۰ نفر

سلبریتی‌های استارتاپی

۱۷ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۱۸
کد خبر: 407842
سلبریتی‌های استارتاپی

چهره‌های مشهور جهان که با سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای نوپا قدم در دنیای اقتصاد دیجیتال گذاشته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، استارتاپ‌ها حالا خودشان در دنیا به نوعی سلبریتی هستند. سبک زندگی و کارشان در دنیا مشهور است و هر روز کسب و کار جدیدی با استفاده از پلتفرم‌های فناورانه رشد و توسعه پیدا می‌کند. این کسب‌وکارهای نوپا اما در همه جای جهان نیازمند جلب سرمایه‌ هستند تا بتوانند توسعه پیدا کرده و به مرحله بالاتر برسند یا از سقوط در دره مرگ فرار کنند. این شرکت‌ها معمولاً مبتنی بر ایده‌هایی ریسک‌پذیر هستند که مدل کسب و کارشان مشخص نیست و بازار هدفشان نیز در حد فرض است. شرکت‌های نوپا می‌توانند در هر حوزه‌ای ایجاد شوند، ولی جلب توجه آنها بیشتر به‌خاطر رشد سریعی است که دارند و از ابزارهای فناوری استفاده هوشمندانه‌ای می‌کنند. جلب سرمایه‌های راکد موهبتی است که برای آن باید برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای داشت، اما اگر بشود سرمایه افراد مشهور (سلبریتی) را به سمت کسب‌وکار خود بکشانید، آن موقع بدون شک با یک تیر دو نشان زده‌اید. بسیاری از افراد مشهور جامعه دوست دارند تا پول‌های خود را وارد دنیای تجارت کنند و با سرمایه‌گذاری مناسب به سود بیشتر برسند. در این میان با ظهور روش‌های جدید و شکل‌گیری استارتاپ‌ها، برخی از هنرپیشگان، ورزشکاران و... رو به سرمایه‌گذاری در این حوزه و حتی تاسیس آن آورده‌اند. در اینجا به معرفی چند استارتاپ می‌پردازیم که تعدادی از سرمایه‌گذارانش، افرادی مشهور و شناخته شده برای مردم هستند.

سوجا جویس Suja Juice

   سال تاسیس: 2012

   دفتر مرکزی: سن‌دیه‌گو، کالیفرنیا

   محصولات: انواع آب‌میوه

   تخمین سود سالانه: 20میلیون یورو

آب‌میوه‌های ارگانیک و چای سرد در زمره محصولات این شرکت با شعار «زندگی طولانی و زیبا» قرار دارند. این شرکت از زمان تاسیس تاکنون، بیش از 34هزار تن محصولات ارگانیک تولید کرده و به‌فروش رسانده است. سرمایه آنها 20میلیون دلار تخمین زده شده و چند چهره مشهور در سوجا جویس سرمایه‌گذاری کرده‌اند که معروف‌ترین آنها لئوناردو دی‌کاپریو است.

کاسپرCasper

   سال تاسیس: 2014

   دفتر مرکزی: نیویورک

   محصولات: تشک، بالش، ملحفه و...

   تخمین سود سالانه: 400میلیون دلار

این استارتاپ، در فروش تشک و لوازم خواب در دنیا پیشرو است و با شعار «بهترین تختخواب برای خواب بهتر» امکانات بسیار زیادی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. سرمایه این شرکت، 239میلیون و 700هزار دلار برآورد شده است. افراد مشهوری همچون کوین اسپیسی، توبی مک‌گوایر (اسپایدرمن) و لئوناردو دی‌کاپریو ازجمله سرمایه‌گذاران کاسپر محسوب می‌شوند.

استنسStance

   سال تاسیس: 2009

   دفتر مرکزی: سنت کلمنتی، کالیفرنیا

   محصولات: جوراب، لباس زیر و تی‌شرت

   تخمین سود سالانه: 186میلیون دلار

در فصل‌های 16-2015 و 17-2016، استنس در زمره حامیان مالی NBA بوده است. بنابراین طبیعی به‌نظر می‌رسد که در میان سرمایه‌گذارانش، چندین بسکتبالیست مانند «دواین وید» هم حضور داشته باشند. این شرکت که سرمایه آن بیش از 130میلیون دلار برآورد شده است، چهره‌هایی از هالیوود مانند ویل اسمیت را نیز به‌عنوان سرمایه‌گذار در کنار خود می‌بیند.

بلوم دَتBloomThat

   سال تاسیس: 2013

   دفتر مرکزی: سانفرانسیسکو

   محصولات: فروش گل و گیاه

   تخمین سود سالانه: 4.9میلیون دلار

کار این شرکت تهیه گل و گیاه تازه از مزارع و ارسال آن برای مشتریان است. بسیاری دوست دارند با ارسال گل، آشنایان خود را غافلگیر کنند و مناسبتی را به‌ آنها تبریک بگویند. بارون دیویس ستاره پیشین NBA که سابقه بازی در شارلوت هورنتس و نیویورک نیکس را دارد از مشهورترین سرمایه‌گذاران این استارتاپ به‌حساب می‌آید.

