۰ نفر

چگونه موفق باشیم؟

۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۳
کد خبر: 403155
چگونه موفق باشیم؟

آیا تاکنون به این امر فکر کرده اید که موفقیت چگونه به دست می آید؟ اگرچه ممکن است در این رابطه نظرات مختلفی وجود داشته باشد، با این حال واقعیت این است که تمامی آنها درست و یا حداقل کافی نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، درواقع بهترین راهکار این است که به توصیه‎های افرادی توجه داشته باشیم که مدت ها قبل موفق شده اند تا به هدف خود دست پیدا کنند با این حال توجه به تنها یک یا دو فرد در حوزه های مشابه نیز نمی تواند جامعیت لازم را داشته باشد. به همین خاطر در این مقاله به بررسی الزامات موفقیت از نگاه برترین های جهان در حوزه های مختلف پرداخته ایم و با بررسی 13 مورد منتخب به پرسش چگونه موفق باشیم می‎پردازیم.

1-بزرگ فکر کنید

بزرگترین خطری که زندگی همه افراد را تهدید می کند، پایین بودن و در دسترس بودن اهداف است. این عبارت، جمله طلایی و بسیار مشهور میکل آنژ یکی از نوابغ تاریخ در دوره رنسانس است. درواقع هیچ‎گاه نباید فراموش کنید که به شما فرصتی برای زندگی کردن داده شده است. تحت این شرایط محدودکردن خود بزرگترین گناهی است که هر فرد می‎تواند مرتکب شود. با این حال لازمه اقدامات بزرگ، افکار بزرگ است. به همین خاطر هیچ‎گاه بر روی ایده ها، برچسب غیرممکن را نزده و رویایی را در زندگی تعیین کنید. این امر باعث خواهد شد تا تمامی توجه و تمرکز شما متوجه یک موضوع باشد که آن شما را به بالاترین سطح ها نیز خواهد رساند. همچنین این توصیه را همواره به خاطر داشه باشید که انتخاب یک مصیر به معنای اجبار برای ماندن نبوده و هرگاه که احساس کردید که نیاز به مسیری جدید دارید، می-توانید دست به یک انتخاب جسورانه بزنید. برای مثال اگرچه میکل آنژ به عنوان یکم نقاش برجسته در جامعه خود محبوبیت بسیار بالایی را داشت، با این حال پس از آشنایی با هنر پیکرتراشی، حرفه سابق خود را رها کرده و در این حوزه با جدیت تمام وارد عمل شد. درواقع هیچ فردی بهتر از خودتان نمی تواند مسیر ایده آل و اقداماتی که باید انجام شود را تعیین کند.

2-کاری را انجام دهید که به آن بیشترین تمایل را دارید

تنها کاری شما را به موفقیت خواهد رساند که برای انجام آن صبح ها با بالاترین انرژی ممکن از خواب بیدار شوید. این امر درست توصیه ای است که اوپرا وینفری در تمامی مصاحبه های خود داشته و اعلام کرده است که هر فرد باید شغل ایده آل خود را پیدا کند. جالب است بدانید که این بانوی موفق، یکی از نمادهای ایستادگی در برابر مشکلات معرفی می‎شود. وی در دوران کودکی، نوجوانی و حتی جوانی با مشکلاتی مواجه بوده است که حتی یک مورد از آنها می تواند مسیر زندگی افراد را کاملا دگرگون سازد. با این حال او پس از پیدا کردن حوزه مورد علاقه خود، موفق شد تا به شهرت و ثروت مثال زدنی دست پیدا کند. جالب است بدانید که دوستان و اطرافیان وی ابدا تصور نمی-کردند که او حتی به یک سطح معمولی در زندگی خود نیز بتواند دست پیدا کند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر در حال حاضر شغلی را ندارید که به آن بیشترین علاقه را داشته باشید، لازم است تا جسارت رها کردن آن را در خود ایجاد کنید، با این حال این امر تنها زمانی سودمند خواهد بود که شما مسیر خود را انتخاب کرده باشید. در غیر این صورت این امر تنها به معنای فرار از سختی ها خواهد بود.

3-نحوه ایجاد تعادل در زندگی را بیاموزید

به عقیده فیل نایت(موسس برند نایک) اگر قادر به ایجاد تعادلی درست میان کار و زندگی شخصی خود نباشید، بدون شک به موفقیت واقعی دست پیدا نخواهید کرد. در این رابطه توجه داشته باشید که افراد در ابتدای کار چندان توجهی به این موضوع نداشته و همین امر باعث می شود تا پس از مدتی خود را در تقابل میان کار و زندگی شخصی احساس کنید. به همین خاطر نیز هوشمندانه ترین اقدام این است که به محض شروع کار خود، در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهید. خوشبختانه در حال حاضر مقالات، سخنرانی ها و کتاب های متعددی وجود دارد که می تواند شما را در نحوه رسیدن به این هدف یاری رساند. به عنوان نکته پایانی، ذکر این امر ضروری است که ابدا نمی-توان میان کار و زندگی درجه اهمیت بالاتری را قائل شد. به همین خاطر نیز برنامه‎ریزی شما باید کاملا مطابق نیاز و عادلانه باشد.

