۰ نفر

5 عادت مشترک تمامی کارآفرین‌های موفق

۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۲
کد خبر: 383060
5 عادت مشترک تمامی کارآفرین‌های موفق

بدون شک رسیدن به سطح افرادی نظیر استیو جابز، رویای هر کارآفرینی محسوب می شود. اگرچه در این رابطه همواره شاهد تلاش هایی هستیم، با این حال واقعیت این است که بسیاری از افراد با ناکامی مواجه می شوند.

 این امر در حالی است که کارآفرینی دیگر، حتی با تلاشی کمتر موفق تر ظاهر شده است. علت این امر به خاطر آگاهی آنها از روش های درست موفقیت محسوب می شود. درواقع شما باید برنامه ریزی دقیق و مرحله ای داشته باشید در غیر این صورت تلاش های شما نتیجه لازم را به همراه نخواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، فراموش نکنید که موفقیت به معنای تلاش بیشتر در مقایسه با سایرین نبوده و لازم است تا انرژی خود را در درست ترین راه مصرف کنید. در این رابطه آگاهی از عادت های مشترک تمامی کارآفرین های موفق، نقطه شروعی فوق العاده محسوب خواهد شد. در همین راستا و در ادامه به بررسی پنج مورد منتخب خواهیم پرداخت.

1-تصمیم گیری برای آنها راحت است

مهم ترین ویژگی که یک کارآفرین باید از آن برخوردار باشد، توانایی تصمیم گیری محسوب می شود. درواقع آنها باید تحت هر شرایطی بتوانند بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند. برای مثال در شرایطی ممکن است شرکت به یک تصمیم سریع نیاز داشته باشد، تحت این شرایط ضروری است تا کارآفرینان قادر به انجام این امر باشند. به همین خاطر نیز نباید تصور کنید که برای این امر همواره شما زمان کافی را در اختیار خواهید داشت.

در این رابطه یک مثال خوب را می توان جف بزوس موسس برند آمازون دانست. میزان موفقیت وی در سال های اخیر به اندازه ای بوده است که بسیاری در حال حاضر به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می شود، با این حال شروع کار وی کاملا ساده بوده و هیچ کارمندی را نداشته است. همین امر نیز باعث شده بود تا هیچ کس برای وی شانسی را برای موفقیت تصور نشود، با این حال وی به علت تصمیم گیری های خوب خود، موفق شد تا از یک برند کوچک و نوپا، امپراتوری آمازون را شکل دهد. در این رابطه نباید تصور کنید که توانایی تصمیم گیری مناسب، یک استعداد ذاتی محسوب می شود. درواقع هر فردی می تواند با تمرین، در این زمینه به مهارت کافی دست پیدا کند. خوشبختانه امروزه مقالات و راهکارهای متعددی برای تقویت مهارت تصمیم گیری معرفی شده است که مطالعه آنها کاملا کارساز خواهد بود، با این حال نباید از بررسی تصمیمات کارآفرین های برتر در شرایط مختلف نیز غافل شد. نکته دیگری که باید در این بخش مورد توجه قرار دهید این است که تصمیم گیری به اعتماد به نفس کافی نیز ارتباط دارد. درواقع شما باید به خود اعتماد داشته باشید در غیر این صورت، تردیدها قدرت بیشتر خواهند گرفت و این امر فرصت-های موجود را در اختیار فردی دیگر قرار خواهد داد. فراموش نکنید که شکست، همواره بهتر از هیچ کاری نکردن است.

2-قادر به ایجاد ارتباط میان اهداف بلندمدت و کوتاه مدت هستند

یک کارآفرین موفق، هم اهداف کوتاه مدت و هم بلندمدت را مورد توجه قرار می دهد. درواقع هر دو این موارد برای موفقیت شرکت الزامی بوده و باید مورد توجه جدی قرار گیرند. فراموش نکنید که بقا و یا نابودی شرکت، کاملا به تصمیمات شما بستگی خواهد داشت. به همین خاطر ضروری است تا برای این مورد به طور همزمان برنامه ریزی کنید. با این حال این اقدام نیز کافی نبوده و لازم است تا اهداف شما با یکدیگر ارتباط کافی را داشته باشند. عدم وجود ارتباط و هماهنگی، باعث خواهد شد تا امکان کسب بهترین نتیجه فراهم نباشد. به همین خاطر باید مهارت ایجاد اهداف کوتاه و بلندمدت کاملا مرتبط با یکدیگر را داشته باشید. این امر که اهداف شما در راستای یکدیگر باشند، شما را به بالاترین نقطه های موفقیت خواهد رساند.

