۰ نفر

۴ ویژگی فروشنده‌های موفق

۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۳۰
کد خبر: 500780
۴ ویژگی فروشنده‌های موفق

تمامی تلاش های یک برند در نهایت برای فروش خواهد بود و به همین خاطر نقش افراد فعال در این زمینه بسیار مهم بوده و لازم است تا از ویژگی های خاصی برخوردار باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز،  در این راستا فراموش نکنید که امروزه شیوه های فروش متنوع شده و این امر باعث می شود تا مهارت های فروشندگی، به مراتب ارزشمندتر باشد. برای مثال این امر که مشتری را به خرید اینترنتی درست زمانی که هنوز محصول را حتی لمس نکرده، ترغیب نمایید، یکی از رایج ترین چالش های موجود محسوب می شود. در این راستا 4 ویژگی فروشندگان موفق را بررسی خواهیم کرد.

1-توانایی حفظ آرامش در شرایط سخت را دارید 

این امر یک واقعیت است که در زمینه فروش کمتر شرایطی وجود دارد که شرایط باب میل شما باشد. به همین خاطر نیز ضروری است تا قدرت تحمل سختی ها را داشته باشید. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بازاریاب ها همواره تحت فشار زیادی بوده و معمولا با پاسخ های منفی بسیاری مواجه می شوند و این مسئله می تواند افرادی که روحیه حساس دارند را کاملا نابود نماید. در این راستا فراموش نکنید که حتی ممکن است شما در لحظه مجبور به تغییر استراتژی خود باشید. تمامی این موارد بیانگر آن است که شما باید علاقه مند به تجربه شرایط جدید را داشته باشید. این مسئله باعث خواهد شد تا این تغییرات مداوم، با احساس بد همراه نباشد، با این حال این امر به معنای آن نخواهد بود که یک بازاریاب موفق همواره شاد است. درواقع ممکن است روزهای بسیار سختی را نیز تجربه نمایید، با این حال اگر توانایی حفظ آرامش و تمایل به تجربه اتفاقات جدید را نداشته باشید، هر روز برای شما یک کابوس خواهد بود.

2-بر روی فرآیند به خوبی متمرکز می شوید 

تصور شرایطی را داشته باشید که شما با یک خریدار جلسه دارید و متنی را برای آن آماده کرده اید، با این حال مشتری ممکن است به صورت مداوم صحبت شما را قطع نماید. آیا موارد از ذهن شما خارج خواهد شد؟ همچنین ممکن است حتی تا انتها نشانه ای از علاقه مندی را مشاهده نکنید. تحت این شرایط آیا همه چیز را از دست رفته تصور کرده و قادر به تمرکز نخواهید بود؟ این امر دو ضعف بسیار مهمی است که باعث خواهد شد تا به سطح فروشنده های حرفه ای نرسید. در این راستا فراموش نکنید که فروش، از دل یکسری اقدامات درست پدید می آید. درواقع عدم رعایت حتی یک مورد الزامی، می تواند نتایجی کاملا دور از تصور را به همراه داشته باشد. برای مثال بسیاری از بازاریاب ها قبل از صحبت از فروش با اقداماتی نظیر داستان سرایی، در تلاش برای ایجاد انگیزه لازم جهت خرید هستند. همچنین فراموش نکنید که مشتری باید چند مزیت برای خرید خود را حس نماید. درواقع اگر نسبت به برندهای دیگر مزیتی را نداشته باشید، فروش شما ابدا قطعی نخواهد بود. درواقع تنها فروش مهم نبوده و هنر واقعی این است که افراد را به مشتری دائم خود تبدیل نمایید. به همین خاطر عدم وجود مزیت، باعث خواهد شد تا احتمال تکرار خرید، به مراتب کمتر شود. همچنین فراموش نکنید که جهان در چند سال اخیر با تغییرات گسترده ای مواجه شده و به همین خاطر دیگر صرفا تجربه نمی تواند کافی باشد. آمارها نیز در این زمینه حاکی از آن است که بازاریاب های جوان، عملکرد به مراتب بهتری داشته اند. علت این امر به این خاطر است که آنها در مسیر یادگیری بوده و این امر باعث می شود تا به موارد جدیدتر و بهتری دست پیدا کنند. 

3-از روحیه یک مبارز برخوردار هستید 

اگر بخواهیم در رابطه با آمارهای جهانی صحبت کنیم، 80 درصد از تلاش های شما منجر به فروش نخواهد شد. این مسئله می تواند کاملا ناامیدکننده به نظر برسد، با این حال چه عواملی باعث می شود تا بازاریاب های موفق، آماری به مراتب بهتر را داشته باشند. راز این امر در ناامید نشدن است. درواقع هنگامی که دیگران تصور می کنند که معامله از دست رفته است، بازاریاب های موفق، همچنان در حال پیگیری های لازم بوده و این امر باعث می شود تا در دقایق آخر، تصمیمات جدید از سوی مشتری اتخاذ شود. چنین روحیه ای تنها در افرادی وجود دارد که از به چالش کشیدن خود و مواجهه با شرایط سخت، واهمه ندارند. همچنین فراموش نکنید که در بازار، معامله هایی سخت است که منجر به رشد و ترقی سریع شما خواهد شد. به همین خاطر نیز نباید خود را در منطقه امن قرار دهید. درواقع معامله ای که هر فرد دیگری بتواند آن را انجام دهد، ابدا ارزشمند نخواهد بود. در کنار این موضوع شما همواره باید وضعیت رقبای خود را تحلیل کرده و به دنبال پیشی گرفتن از آنها باشید. این موضوع اگرچه مخالفانی را نیز دارد، با این حال یک مورد کاملا ضروری محسوب می شود و می‎توانید آن را در تمامی بازاریابی های کاربردی و موفق، مشاهده کنید. 

4-شما به ساعت کاری مشخص اعتقادی ندارید 

اگر تصور می کنید که بازاریابی به معنای شغلی با ساعت کاری مشخص است، بدون شک راه را اشتباه پیموده اید. در این رابطه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ساعت کاری یک بازاریاب تمام 24 ساعت شبانه روز است. بدون شک اگر با این موضوع مشکل دارید، توصیه می شود که به دنبال شغل دیگری باشید، با این حال مزیت دیگر بازاریابی این است که در کمتر زمانی نیاز به حضور در شرکت بوده و تنها کافی است تا دسترسی به شما در هر شرایطی امکان پذیر باشد. به صورت کلی افرادی که به دورکاری علاقه مند هستند، شانس تبدیل شدن به بازاریابی بهتر را دارند. این نکته را فراموش نکنید که در بازار، ارائه خلاقیت نیز بسیار مهم بوده و بنا بر آمارها، احتمال بروز آن در بین دورکارها به مراتب بیشتر است. در نهایت یک بازاریاب باید فردی باشد که خود قادر به مدیریت همه چیز است. درواقع اگر روحیه کارمندی دارید، این شغل ابدا مناسب شما نخواهد بود.

این موارد ممکن است باعث شود تا تصور کنید که شغل بازاریابی به صرفه نیست با این حال فراموش نکنید که درآمد یک معامله بازاریاب در شرکت، حتی ممکن است از حقوق چند سال یک کارمند بیشتر باشد. به همین خاطر نیز ابدا نباید آن را با شغل های دیگر در شرکت مقایسه کنید.