۰ نفر

تبلیغ درست یا ضد تبلیغ ؟!

۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵
کد خبر: 395641
تبلیغ درست یا ضد تبلیغ ؟!

تبلیغات قسمت مهمی از کسب و کارهاست. از صاحبان مشاغل بزرگ گرفته تا کسب و کارهای کوچک، خانگی، اینترنتی و... همه تلاش می کنند تا با خلق ایده های نو توجه مخاطب را جلب کنند و تبلیغات موثرتری داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، گاهی تبلیغات نتیجه معکوس می دهد و به جای این که باعث ترغیب مشتریان به خرید و فروش بیشتر شود ، یک ذهنیت منفی در ذهن مشتری ایجاد می‌کند و باعث دلزدگی و منصرف شدن وی از خرید می شود. بسیاری از اوقات هزینه زیادی هم برای طراحی و تولید تبلیغات انجام می شود اما نتیجه اصلا موفقیت آمیز نبوده است. به این گونه تبلیغات که نه تنها توجه مشتری را جلب نمی کند بلکه ممکن است حس بدی هم در او بیدار کند و در تصمیمش برای خرید تاثیر منفی بگذارد، ضد تبلیغ می گویند. زیرا در یک تبلیغ موثر ، اصول و چهارچوبی وجود دارد که اگر به درستی رعایت و اجرا نشود ، نتیجه معکوس می شود.حتما بارها برایتان پیش آمده که به خاطر حس بدی که تبلیغ یک کالا در شما ایجاد کرده به طور کل از آن کالا بدتان آمده و از خرید آن منصرف شده اید یا برای همیشه ذهنیت منفی درباره آن پیدا کرده اید.

برای این که بیشتر با ضد تبلیغ ها آشنا شویم بگذارید چند مثال بزنیم.

انواع و اقسام برچسب های کوچک تبلیغاتی که بدون اجازه مالکان ساختمان ها روی درهای ورودی ، نمای ساختمان ها و درهای پارکینگ ها چسبانده و باعث نازیبا شدن یا آسیب آن ها می شوند، نوعی از ضد تبلیغ ها هستند. زیرا که به طور حتم مالکان دوست ندارند چهره ساختمان هایشان زشت به نظر برسد؛ آن هم بدون اجازه!

مثال دیگر از ضد تبلیغ ها برخی هدایای تبلیغاتی اند که روشی متداول برای بسیاری از کسب و کارها هستند. اتفاقی که برای این تبلیغات می افتد این است که صاحبان کسب و کار معمولا کمیت و تعداد هدایا را به کیفیت آن ترجیح می دهند زیرا دوست دارند هدایای تبلیغاتی به تعداد نفرات بیشتری برسد تا مشتریان  بیشتری با نام آن ها آشنا و جذب خرید شوند. ممکن است به خاطر کنترل هزینه تبلیغات و داشتن تعداد بیشتر، توجهی به کیفیت نکرده و هدیه ای به مخاطب داده شود که نتواند به خوبی از آن استفاده کند. مانند خودکارها یا روان نویس هایی که خوب نمی نویسند و بعد از مدت بسیار کوتاهی جوهرشان تمام می شود یا کیف های جیبی که کیفیت و ماندگاری خوبی ندارند.

وقتی مخاطب چنین هدایایی دریافت می کند، در نگاه اول توجهش به کیفیت جلب می شود و اگر هدیه نامناسبی به نظر برسد اشتیاق خود را به صاحب تبلیغ و خرید از آن از دست می دهد. زیرا اولین فکری که به ذهن مخاطب می رسد این است که وقتی کسب و کاری، یک جنس تبلیغاتی بی کیفیت ارائه می دهد و از سلیقه پایینی برخوردار است، چگونه می تواند محصولات و خدمات با کیفیتی ارائه دهد ؟

اگر به فکر راه انداختن کسب و کاری هستید باید حواستان باشد تا انرژی و هزینه ای که برای این کار صرف می کنید به هدر نرود و تبلیغ‌تان به ضد تبلیغ تبدیل نشود. می پرسید خب از کجا بدانیم تبلیغ می کنیم یا ضد تبلیغ ؟ پاسخ تان همین جاست.عواملی هستند که باعث می‌شوند ناخودآگاه این اتفاق بیفتد که در ادامه می خواهیم به برخی از این عوامل بپردازیم .در تبلیغات خود صداقت داشته باشید. اگر درباره خدمات و محصولات خود صادق نباشید و ارائه خدمات یا ویژگی هایی از محصول خود را به دروغ به مشتری معرفی کنید یا بسیار اغراق به خرج دهید ، شاید در اولین فروش ها مشکلی پیش نیاید اما مطمئن باشید در طولانی مدت صداقت نداشتن شما برای مشتریانتان فاش خواهد شد و دیگر کسی به کسب و کار شما اعتماد نمی کند. از دست دادن اعتماد مشتری مساوی است با شکست کسب و کارتان.تا مدت زمان زیادی بعد از راه اندازی کسب و کارتان، نام تجاری خود را عوض نکنید، طرح لوگوی خود را تغییر ندهید ، طرح و رنگ بسته بندی های محصولات‌تان را به یک باره عوض نکنید . اگر به صورت اینترنتی و در شبکه های مجازی تبلیغ می کنید، نام صفحات مجازی و عکس پروفایل صفحات کاری خود را تغییر ندهید زیرا مخاطبان را درباره اصل بودن کسب و کارتان یا تقلبی بودن و نبودن محصولات به شک می اندازد.سعی کنید در هر شغل و کسب و کاری که هستید توانایی تامین جنس و ارائه خدمات را داشته باشید و مشتری را هرگز دست خالی برنگردانید در غیر این صورت بزرگ ترین ضد تبلیغ را برای خود انجام داده اید و همین نارضایتی مشتریان ، خود تبلیغات منفی است که می تواند دهان به دهان بچرخد و هر شخص به چندین نفر دیگر منتقل کند.