۰ نفر

چند اقدام برای شروع یک کسب و کار

۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۳۳
کد خبر: 385514
چند اقدام برای شروع یک کسب و کار

بعد از راه اندازی یک کسب و کار زمان آن می رسد که کالا یا خدمات به دست مشتری و سپس به فروش برسد. ممکن است سوال پیش آید که مشتریان را چگونه پیدا کنیم یا چطور کالا و خدمات خود را به مشتری معرفی و به دست او برسانیم ؟!

 پاسخ این است که مشتری یابی احتیاج به مقدمه سازی دارد و تبلیغات یکی از اصلی ترین مقدمه های مشتری یابی است. در بازار دنیای امروز، تبلیغات و نوآوری های آن به رکن اصلی کسب و کارها و تجارت ها بدل شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، از تبلیغات برای به انجام رساندن اهداف مختلف استفاده می شود و رسانه های مختلف مانند روزنامه ها و مجلات، رادیو و تلویزیون، شبکه های مجازی و... مانند یک واسطه وظیفه انتقال تبلیغات و به سرانجام رساندن اهداف صاحبان کالا و تولید کننده ها را بر عهده می گیرند. در ادامه مواردی که اهمیت تبلیغات را بهتر و بیشتر نشان می دهد را با هم می خوانیم.

۱. آگاهی دادن و معرفی محصول: وقتی محصولی جدید تولید و وارد بازار می شود، تبلیغات به عنوان ابزاری برای آگاهی دادن بیشتر درباره محصول به بازار عمل می کند. تبلیغات اغلب روی راه حلی که محصول در جواب یک مشکل رایج ارائه می کند، تمرکز می کنند. برای مثال تبلیغات برای درمان یک مشکل پوستی می تواند عکس های قبل و بعد از استفاده را نشان تا تاثیرات محصول را به خوبی ارائه دهد.

۲. اتفاقات فروش محصول: تبلیغات، راه مناسبی برای اطلاع رسانی درباره اتفاقات فروش محصول به بازار هستند. اتفاقات فروش محصول چیست؟ منظور اطلاع رسانی درباره زمان فروش های ویژه، فروش هایی با زمان محدود، ورود کالاهای جدید و ... است. معمولا فروشگاه های خرده فروشی، مغازه ها و بوتیک های محلی از این نوع تبلیغات استفاده می کنند. در بسیاری از موارد شرکت تولید کننده هزینه تبلیغات را با فروشگاه های زنجیره ای یا مغازه های خرده فروشی سهیم می شوند.

۳. تفکیک محصول از دیگر رقیبان تجاری: کسب و کارها و تجارت ها به طور مداوم از تبلیغات استفاده می کنند تا نشان دهند چگونه محصولات ، کالاها یا خدمات شان نسبت به محصولات رقیبان تجاری مشابه، مزایا و کیفیت و اثرگذاری بیشتری دارند. گاهی رقابت چنان زیاد است که ممکن است احساس کنید رقیبان تجاری تمام صفحات روزنامه ها یا آنتن های تلویزیونی را با تبلیغات خودشان پر کرده اند. این جاست که شما نیز به عنوان یک صاحب کالا یا خدمات باید محصولات و تولیدات تان را با تبلیغ در ذهن مشتریان برجسته و پررنگ کنید.

۴. پیشرفت ها و موفقیت های محصول: تبلیغات در جهت پیشرفت و ترقی محصول استفاده می شود. در سپتامبر سال ۲۰۰۳، مجله « عصر تبلیغات» یک داستان بلند از یک رقابت سرسختانه میان تولید کننده های صابون به چاپ رساند. داستان از این قرار است که در سال ۱۹۸۰ یکی از شرکت های تولید کننده صابون در رقابت تجاری با رقیبان خود توانست از طریق تبلیغات مناسب محصولات خود را به طور چشمگیری پیشرفت و ترقی دهد. این شرکت اولین صابون مایع دست شویی را به بازار معرفی کرد که مشکل ماسیدگی صابون های جامد به سینک های دست شویی را حل  می کرد و در نهایت این محصول توسط یک برند ملی خریداری شد؛ فقط و فقط با معرفی و تبلیغ مناسب.