4-از شکست واهمه ای نداشته باشید

هنری فورد بر این باور بوده است که شکست یک مرحله طبیعی و فرصتی برای شروعی قدرتمندانه تر محسوب می شود. درواقع بدون شکست افراد هیچ گاه متوجه اشتباهات خود نخواهند شد. تنها کافی است تصور کنید که وارد مرحله جدیدی شده اید با این حال از شایستگی و توانایی لازم برخوردار نیستید. بدون شک این امر باعث خواهد شد تا با شکستی به مراتب سخت تر مواجه شوید. به همین خاطر شکست های کوچک و حتی بزرگ زندگی را به عنوان عاملی برای عدم شکست های بدتر دانسته و با حفظ روحیه و تحلیل عوامل بروز این اتفاق، شایستگی لازم را در خود ایجاد کنید. برای این موضوع تنها کافی است تا به زندگی توماس ادیسون نگاهی بیندازید. وی اگرچه به عنوان بزرگترین مخترع تاریخ معرفی می شود، با این حال برای رسیدن به رشته مناسب برای چراغ لامپ، صدها روش مختلف را امتحان کرده است. درواقع رسیدن به موفقیت اقدامی آسان محسوب نشده و تنها افرادی استحقاق آن را خواهند داشت که استقامت فوق‎العاده ای را داشته باشند. در آخر همواره این جمله را به خاطر داشته باشید که موفق ترین افراد، شکست خورده های دیروز هستند.

5-در هر زمان برای رسیدن به موفقیت آماده باشید

در زندگی هر فرد اتفاقاتی رخ خواهد داد که ابدا پیش‎بینی نشده و حتی به ذهن نیز خطور نکرده است. تحت این شرایط اگر آمادگی رسیدن به موفقیت و کسب نتایج جدید را نداشته باشید، به سادگی موقعیت های موجود را از دست خواهید داد. برای مثال برای کلنل ساندرز(موسس برند کی اف سی) این اتفاق در سنین بالا رقم خورده است. به همین خاطر ابدا نمی‎توان زمان مشخصی را برای آن تعیین کرد. با این حال این امر به معنای عدم فعالیت و منتظر فرصت ها ماندن نیز نبوده و لازم است تا در مسیر مورد علاقه خود نهایت تلاش را داشته باشید. برای مثال آقای ساندرز در تمام عمر خود در زمینه آشپزی فعالیت داشته است و همین تلاش های او برای خلق یک سبک پخت جدید، باعث شد تا در نهایت بتواند به این خواسته دست پیدا کند.

6-عملگرا باشید

اکر بخواهیم مهم ترین شخصیت دوران رنساس را نام ببریم، بدون شک لئوناردو داوینچی بهترین گزینه خواهد بود. میزان موفقیت وی به حدی بوده است که ابدا نمی توان او را به عنوان فردی شاخص تنها در یک حوزه نام برد. در رابطه با موفقیت وی عقیده دارد که صرفا خوشفکر بودن، ابدا شما را به هیچ مرحله ای نخواهد رساند. درواقع تمامی نتایج از دل عمل افراد به دست خواهد آمد. به همین خاطر نیز به جای صحبت کردن، لازم است تا اقدامات لازم را انجام دهید. در این رابطه توجه داشته باشید که هیچ فردی از شما توقع ندارد که در ابتدای کار، به مانند یک نابغه رفتار کنید. درواقع انسان های بزرگ در طول مسیر ساخته می-شوند. به همین خاطر تمامی بهانه ها را کنار گذاشته و شروع فعالیت خود را به تاخیر نیندازید.

7-روابط مثبت را با اطرافیان ایجاد کنید

تئودور روزولت بیست و ششمین رئیس جمهور تاریخ آمریکا موفقیت را در کیفیت روابط می داند. به عقیده او انسان ها در جزیره ای تنها زندگی نمی-کنند. همین امر نیز باعث می شود تا موفقیت همه افراد با یکدیگر ارتباط داشته باشد. تحت این شرایط تنها زمانی می توانید مسیر را برای خود هموار سازید که نحوه درست ارتباط با سایرین را فرا گیرید. در این رابطه فراموش نکنید که نفوذ بر قلب ها، درست چیزی است که شما به آن نیاز خواهید داشت. با این اقدام مشاهده خواهید کرد که چگونه همه چیز به صورت طبیعی و آسان پیش خواهد رفت. این امر در نهایت باعث خواهد شد تا حسی فوق‎العاده نیز در شما شکل گیرد که ضامن امیدوار بودن شما به روزهای بهتر خواهد بود.

