۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین عنوان شد:

صادرات 5 تا 10درصد قارچ کشور/ عمده صادرات را واسطه‌های خارجی انجام می‌دهند

۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۵
کد خبر: 307767
صادرات 5 تا 10درصد قارچ کشور/ عمده صادرات را واسطه‌های خارجی انجام می‌دهند

رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: در حال حاضر 150 هزار تن قارچ در کشور تولید می‌شود که 5 تا 10 درصد آن صادر می‌گردد.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ علی صدیق پناه در گفت و گو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه عمده صادرات توسط واسط‌های خارجی انجام  می‌شود، اظهار کرد: کشورهای هدف صادراتی قارچ ما کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق هستند و به تازگی کشورهای پاکستان و افغانستان نیز درخواست‌های خود را برای واردات مطرح کرده اند.

وی ادامه داد: قدم‌های مهم موثری برای توسعه بازار هدف صادراتی و افزایش میزان صادرات برداشته شده و به زودی شاهد رشد آن خواهیم بود.

صدیق پناه با اشاره به طراحی و نصب هولوگرام بر روی بسته‌های قارچ خوراکی و دارویی، افزود: این هولوگرام‌ها نوعی تضمین کیفیت سلامت محصول است و به مشتریان خارجی اطمینان خاطر بیشتری برای اقدام به بستن قرارداد و خرید می‌دهد.

وی افزود: نصب هولوگرام همچنین احتمال عرضه قارچ‌های کوهی و دارویی بدون نظارت را کاهش و حفظ سلامت جامعه را در پی دارد.

صدیق پناه با تاکید بر اینکه اعطای هولوگرام به یک برند به معنی نظارت مستمر و دقیق بر آن است، گفت:  هر 6 ماه یکبار کمیته نظارتی از واحدهای که هولوگرام را دریافت کرده‌اند بازدید به عمل می‌آورد و در صورت مشاهده هر نوع تخلف پس از یکبار تذکر از واحد متخلف هولوگرام را پس خواهد گرفت.

رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی یادآور شد: تا کنون 1 میلیون هولوگرام آماده و توزیع شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سالجاری تعداد آن به 2 میلیون عدد برسد.

صدیق پناه در پایان از اجباری شدن نصب هولوگرام در سال 98 با هماهنگی معاونت امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی، انجمن صنفی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور خبر داد.