۰ نفر

هنـر کافی شاپ داری!

۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۱۲
کد خبر: 476315
هنـر کافی شاپ داری!

کافی شاپ ها امروزه به مکانی تبدیل شده اند که افراد برای گذران وقت خود با دوستان یا برگزاری جلسات مختلف در آن زمان خود را سپری می کنند؛ همان نقشی که قهوه خانه ها در گذشته ایفا می کردند و محلی برای همنشینی افراد بودند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، در دنیای مدرن امروز که ارتباطات گستره  عظیم تری را در بر گرفته نیاز به چنین مکان هایی بیش از پیش احساس می شود و راه اندازی کافی شاپ را به یکی از مشاغل جذاب که با اندکی هوشمندی و خلاقیت درآمد خوبی را نیز به همراه دارد تبدیل کرده است.

اگر قصد دارید کافی شاپی شیک و مدرن راه اندازی و از طریق آن به درآمد دست پیدا کنید باید ابتدا با اولویت شروع این کار آشنا شوید و از آن چه در جریان کار با آن رو به رو خواهید شد اطلاع کسب کنید.

نکات مهم در انتخاب مکان

اولین قدم برای راه اندازی کافی شاپ یافتن مکانی مناسب است که بدون شک یکی از مهم ترین عوامل موفقیت شما در آینده کاری تان به شمار می رود.

 برای انتخاب مکان کافی شاپ لازم است ابتدا به میزان مشتری‌های احتمالی خود در آن منطقه دقت کنید. بدون شک راه اندازی کافی شاپ در نزدیکی مکان هایی مانند موسسات آموزش عالی، آموزشگاه ها، مراکز تجاری و سایر مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد که جمعیت جوان را که عمده مشتریان کافی شاپ هستند ، در بر بگیرند انتخاب هوشمندانه تری است.

 باید به این نکته توجه داشته باشید مکانی که خریداری  یا اجاره می کنید باید طبقه همکف  یا بالاتر باشد و حداقل 20 متر مربع متراژ داشته باشد تا بتوانید مجوزهای لازم را برای کار خود کسب کنید.

شناسایی سلایق مشتریان

قدم بعدی در راه اندازی کافی شاپ آشنا شدن با سلایق مشتریان آن منطقه است. برای این کار می توانید به رقبای خود که در آن منطقه فعالیت می کنند سری بزنید و با منوی آن ها آشنا شوید، این کار تا حدودی شما را با آن چه مشتریان از منوی شما انتظار دارند آشنا می کند. راه دیگری نیز وجود دارد که ممکن است اندکی دشوار و زمان بر باشد اما ضریب اطمینان بیشتری را به شما در انتخاب منویی موفق خواهد داد. شما می توانید در مراسم افتتاحیه و چند هفته ابتدایی شروع کارتان منویی بسیار متنوع شامل انواع نوشیدنی ها، غذا ها و میان وعده های مختلف را به صورت آزمایشی آماده کنید و با یک بررسی دقیق طی مدت یک یا دو ماه سلیقه اصلی مشتریان خود را بسنجید و به منویی تخصصی تر دست یابید.

طراحی داخلی و خارجی کافی شاپ

قدم بعد طراحی دکور داخلی و خارجی کافی شاپ است. استفاده از رنگ ها و المان های بصری که مشتریان را به سوی شما جذب و حس خوشایند حضور در کافه را به آن ها منتقل کند بیش از هر چیز خلاقیت، درک از سلیقه مشتریان و حس زیبایی شناسی و بهره گیری از روان شناسی رنگ ها را می طلبد و البته تا حدودی به سلایق شخصی شما و همکاران تان بستگی دارد.

چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

قدم چهارم تهیه لوازم مورد نیاز برای کارتان است. منوی شما هر چه به روز تر باشد هزینه بیشتری در بر دارد و تجهیزات کامل تری را می طلبد. برای راه اندازی کافی شاپ به طور معمول به آب میوه گیری، مایکروویو، یخچال، دستگاه اسپرسو، دستگاه آسیاب قهوه و اسپرسو،قهوه جوش، قهوه پودر کن، پیمانه، همزن شیرجوش، دم کن قهوه، سماور برقی، اجاق گاز، مبلمان، ساندویچ میکر و وسایل سرو، نظافت و شست و شو نیاز دارید.

قهوه عالی با کافی من کاربلد

 استخدام یک کافی من با تجربه نیز نکته حائز اهمیت بعدی است. برای این که همیشه مشتریان ثابتی داشته باشید باید محصولات منحصر به فرد نیز داشته باشید.  یک کافی من با تجربه و کاربلد باعث می شود قهوه های بسیار عالی زبانزد همه شود. این امر باعث می شود که مشتریان ثابت داشته باشید و همچنین اسم برند شما در زبان ها بچرخد و معروفیت شما دوچندان شود.

هزینه های مواد اولیه

تامین مواد اولیه برای پذیرایی یک رکن مهم دیگر در کافه داری است. اگر در منطقه ای مناسب کار خود را شروع کرده باشید به طور متوسط ماهانه 1000 نفر مشتری خواهید داشت و تامین مواد اولیه مورد نیاز بین 20 تا 30 میلیون تومان به صورت ماهانه برای شما هزینه بر خواهد بود که اهمیت تامین مالی مناسب و مطمئن را گوشزد می کند. اکنون فضای بسیار مناسب تری نسبت به گذشته در این بازار وجود دارد، اما اگر قبل از شروع به کار تجربه ای در این زمینه کسب کنید در موفقیت شما بسیار مفید خواهد بود. رعایت اخلاق حرفه ای و احترام به سلیقه و خواست مشتری می تواند تضمین کننده استمرار شما در بازار باشد.