وی‌آی ‌پی‌کیدVIPKid

   سال تاسیس: 2013

   دفتر مرکزی: پکن

   محصولات: آموزش آنلاین

   تخمین سود سالانه: 600میلیون دلار

این مؤسسه با داشتن بیش از 60هزار کارمند، یکی از بزرگ‌ترین‌ها در میان استارتاپ‌های دنیا محسوب می‌شود. کوبی برایانت ستاره پیشین تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز یکی از کسانی است که در این مؤسسه سرمایه‌گذاری کرده و سهم دارد. یکی از فعالیت‌های اصلی شرکت، آموزش آنلاین زبان انگلیسی است. آنها معلمانی از آمریکا و کانادا را به‌همین منظور استخدام کرده‌اند.

جاست دایال Justdial

   سال تاسیس: 1996

   دفتر مرکزی: بمبئی

   محصولات: موتور جست‌وجوی محلی

   تخمین سود سالانه: 129.1 میلیون دلار

آمیتاب باچان هنرپیشه 77ساله و مشهور هندی یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ شرکت جاست دایال که یک موتور جست‌وجوگر هندی است، محسوب می‌شود. در سال2010، مدیران این شرکت، 62هزار و 794 سهم، هر کدام به ارزش 10روپیه (حدود 2هزار ریال) را به باچان پیشنهاد کردند. جاست دایال، برای یافتن سایت‌های هندی کارایی قابل‌قبولی دارد.

دراپر جیمزDraper James

   سال تاسیس: 2014

   دفتر مرکزی: نیویورک

   محصولات: پوشاک زنانه و لوازم خانه

   تخمین سود سالانه: 1/2میلیون دلار

ریس ویترسپون هنرپیشه و تهیه‌کننده آمریکایی و برنده

جایزه اسکار بهترین نقش اول زن در سال2006 به‌خاطر ایفای نقش در فیلم سر به راه باش، پس از سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت فیلم و تاسیس شرکت فیلمسازی، سراغ پوشاک رفت و با راه‌اندازی فروشگاهی اینترنتی، استارتاپی خاص را به راه انداخت.

لیتل اسپونLittle Spoon

   سال تاسیس: 2016

   دفتر مرکزی: نیویورک

   محصولات: غذای بچه

   تخمین سود سالانه: نامشخص

این شرکت برای والدین غذای تازه و ارگانیک بچه می‌آورد. هدف این استارتاپ، ایجاد انقلاب در تهیه غذای بچه برای پدر و مادرهاست. لیتل اسپون، محصول خود را مطابق با رژیم غذایی کودکان در بسته‌بندی‌های فوق‌العاده زیبا به آدرس درخواستی ارسال می‌کند. سره‌نا ویلیامز، ستاره تنیس زنان جهان ازجمله سرمایه‌گذاران این شرکت است.

ترایو مارکتThrive Market

   سال تاسیس: 2013

   دفتر مرکزی: مارینا دل ری، کالیفرنیا

   محصولات: سوپرمارکتی

   تخمین سود سالانه: 120میلیون دلار

همه‌‌چیز در این سوپرمارکت اینترنتی به‌صورت طبیعی و ارگانیک عرضه می‌شود. سرمایه ترایو مارکت درحال حاضر بیش از 162میلیون دلار است و افراد سرشناسی همچون دمی مور، هنرپیشه هالیوودی ازجمله سرمایه‌گذاران آن هستند. فروشگاه به مشترکان خود، اجناس را با 25تا 50درصد تخفیف می‌فروشد که این یکی از مزایای آن است.

لولا Lola

   سال تاسیس: 2014

   دفتر مرکزی: نیویورک

   محصولات: آرایشی - بهداشتی زنانه

   تخمین سود سالانه: 3میلیون دلار

ارائه آنلاین محصولات آرایشی و بهداشتی شغل اصلی این استارتاپ است، اما در کنار آن، لولا یک مؤسسه خیریه برای ارائه محصولات بهداشتی به بی‌خانمان‌ها و فقرا نیز محسوب می‌شود. سرمایه این شرکت بیش از 35میلیون دلار برآورد شده است و لنا دانهَم و آلیسون ویلیامز، هنرپیشگان هالیوودی ازجمله سرمایه‌گذاران این مؤسسه به‌شمار می‌آیند.

اینسپاریا Insparya

   سال تاسیس: 2019

   دفتر مرکزی: مادرید

   محصولات: آرایشگاه و مراقبت از مو

   تخمین سود سالانه: نامشخص

یکی از سرمایه‌گذاران اصلی این استارتاپ که کار خود را اخیرا آغاز کرده، کریستیانو رونالدو، ابرستاره پرتغالی یوونتوس است. ارائه خدمات آرایشگاهی به‌صورت آنلاین بخشی از برنامه‌های این مؤسسه است. کریس علاوه بر سرمایه‌گذاری، بخشی از تبلیغات این شرکت را نیز برعهده دارد و اینگونه رونق آن را بیشتر کرده است.