۰ نفر

رئیس سازمان امور عشایر ایران خبر داد:

عرضه ۲۰تا ۲۵هزار راس دام عشایر در عید قربان/ تخصیص اعتبار به عشایر از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده برای اولین بار

۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۴۲
کد خبر: 294092
عرضه ۲۰تا ۲۵هزار راس دام عشایر در عید قربان/ تخصیص اعتبار به عشایر از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده برای اولین بار

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: برای اولین بار ۶۴ میلیارد تومان اعتبار از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده به عشایر اختصاص یافته است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ کرمعلی قندالی امروز در نشست خبری که به مناسب هفته دولت در محل سازمان امور عشایر ایران برگزار شد با بیان اینکه بر اساس تصمیمات دولت ۳۰ درصد از کل مالیات ارزش افزوده کشور مختص روستایی‌ها، بخشداری‌ها و عشایر است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال مبلغ اعتبارات اختصاص داده شده از این محل به عشایر به ۱۰۰ میلیارد تومان برسد.

 وی با اشاره به نزدیکی ایام عید قربان، افزود: سازمان امور عشایر توزیع ۲۰تا ۲۵ هزار رأس دام عشایری برای عید قربان در کلان شهرهای سراسر کشور را در برنامه دارد که از این میزان ۶ تا ۷ هزار رأس آن در ۶۴ غرفه استان تهران عرضه خواهد شد.

قندالی همچنین از جایگزینی بخش خوراک دام‌های عشایر با کنسانتره خبر داد و گفت: با هدف بهبود تولید گوشت دام‌های عشایر توزیع کنسانتره و علوفه آماده در دستور کار قرار داده‌ایم و بر همین اساس موفق شدیم به ازای مصرف ۶ کیلوگرم علوفه، یک کیلوگرم گوشت را در دام عشایری افزایش دهیم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران از دیگر موفقیت‌های این سازمان در بخش تامین خوراک دام آماده ‌را ایجاد ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار تن کنسانتره در داخل کارگاه‌ها و کارخانه‌های تشکل‌های عشایری در سراسر کشور عنوان کرد.

قندالی درباره اقدامات انجام شده برای ایجاد و نوسازی زیر ساخت‌ها برای کوچ عشایر نیز گفت: بازسازی زیرساخت‌ها از جمله ایل ‌راه‌ها در دستور کار سازمان قرار دارد و بر همین اساس هر ساله ۶۶ هزار کیلومتر از ایل‌ راه‌ها مرمت و نوسازی می شود.

وی همچنین از تأمین ۶۰۰ دستگاه تانکر آب‌رسانی سیار به صورت دائم ، ایجاد و حفر چاه‌هایی برای تامین آب مورد نیاز دام‌های عشایر خبر داد.

قندالی با تاکید بر اهمیت جایگزینی سوخت‌های فسیلی مورد مصرف عشایر با سایر منابع، اظهار کرد: با کمک وزارت نیرو جایگزینی سوخت‌های فسیلی برای عشایر با توزیع کپسول و همچنین پنل خورشیدی انجام می شود.

وی یادآور شد: تفاهم نامه‌ای با وزارت نیرو برای تأمین ۷۵ هزار پنل خورشیدی ظرف پنج سال برای خانواده‌های عشایری امضاء کرده‌ایم که تاکنون ۲۰ هزار خانوار عشایری مجهز به پنل خورشیدی شده‌اند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران در ادامه سخنان خود از اختصاص ۲۰۷ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در سال ۹۶ برای کمک به عشایر خبر داد و گفت: از این اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان آن جذب شد.

قندالی پیش‌بینی کرد در سال ۹۷ ، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای سرمایه در گردش تولید گوشت از جمله خرید علوفه و سایر خدمات به عشایر اختصاص یابد.

وی همچنین توسعه آموزش با امضاء تفاهم نامه با سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی،توسعه گردشگری و استفاده از سایر ظرفیت‌های عشایر را از دیگر برنامه‌های مهم سازمان امور عشایر ایران عنوان کرد.