۰ نفر

عضو هیات مدیره شرکت خدمات حمایتی کشاورز ی:

اعلام قیمت کودهای یارانه‌ای در سال97 / 94هزار تن کود تامین و آماده عرضه به کشاورزان است

۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۴۴
کد خبر: 296263
اعلام قیمت کودهای یارانه‌ای در سال97 / 94هزار تن کود تامین و آماده عرضه به کشاورزان است

عضو هیات مدیره شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با تاکید بر اینکه در سال 97 قیمت کودهای یارانه‌ای افزایش نخواهد داشت، اظهار کرد: کشاورزان هر کیسه 50 کیلوگرمی کود اوره را 38 هزار و 500 تومان، هر کیسه 50 کیلوگرمی کود کود سولفات پتاسیم را 75 هزار تومان، هر کیسه 50 کیلوگرمی کود کلرید پتاسیم را 35 هزارتومان، هر کیسه 50 کیلوگرمی کود سوپرفسفات تریپل را 55 هزار تومان خریداری کنند.

اقتصادآنلاین – سپیده قاسمی؛ علی علیزاده در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی باغبانی،نهاده ها، گلخانه، گیاهان دارویی، ماشین آلات و صنایع وابسته  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مذاکره با پتروشیمی ها برای کود اوره با قیمت مصوب انجام شده است، اظهار کرد: با پیگیری شرکت و خدمات حمایتی کشاورزی، وزیر جهاد کشاورزی  با دستور رئیس جمهور قیمت کود اوره افزایش قیمت نخواهد داشت و در نتیجه قیمت سایر کودهای یارانه‌ای نیز هیچ گونه افزایش ندارند.

وی تاکید کرد: کشاورزان به شایعات افزایش قیمت و کمبود کودهای یارانه ای توجه نداشته باشند و چرا که به میزان کافی و با قیمت مناسب تامین شده است.

علیزاده با تاکید بر اینکه 94 تن کود در بندرعسلویه بارگیری شده است ، افزود: 2 کشتی کود اوره یکی به میزان 49هزارتن به مقصد بندرعباس و دیگری 45 هزار تن به مقصد بندرامام خمینی (ره) که از کشتی اول تا کنون 20 هزارتن به استان ها حمل شده است. از کشتی دوم 10 هزار تن به مقصد بندر امام خمینی (ره) در حال ارسال است.

وی یادآوری کرد: 88.5 درصد کودهای مصرفی کشاورزان از داخل و تنها 11.5 درصد از خارج کشور تامین می شود.

این عضو هیات مدیره شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تعداد کارگزاران توزیع کود در سراسر کشور را سه هزار و 500 واحد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر از این تعداد دو هزار 500 واحد فعال هستند.

علیزاده در پایان این اطمینان را به کشاورزان داد که اگر گران فروشی در کودهای یارانه ای اتفاق بیفتد با آن برخورد قانونی خواهد شد و از آن ها خواست تا در صورت مشاهد هر گونه تخلف در این زمینه موارد را اطلاع دهند.