداقل 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ علی قلی ایمانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه کشاورزان به شدت نگران آینده با ادامه گرانی‌ها هستند، اظهار کرد: آن‌ها از این نگران هستند که پس از کشت گندم قیمت خرید نه تنها پاسخگوی هزینه‌های جاری زندگیشان نباشد بلکه حتی هزینه کشت را نیز پوششس ندهد.

وی ادامه داد: شتاب افزیش قیمت نهاده‌های کشت مانند سم، کود و ماشین آلات آنقدر بالا بود که برخی از کشاورزان بیشتر  پول محصول سال گذشته خود را صرف آن‌ها کرده اند و رقم ناچیزی برای ادامه زندگیشان باقی مانده است.

ایمانی نسبت به بی اعتمادی و ترس از آینده که در بین گندمکاران به وجود آمده است هشدار داد و گفت: این شرایط می تواند نتایجی همچون کاهش سطح زیر کشت و تولید گندم را درپی داشته باشد که بهای سنگینی برای کشور دارد.

رییس بنیاد ملی گندمکاران ایران از دولت خواست برای آرامش گندمکاران و تضمین ادامه خودکفایی این محصول هر چه سریعتر قیمت گندم را با عددی مناسب اعلام کند.

ایمانی در پایان تاکید کرد: همچنین دولت باید تدبیری برای پرداخت به روز مطالبات گندمکاران در سالجاری با توجه به شرایط سخت اقتصادی بیندیشد.