3-به دنبال آموزش و کسب تجربه مداوم هستند

اگر بخواهید ساکن بمانید، بدون شک با پسرفت مواجه خواهید شد. علت این امر به خاطر تغییرات و به وجود آمدن نیازهای جدید و رقابت فشرده در تمامی حوزه های کسب وکار است. فراموش نکنید که وارن بافت که به عنوان موفق ترین سرمایه گذار قرن اخیر شناخته می شود، هنوز هم میزان مطالعه روزانه خود را حفظ کرده است. در این رابطه فراموش نکنید که تنها توسعه مهارت های تخصصی کافی نبوده و لازم است تا تمامی مواردی که مدیریت به آن نیاز خواهد داشت را طبق یک اولویت، در برنامه ریزی خود قرار دهید. برای افزایش سرعت و تاثیر یادگیری خود نیز ضروری است تا روش های جدید را مورد استفاده قرار دهید. برای مثال گوش دادن به کتاب-های صوتی، می تواند گزینه مناسب تری برای افرادی باشد که از شرایط لازم برای مطالعه کتاب های چاپی برخوردار نیستند.

4-اطراف خود را با افرادی باهوش پر می کنند

تاثیر همنشین در موفقیت افراد بسیار مهم است. درواقع هیچ کارآفرین موفقی را نمی توانید بیابید که در انتخاب دوستان خود دقت کافی را نداشته باشد. برای مثال آنها هیچ گاه با یک فرد معمولی، بیش از حد ارتباط برقرار نمی کنند. همین امر باعث می شود تا در استخدام های خود نیز به دنبال افرادی باهوش باشند. به همین خاطر نیز ضروری است تا به تمامی افرادی که با آنها معاشرت دارید، نگاهی انداخته و مواردی که استانداردهای لازم را ندارند، حذف کنید. در نهایت فراموش نکنید که شخصیت، از مهارت و میزان تجربه مهم تر بوده و لازم است تا نخستین نکته و اولویت شما، ویژگی-های شخصیتی افراد باشد.

5-نه گفتن برای آنها بسیار راحت است

هر فردی در طول زندگی خود با موقعیت های مختلفی مواجه خواهد شد که نحوه واکنش آنها نسبت به هر یک، آینده را شکل خواهد داد. در این رابطه اگر هدفی را دارید، دیگر نمی توانید برای خیلی از چیزها زمانی را اختصاص دهید. این امر در حالی است که بسیاری از افراد در زمینه نه گفتن، با مشکل مواجه هستند، با این حال کارآفرین ها و مدیران موفق، به خوبی این مشکل را در خود برطرف کرده و همین امر باعث می شود تا بتوانند پیشرفتی مداوم را داشته باشند. برای این امر توصیه می شود تا در ابتدا به دنبال کسب مهارت برای نه گفتن به خود باشید. درواقع شما باید بر روی خود کنترل لازم را داشته باشید، در غیر این صورت سایرین کنترل شما را در دست خواهند گرفت. در نهایت این افراد قادر خواهند بود تا بر روی نه گفتن به دیگران کار کنند، با این حال در صورتی که ترتیب این امر را رعایت نکنید، بدون شک با مشکل و عدم موفقیت مواجه خواهید شد. با این حال مراجعه به یک روانشناس نیز می تواند در این زمینه کاملا مفید باشد. به عنوان نکته پایانی همواره این جمله استیو جابز را به خاطر داشته باشید که عنوان کرده است که به کارهایی که انجام نداده، به اندازه کارهایی که انجام داده است، افتخار می کند. این امر خود به خوبی اهمیت نپرداختن به هر چیز و داشتن یک سبک زندگی مشخص را به اثبات می رساند.