8-از پرداختن به ایده های جدید واهمه نداشته باشید

مارک تواین به همه افراد توصیه می کند که آن-چیزهایی که به ذهن‎شان خطور می کند را جدی بگیرند. با نکگاهی به تمامی اتفاقات مهم جهان نیز پی به این امر خواهید برد که آنها ناشی از ایده هایی بوده اند که اگرچه توسط جامعه حتی مسخره تلقی می شده است، با این حال آنها به علت باور قلبی خود، در نهایت اتفاقی عظیم را رقم زده اند. به همین خاطر نیز هیچ گاه اجازه ندهید که نظرات دیگران به سدهای ذهنی تبدیل شود. برای این موضوع، یک تمرین فوق‎العاده وجود دارد. تنها کافی است تا نیم ساعت را به هر ایده ای که در ذهن شما خطور می‎کند اختصاص داده و عمیقا نسبت به آن فکر کنید.

9-به توانایی های خود اطمینان داشته باشید

شاید این جمله کاملا درست باشد که بدون وجود والت دیزنی، صنعت انیمیشن امروز به این سطح از پیشرفت دست پیدا نمی کرد. با این حال وی در طول رسیدن به موفقیت و تاسیس شرکت خود، بارها با شکست مواجه شد. همین امر حتی مشکلات خانوادگی زیادی را نیز برای او به همراه داشت. با این حال همه این سختی ها باعث مشد تا وی از توانایی خود برای موفقیت در مسیری که انتخاب کرده است، دچار تردید شود. همین امر نیز در نهایت باعث شد تا وی بتواند نام خود را در تاریخ جاودانه سازد. درواقع هر فردی که خود را دست کم بگیرد، بدون شک در بدترین شرایط باقی خواهد ماند.

10-ذهنیت برنده و نگرشی مثبت را داشته باشید

سومین رئیس جمهور تاریخ آمریکا آقای توماس جفرسون بر این باور است که هیچ چیز نمی تواند فردی را با نگرش مثبت و ذهنیت برنده متوقف سازد. درواقع لحظات سخت در طول زندگی هر فردی وجود خواهد داشت. با این حال این شرایط ابدی نبوده و نباید آن را به عنوان موانعی همیشگی تلقی کنید. تحت این شرایط اگر روحیه خود را حفظ کنید، بدون شک راه حلی برای ادامه مسیر را پیدا خواهید کرد. برای رسیدن به این سطح، جایگزین کردن افکار منفی با موارد مثبت، می‎تواند تمرینی فوق‎العاده باشد. این امر درست باور افرادی است که در زمینه ان ال پی فعالیت دارند.

11-دلسردی را بیش از حد جدی نگیرید

این امر یک واقعیت است که افراد پس از نرسیدن به خواسته خود، دچار حسی بد و در اصطلاح دلسردی شوند. با این حال این امر را نباید بیش از حد جدی گرفته و اجاره دهید که چنین حسی، برای طولانی مدت با شما باقی بماند. این امر درست توصیه ای است که آبراهام لینکلن، مشهورترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا به همه افراد داشته است. نکته ای که لازم است تا به آن توجه ویژه ای را داشته باشید این است که افراد ممکن است به دلایل مختلف، با شما مخالفت کنند. درواقع هیچ تضمینی وجود ندارد که برای رسیدن به خواسته های خود با ساده ترین راه ها مواجه شوید، با این حال اگر عقب بنشینید، بدون شک فردی دیگر رویای شما را عملی خواهد ساخت.

12-از کار سخت فرار نکنید

اگرچه بسیاری از افراد رسیدن به موفقیت را شانسی تلقی می کنند، با این حال واقعیت این است که این امر به 99درصد تلاش و تنها 1درصد شانس بستگی دارد. به همین خاطر نیز لازم است تا از همان ابتدا این باور را در خود شکل دهید که برای موفق شدن، باید تلاشی طاقت فرا را داشته باشید. با نگاهی به تمامی افراد موفق جهان، 99درصد آنها تلاش فوق‎العاده ای را داشته اند. درواقع هیچ جادویی در این زمینه وجود نداشته و لازم است تا سخت کوشی فوق‎العاده ای را از خود نشان دهید. این امر باور قلبی میز کش پنی است که شرکت جی.سی پنی(یکی از بزرگترین شرکت های خرده فروشی جهان) را تاسیس کرده است.

13-شجاع باشید

استیو جابز، موسس اپل بر این باور است که جهان در اختیار افراد شجاع قرار دارد. درواقع این افراد کارهایی را انجام می دهند که سایرین به دلایل مختلف از آنها شانه خالی می‎کنند. همین امر نیز منجر به متفاوت شدن آنها می شود. به همین خاطر اگر شجاعت دنبال کردن رویاهای خود را نداشته باشید، بدون شک در مسیر کسب رویای فردی دیگر قدم خواهید گذاشت.