۰ نفر

دورکاری بدون دردسر با ۴تکنیک طلایی

۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴
کد خبر: 517340
دورکاری بدون دردسر با ۴تکنیک طلایی

گسترش جهانی ویروس کرونا باعث شده است تا تقریبا تمامی افراد مجبور به دورکاری شوند. بنا بر آمارها با توجه به این امر که آمادگی لازم شکل نگرفته است، بیش از 60 درصد نارضایتی وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، این آمار در حالی است که این شیوه کاری، دارای مزیت های فوق العاده ای بوده و بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که در آینده، تمامی کارمندها، دورکار خواهند بود. بدون شک با رعایت چند نکته طلایی، می توانید دورکاری بسیار لذت بخشی را داشته باشید که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

1-یک برنامه روزانه برای خود ایجاد نمایید 

 با توجه به این امر که شما دیگر ساعت و فضای کار مشخصی ندارید، این امر شما را به سمت بی نظمی سوق خواهد داد. تحت این شرایط طبیعی است که اقدامات، بیش از حد زمانبر شوند. یکی دیگر از دلایل نارضایتی افراد این است که در شرایط عادی، آنها به واسطه حضور در شرکت و مواجهه با قوانین، به یک نظم کاری رسیده بودند. تحت این شرایط دلیلی وجود ندارد که شما در منزل خود، از این مورد برخوردار نباشید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که دلیلی برای رعایت برنامه عادی شما در شرکت وجود ندارد، با این حال شما باید نظمی را تعیین کنید. برای مثال سه ساعت صبح و شب را به انجام کارهای شرکت اختصاص دهید. این امر باید هر روز به اجرا گذاشته شود تا تاثیر لازم را به همراه داشته باشد. تحت این شرایط بدن شما به شرایط ثابت به وجود آمده، عادت خواهد کرد و طبیعی است که فشار به مراتب کمتری را احساس نمایید.

2-اقدامات را فشرده نمایید 

در شرکت شما ساعت کاری مشخصی را دارید. برای مثال هشت ساعت، یک استاندارد جهانی محسوب می شود، با این حال آیا در تمام این زمان شما به صورت مفید در حال انجام وظایف روزانه خود هستید؟ بدون شک پاسخ منفی است. با این حال نمی توان قوانین اداری را تغییر داد، با این حال دلیلی وجود ندارد که در خانه خود نیز پایبند آن باشید. در این راستا توصیه می شود که به دنبال فشرده سازی اقدامات و انجام فعالیت ها در مدت زمانی کمتر از حالت عادی باشید. با این اقدام، شما به صورت میانگین به تنها سه ساعت زمان برای انجام فعالیت های روزانه خود، احتیاج خواهید داشت. بدون شک چنین شرایطی، برای هیچ فردی سخت نخواهد بود. درواقع این نکته را فراموش نکنید که با توجه به حضور در خانه طبیعی است که انتظار افراد خانواده از شما بیشتر باشد. به همین خاطر طبیعی است که وقت کشی را کنار بگذارید. در نهایت مطالعه اصول مدیریت زمان، به شما کمک خواهد کرد تا در شرایط سخت حال حاضر، کار کردن را ابدا دشوار تصور نکنید. 

3-تمرکز را جدی بگیرید 

شما به فضایی برای تمرکز نیاز خواهید داشت. در این زمینه توصیه می شود که با افراد خانواده صحبت نمایید تا در زمان های تعیین شده برای انجام کارها، مزاحم شما نشوند. همچنین ضروری است تا صدا را برای خود به حداقل برسانید. در این زمینه بهترین گزینه، هدفون های کاهش دهنده صدای محیط است. در این زمینه تلفن همراه نیز از دیگر موارد رایج محسوب می شود که باعث برهم خوردن تمرکز می شود. به صورت کلی در این بخش شما باید به دنبال مواردی باشید که تمرکز شما را نابود می کند.

4-کار تیمی را فراموش نکنید 

برای بسیاری از افراد کار در خانه به معنای فراموش کردن تیم است. در این زمینه مورد رایج این است که وظایف تقسیم بندی می شود، با این حال این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که اقدامات در قالب تیم، با سرعت، دقت و سهولت بالاتری همراه خواهد بود. تحت این شرایط لازم است تا همچنان به دنبال کار تیمی باشید. خوشبختانه امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، ارتباط برقرار کردن با سایر همکاران، امری بسیار ساده است، با این حال در زمینه استفاده از به روز ترین ابزارها، تنها به این مورد خود را محدود نکرده و با پیدا کردن نمونه‎های مناسب، کار خود را ساده تر نمایید.