۰ نفر

۱۰ مهارت ضروری شروع یک کسب و کار

۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹
کد خبر: 517328
۱۰ مهارت ضروری شروع یک کسب و کار

بدون شک هر فردی در طول زندگی خود به این فکر افتاده است که کسب و کاری را برای خود ایجاد نماید، با این حال اگر شروعی درخشان را نداشته باشید، اعتماد سرمایه گذار و حتی انگیزه خود را از دست خواهید داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز؛ درواقع بسیاری از افراد به علت بدهی هایی که در ابتدای کار خود متحمل می شوند، دیگر فرصت شروع مجدد را پیدا نمی کنند. این واقعیت ها ممکن است باعث شود که دیگر به این حوزه فکر نکنید، با این حال آمارها حاکی از آن است که اگر 10 مهارت ضروری را از قبل کسب کرده باشید، تا 70 درصد احتمال شکست شما کاهش پیدا خواهد کرد. با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای یادگیری هریک از آنها، زمان کافی را اختصاص دهید. در ادامه به بررسی این 10 مورد طلایی، می پردازیم.

1-مدیریت مالی

ممکن است تصور کنید که یک حسابدار می تواند این موضوع را به خوبی پیگیری نماید. با این حال واقعیت این است که در ابتدای شروع کسب و کار خود، شما بودجه لازم برای چنین اقدامی را نخواهید داشت. همچنین مهارت در این زمینه باعث می شود تا قدرت تحلیل را پیدا کنید. درواقع ممکن است بنا به هر دلیلی، حسابدار شما مرتکب خطایی شده باشد که شما می توانید سریعا از آن اطلاع پیدا کنید. در نهایت این مهارت به شما کمک خواهد کرد تا روش های صرفه جویی و بودجه بندی اصولی را مورد استفاده قرار دهید.

2-نامه نگاری

بدون شک شما نیاز به انواع نامه نگاری را پیدا خواهید کرد. تحت این شرایط ضروری است تا در این زمینه مهارت کافی را داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا در نظر سایرین نیز برند شما کاملا حرفه ای جلوه کند. درواقع رعایت اصول نگارشی، احتمال موفقیت آمیز شدن اقدام را به مراتب افزایش خواهد داد. 

3-سخنرانی

یکی از از الزامات اولیه برای هر مدیری، سخنرانی در شرایط مختلف است. در این زمینه اگر استرس داشته باشید و نتوانید اطمینان را منتقل نمایید، بدون شک شایستگی های شما زیر سوال خواهد رفت. اگرچه این امر یک واقعیت است که برخی از افراد مهارت های ذاتی دارند با این حال شما با تمرین و رعایت اصول، می توانید به سطح حرفه ای ها برسید. خوشبختانه امروزه شیوه های یادگیری بسیار متنوع شده و این امر باعث می شود تا بتوانید به خوبی مهارت های مورد نیاز را تقویت نمایید. 

4-تحلیل داده 

در حال حاضر مهمترین منبع تصمیم گیری، تحلیل داده ها محسوب می شود. در این زمینه شما نیاز دارید تا در کنار جمع آوری داده های موردنیاز، توانایی تحلیل را نیز داشته باشید. در این رابطه نیز می توان افرادی را استخدام کرد، با این حال این مسئله بدون شک باعث خواهد شد تا بودجه شما برای اقدامات دیگر، کاهش پیدا کند. در این زمینه ابزارهای مختلفی وجود دارد که سرعت کار شما را چند برابر می‎کند. به همین خاطر این اقدام را نباید بیش از حد سخت تصور نمایید. 

5-بازاریابی

به عنوان یک شرکت نوپا، شما نیاز دارید تا به خوبی در بازار دیده شوید. این امر به معنای نیاز به پیاده کردن انواع استراتژی های بازاریابی است که اگر نسبت به آنها آگاهی نداشته باشید، شانس رشد شما کاملا محدود خواهد شد. با توجه به این امر که همواره روش های جدیدتری معرفی می شود، لازم است تا مطالعه مداومی را داشته باشید. 

6-مدیریت پروژه 

به عنوان مدیر شرکت، این انتظار وجود خواهد داشت که شما ناظر بر تمامی پروژه ها باشید. در این زمینه تنها اتخاذ سیاست و تعیین وظایف کافی نبوده و مهارت هایی نیاز است که پیگیری های لازم به خوبی انجام شود و چالش ها قبل از تبدیل شدن به یک بحران، رفع گردد. 

7-مدیریت زمان 

یکی از چالش های کسب و کارها نوپا این است که اقدامات از افراد زمان بیش از حدی را می گیرد. این امر بدون شک مشکلات زیادی را به همراه داشته و حفظ تیم را بیش از حد سخت خواهد کرد. در این زمینه نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید توقعات منطقی داشته باشید. برای مثال این امر که از افراد تیم خود بخواهید که بیش از 4 ساعت در روز کار کنند، بدون شک اقدامی غیرحرفه ای خواهد بود. با این حال شما می توانید با تکنیک هایی این 8 ساعت را به زمانی کافی برای تمامی اقدامات تبدیل نمایید. برای این سطح، شما به مهارت مدیریت زمان نیاز خواهید داشت. 

8-مذاکره 

در هر کسب و کاری نمی توان به تنهایی پیش رفت. تحت این شرایط شما به مذاکره با برندهای مختلف نیاز خواهید داشت، با این حال شما تنها زمانی می توانید از منافع شرکت دفاع نمایید که نسبت به اصول مذاکره، آگاهی کافی را داشته باشید. در این زمینه توصیه می شود که اقدامات کارآفرین های موفق را نیز به عنوان الگوهای خود قرار دهید. 

9-نرم افزارهای ضروری

برخی از نرم افزارها نظیر مجموعه آفیس، برای هر فردی ضروری خواهد بود و برای مثال با استفاده از اکسل، شما می توانید بسیاری از محاسبات را به صورت کاملا ساده انجام دهید. با این حال در هر حوزه ای، نرم افزارهای تخصصی نیز وجود دارد که در صورت نیاز بهتر است که آنها را نیز از قبل شروع کسب و کار خود، یاد گرفته باشید. درواقع به هر میزان که مهارت شما بیشتر باشد، نیاز به استخدام در ابتدای کار نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

10-مدیریت استرس

به عنوان مورد آخر توصیه می شود که به دنبال پیدا کردن راهکارهای موجود برای کاهش استرس خود باشید. درواقع کارآفرینی یکی از شغل های پراسترس محسوب می شود که بیشترین فشارها نیز مرتبط با سال اول فعالیت خواهد بود. به همین خاطر اگر نتوانید استرس خود را کنترل نمایید، حتی سلامت شما نیز با تهدید جدی مواجه خواهد شد. همچنین نتایج جدیدترین تحقیقات حاکی از آن است که عملکرد مغز در هنگامی که درگیر استرس شدید هستید،  کاهشی شدید را پیدا خواهد کرد.