۰ نفر

10استارتاپ برتر اروپا در حوزه بلاکچین

۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۷
کد خبر: 449406
 10استارتاپ برتر اروپا در حوزه بلاکچین

استفاده از فناوری بلاکچین در دنیا هر روز فراگیرتر می‌شود و استارتاپ‌های مختلفی در تلاش برای استفاده از این سیستم هستند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، ارائه هویت قانونی برای همه جمعیت جهان تا سال 2030یکی از اهداف توسعه پایدار ملل متحد است. در این میان استارتاپ‌هایی با رویکرد مبتنی بر بلاکچین ممکن است یک شروع‌کننده برای جمع‌آوری سابقه هویت حقوقی فردی باشند. بلاکچین یا زنجیره بلوکی، سیستمی برای ثبت و ضبط ایمن داده‌هاست. در اینجا به معرفی 10استارتاپ بلاکچین برتر اروپا می‌پردازیم.

Settlemint

  سال تاسیس: 2016

  دفتر مرکزی: لوون- بلژیک

با بودجه‌ای 5میلیون یورویی این استارتاپ زیرساخت‌ها را برای ساده‌سازی طراحی برنامه بلاکچین از طریق راه‌حل اختصاصی کد معتبر و مقیاس‌پذیر BPaS فراهم می‌کند تا شرکت‌های دیگر بتوانند از ابتدا به موارد کاربرد بلاکچین با سرعت بیشتر و هزینه کمتر بپردازند.

Coinfirm

  سال تاسیس: 2015

  دفتر مرکزی: لندن - انگلستان

استارتاپ Coinfirm که 5میلیون یورو بودجه دارد، هدفش این است که به‌عنوان بنیادی برای استفاده ایمن بلاکچین توسط همه بازیگران اقتصادی، ازجمله مؤسسات مالی سنتی، بانک‌ها، دستگاه‌های مختلف دولتی و حتی شهروندان عادی، عمل کند.

Odem

  سال تاسیس: 2017

  دفتر مرکزی: زوگ - سوئیس

هدف این استارتاپ، نوسازی زیرساخت‌های منسوخ‌شده‌ای است که آموزش، تربیت و اشتغال بر پایه آنها ساخته شده است. Odem می‌خواهد این زیرساخت‌ها را امروزی‌تر و از نظر جهانی مقرون‌به‌صرفه، در دسترس، قابل اثبات و قابل انتقال سازد.

Limechain

  سال تاسیس: 2017

  دفتر مرکزی: صوفیه - بلغارستان

این استارتاپ در ساخت راه‌حل بلاکچین برای شرکت‌های بزرگ با مجموعه‌ای از خدمات ازجمله توسعه قراردادهای هوشمند، تخصص دارد. یکی از راه‌حل‌های اصلی آنها، یک پلتفرم SaaS است که به کاربران امکان می‌دهد معاملات بدون برنامه و بدون نیاز به ثبت‌نام یا ایجاد کیف پول رمزنگاری شده را به‌صورت آزاد انجام دهند.

elrond

  سال تاسیس: 2017

  دفتر مرکزی: بخارست - رومانی

کار اصلی این استارتاپ در اصل بازنگری کلی درخصوص زیرساخت‌های عمومی بلاکچین است. آنها کارشان را در مالت شروع کردند و حالا در رومانی مستقر شده‌اند و می‌گویند آماده خدمات‌رسانی به سراسر جهان هستند.

DappRadar

  سال تاسیس: 2018

  دفتر مرکزی: ویلنیوس - لیتوانی

کار اصلی این استارتاپ و اپلیکیشن آن پیداکردن هوشمند فعالیت‌ها و کدهای جعلی در شبکه و جلوگیری از نفوذ آنها به سیستم است.

Colendi

  سال تاسیس: 2016

  دفتر مرکزی: سوئیس - زوگ

این استارتاپ به مشتریانش در نقاط مختلف جهان، پاسپورت‌های مالی جهانی ارائه می‌کند. هدف آنها ایجاد ابزاری برای مشاغل کوچک در سراسر جهان برای دسترسی بیشتر به منابع مالی خرد است

Solve.Care

  سال تاسیس: 2017

  دفتر مرکزی: تالین - استونی

این استارتاپ یک شرکت فناوری بهداشت و درمان بلاکچین جهانی است. آنها اخیرا توانسته‌اند سرمایه خود را به 26میلیون و 700هزار یورو برسانند. آنها می‌خواهند با ایجاد شفافیت بیشتر در سیستم‌های بهداشت و درمان جهان، کاغذبازی را کاهش دهند.

Bankera

  سال تاسیس: 2017

  دفتر مرکزی: ویلنیوس - لیتوانی

این استارتاپ روی راه‌حل‌های مبتنی بر قابلیت دسترسی، مقرون به‌صرفه‌بودن و سرعت تمرکز دارد. آنها تلاش می‌کنند تا به هدف خود برای تبدیل‌شدن به یک بانک دوستدار بلاکچین با ارائه وام‌های دارای پشتوانه رمزگذاری برای افراد و مشاغل و همچنین راه‌حل‌های مشاوره روباتیک برای مدیریت دارایی‌ها دست یابند.

Neufund

  سال تاسیس: 2016

  دفتر مرکزی: برلین - آلمان

هدف این استارتاپ طبق ادعای آن، نوآوری، به چالش‌کشیدن وضعیت موجود و ایجاد چشم‌اندازهای جدید در حوزه فناوری بلاکچین‌ها است

بنیادی برای ایمن‌سازی استارتاپ

 Coinfirm که 5میلیون یورو بودجه دارد، هدفش این است که به‌عنوان بنیادی برای استفاده ایمن بلاکچین توسط همه بازیگران اقتصادی، ازجمله مؤسسات مالی سنتی، بانک‌ها، دستگاه‌های مختلف دولتی و حتی شهروندان عادی، عمل کند