۰ نفر

رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

دستور‌العمل ملی برای کنترل سریع بیماری‌های دامی

۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۸
کد خبر: 305479
 دستور‌العمل ملی برای کنترل سریع بیماری‌های دامی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اقداماتی که باید در حوزه بین‌الملل انجام شود بر لزوم حضور سران سه قوه در این مراسم تأکید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در مراسم روز ملی دامپزشکی که با عنوان «دامپزشکی، امنیت غذایی و اقتصاد مقاومتی» در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد به نقش دامپزشکی در حراست و صیانت از جان و مال مردم اشاره کرد و گفت: به خاطر این اهمیت انتظار داریم در این نشست‌ها سران سه قوه هم حضور یابند.

وی کار دامپزشکان کشور را نوعی مقابله با جنگ نرم اقتصادی، بیوتروریسم، تهدیدهای سخت و نرم و بیوتروروژیک دانست.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین به کارهایی که باید در حوزه بین‌المللی انجام شود اشاره کرد و گفت: ایران با وجود دشمنان باید به دنبال افزایش سطح ارتباطات بین‌المللی خود باشد و این بسیار مسئله ضروری است. همچنین باید شبکه‌ آزمایشگاه‌های دامپزشکی توسعه یافته و با همکاری کشورها آزمایشگاه مرجع و مورد تأیید داشته باشیم.

رفیعی‌پور در ادامه کارهایی که باید در حوزه بین‌المللی انجام شود، گفت: ایران باید در حوزه واردات و صادرات و حمل دام با کشورها همکاری خوبی داشته باشد تا تجارت دام تسریع و توسعه یابد.

وی همچنین به کارهای در حوزه ملی اشاره کرد و افزود: باید دستورالعمل‌هایی در سطح ملی تدوین شود تا به کنترل سریع بیماری‌ها منجر شود. همچنین مدیریت منابع اعتباری و انسانی و تجهیزات به‌طور کامل انجام شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین گفت: تولید بذر ژنتیکی دام و طیور در کشور باید توسط کارشناسان و متخصصان تقویت شود که در سال‌های گذشته روی آن به خوبی کار نشده است.

رفیعی‌پور گفت: باید مدیریت‌ها در بخش تولید، بهداشت و بازار رویش جدیدی داشته باشد تا در کنار بخش دامپزشکی موفقیت‌های بزرگی را کسب کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اهمیت دامپزشکان کشور گفت: موفقیت جامعه دامپزشکی در کنترل بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان بسیار بزرگ و امتحان سختی برای کشور بود.

وی گفت: تشخیص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ۱۶ استان به درستی انجام شد و با آموزش کمیته‌ها و عملیاتی کردن برخی کارها این تهدید با موفقیت پشت سر گذاشته شد.

به گفته رفیعی‌پور خانواده دامپزشکی تمام طول سال را در پیش‌بینی و کنترل بیماری سپری می‌کنند.

مراسم روز دامپزشکی امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان، فعالان و پیشکسوتان حوزه دامپزشکی و برخی از کشورهای عضو اکو برگزار شد. تعدادی از کشورهای عضو اکو که قرار است فردا به میزبانی ایران اجلاس داشته باشند، امروز در این مراسم شرکت کردند.