۰ نفر

پرسش‌های اساسی برای شروع کسب و کار

۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۸:۲۰
کد خبر: 399923
پرسش‌های اساسی برای شروع کسب و کار

همیشه اولین قدم برای شروع یک کسب و کار جدید انتخاب و یافتن ایده های مناسب است و همان طور که می دانیم هر ایده ای نیز به درد شروع کار و فعالیت در بازار نمی خورد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، حتی با انگیزه ترین کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای کوچک نیز همیشه با تصمیم گیری درباره ایده های مناسب و جدید کسب و کار دست و پنجه نرم می کنند. برای برخی تازه واردها از همان ابتدای راه ، ده ها و صدها ایده مختلف در ذهنشان چرخ می خورد اما همه شان نمی توانند بال پرواز بگیرند. برخی ایده ها نیز مبهم، سطحی و ناقص هستند بنابراین همان ابتدای کار دور انداخته می شوند و هرگز به طور کامل کشف نمی شوند.قبل از انتخاب و تصمیم گیری درباره ایده های مناسب و جدید اول باید برای کسب و کار خود یک برنامه ریزی کلی در نظر بگیرید سپس ایده خود را انتخاب و در آخر امکان پذیر بودن اجرای ایده خود را بررسی کنید. اگر شما نیز قصد خوداشتغالی و راه اندازی کسب و کار کوچکی برای خود دارید ولی مطمئن نیستید چه نوع کاری را می خواهید شروع کنید یا برای انتخاب میان انبوهی از ایده ها گیر افتاده اید، خواندن ادامه مطلب به شما کمک می کند چشم انداز کلی تری داشته باشید. برای شروع باید به این سوالات پاسخ دهید:

 از کسب و کارتان چه می خواهید؟

 دوست دارید چه کاری انجام دهید؟

 در چه زمینه ای مهارت دارید؟

 دوست دارید چه چیزی یاد بگیرید تا انجام دهید؟

 مشخص کنید از کسب و کارتان چه می خواهید ؟

اگر جزو آن گروهی هستید که از کسب و کار، به دنبال درآمد دوم هستید و سرمایه شخصی برای شروع کار ندارید اما با این حال به دنبال افزایش درآمد هستید ، می توانید به گزینه معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های دیگر فکر کنید مثل معرفی محصولات آرایشی و بهداشتی، بیمه های مختلف و ... . در این گزینه مجبور نیستید وقت و انرژی زیادی برای برنامه ریزی و تحقیق راه اندازی کسب و کارتان صرف کنید.

گروه دیگری از افراد هم هستند که کار کردن تمام وقت در طول روز برایشان بسیار مشکل و گاها غیر ممکن می شود. به خصوص برای دانشجویان یا مادران شاغلی که فرزندان کوچک دارند. انگیزه اصلی این گروه از داشتن کسب و کار شخصی داشتن زمان بیشتر برای درس، خانواده و فرزندان است. پس ایده داشتن یک کسب و کار شخصی که بتوان به صورت نیمه وقت به آن پرداخت یا در خانه و بدون نیاز به بیرون رفتن تمام وقت آن را انجام داد، گزینه بسیار مناسبی برای این گروه است.

دوست دارید تغییر ایجاد کنید ؟ گروهی از افراد نیز هستند که مهم ترین انگیزه شان از راه اندازی کسب و کار جدید یا داشتن کار دوم رضایت فردی است و پول اصلا دغدغه اصلی آن ها به حساب نمی آید. این گروه از افراد می توانند به ایده های عام المنفعه، کارهای داوطلبانه و خیرانه فکر کنند. اگرچه ممکن است کارهای دشوار و وقت گیری باشند اما پاداش معنوی و حس رضایت فردی که به ارمغان می آورد، شخص را به هدفش می رساند. برای این که با خودتان به نتیجه برسید که کسب و کار جدیدتان را در چه زمینه ای راه اندازی کنید، کارهای داوطلبانه و خیرانه با سازمان ها و موسسات خیریه و عام المنفعه را امتحان کنید تا بفهمید چه کاری را بیشتر از همه دوست دارید انجام دهید. کارهای داوطلبانه و خیرانه یکی از بزرگ ترین روش ها برای یادگیری مهارت های عملی و ارتباط با مخاطب است که بعدها هنگام راه اندازی کسب و کار خودتان به شما کمک خواهند کرد.

آیا می خواهید کارآفرین شوید و کسب و کار بزرگ تری داشته باشید؟ جاده موفقیت با یک ایده درست و دقیق آغاز می شود . برای کارآفرین شدن باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و درباره آنها با خود صادق باشید. صرف نظر از این که چه کاری را در چه زمینه ای راه اندازی می کنید ، این شناخت به شما کمک می کند تا مهارت های خود را بازیابی و قوی تر کنید .

ایده های کسب و کار را از تصور کردن آن چه دوست دارید انجام دهید ، به دست بیاورید : چیزی را انتخاب کنید که عاشق آن هستید. آغاز یک کسب و کار شخصی احتیاج به زمان، انرژی و فداکاری دارد. اگر چیزی را انتخاب کنید که شما را جذب نمی کند یا بدتر، از انجام آن متنفرید، احتمال موفقیت در آن بسیار پایین می آید.

برای این که زمینه های علاقه مندی خود را بفهمید از خودتان بپرسید:

 اوقات فراغت تان را چه می کنید؟ یا دوست دارید در اوقات فراغت خود چه کاری انجام دهید ؟

 آیا سرگرمی یا مهارتی دارید که بتوانید آن را تبدیل به یک کسب و کار کنید؟

 اگر می توانستید هر شغلی که دوست دارید داشته باشید، آن چه بود؟