۰ نفر

استارت آپ‌هایی که به یاری مادران تازه کار آمده‌اند؛

مادرانه‌های استارت آپی

۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۵۹
کد خبر: 380527
مادرانه‌های استارت آپی

مادر بودن از آن دسته مسئولیت هایی است که علی رغم شیرین بودن و جذاب بودنش می تواند برای یک خانم جوان و بی تجربه بسیار فرایند پر استرسی باشد. در دنیای پرمشغله و ماشینی امروز که خانم ها هم بخش مهمی از مسئولیت های اجتماعی را برعهده دارند مطمئنا دیگر نمی توانند مانند خانم های 30 سال پیش به همان شکل سنتی مادری کنند.

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، امروزه دغدغه های فرزند پروری فرق کرده، فناوری های پزشکی در حوزه بارداری و زایمان پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده و دنیای اپلیکیشن ها و وب سایت ها در همه زوایای زندگی انسان از جمله مادری کردن نیز ورود کرده است. این روزها دیگر به ندرت ممکن است خانم بارداری را ببینید که از جنسیت و وضعیت سلامت جنین خود بی اطلاع باشد یا تقریبا می توان گفت که هیچ مادر شهرنشینی را پیدا نمی کنید که برای حل مشکلات دوران بارداری، شیردهی و بزرگ کردن فرزند خود به سراغ فضای مجازی نرود. از همین رو مقوله مادری یک سوژه فوق العاده پول ساز و پرمخاطب برای راه اندازی استارت آپ ها در جهان بوده و هست، به طوری که اگر به فروشگاه های مجازی خارجی و ایرانی سری بزنید با تنوع قابل ملاحظه ای از اپ ها و وب سایت های حوزه مادر و کودک مواجه خواهید شد. از آن جایی که کودکان نیاز به امکانات تربیتی و مراقبت های ویژه برای رشد دارند و انجام دادن تمامی فعالیت های مربوط به مراقبت صحیح و تغذیه مناسب و غیره برای والدین وقت گیر است، ایده هایی به وجود آمده که به آن ها در این امر مهم کمک کند. شما هم اگر قصد دارید فرزندی به دنیا بیاورید یا اکنون دارای فرزند هستید با ما در این مطلب همراه شوید تا محبوب ترین و کاربردی ترین استارت آپ های حوزه مادر و کودک را برایتان معرفی کنیم.

  بهترین استارت آپ های ایرانی

امروزه از موضوع سلامت بارداری و مشاوره در این زمینه گرفته تا مشاوره برای خرید لباس، طراحی اتاق و تهیه غذای کودک همگی در بستر اپلیکیشن ها درحال بحث، گفت وگو و پیشرفت است. همچنین وب سایت های بسیاری وجود دارند که در این زمینه فعالیت می کنند و به نوعی پایگاه اطلاعاتی برای مادران جوان به شمار می آیند. با ما در این مطلب همراه شوید تا با پرکاربردترین خدمات مجازی این حوزه آشنا شوید:

  نی نی سایت

یک منبع پربار برای دوران پیش از بارداری، زمان بارداری و تولد و رشد کودک تا 5 سالگی که توسط موسسه تحقیق و توسعه پژوهشگران سلامت ایجاد شده است. به غیر از مقالات بسیار معتبر و کاربردی در این سایت بخشی برای پرسش و پاسخ در نظر گرفته شده که در آن سوالات کاربران توسط متخصص مربوطه پاسخ داده می شود. البته شاید بتوان پرمخاطب ترین بخش این وب سایت را تالارهای گفت وگوی آن دانست که در آن مادران در حوزه های مختلف زندگی خود با هم تبادل نظر می کنند و از هم یاد می گیرند.

www.ninisite.com

  مجله نی نی بان

وب سایت نی نی  بان در سال ۱۳۹۲ با هدف آگاهی بخشی به والدین در مسیر بچه دار شدن و بعد از آن، راهنمایی در راه فرزندپروری پا به حوزه مادر و کودک گذاشته و با ارائه مقالات در دسته بندی های بسیار دقیق مادران را به راحتی به موضوع مد نظرشان سوق می دهد. این مجله اکنون دارای اپلیکیشن برای گوشی های اندرویدی و اپل است و می توانید لینک دانلود آن را در وب سایت زیر مشاهده کنید.

www.niniban.com

  نی‌نی لازم

فروشگاه اینترنتی نی نی لازم را گروهی راه اندازی کرده اند که از 30 سال قبل در زمینه لوازم سیسمونی و سایر اقلام نوزاد در بازار ایران فعالیت کرده اند. هم اینک این وب سایت یکی از کامل ترین و معتبرترین فروشگاه های تهیه سیسمونی و وسایل مربوط به کودکان است. از برندهای ایرانی گرفته تا خارجی را می توانید با تنوع فراوان در یک جا مشاهده کنید و سپس با یک خرید اینترنتی به راحتی درِ منزل تحویل بگیرید. این نوع ایده استارت آپی برای مادران باردار مخصوصا آن هایی که در دوران بارداری مشکلات پزشکی دارند و مجبورند در خانه استراحت کنند بسیار کاربردی است.

www.ninilazem.com

  نی‌نی پلاس

این اپلیکیشن مخصوص مادران باردار طراحی شده است و با نصب آن می توانید به صورت روزانه پیام های بارداری، اقدام به بارداری و رشد نوزاد تا یک سالگی را دریافت کنید. پیام های این اپ به صورت متنی و ویدئویی با توجه به نظر پزشکان متخصص می باشد و مادران را از قبل از بارداری تا پایان یک سالگی کودک همراهی می کند. در اپلیکیشن نی نی+ شما می توانید با مادران دیگر که وضعیت مشابه شما را دارند در ارتباط باشید و حتی گروه و وبلاگ شخصی بسازید. در حال حاضر هم کاربران اندروید و دارندگان گوشی های آیفون که از سیستم عامل IOS استفاده می کنند، می توانند اپلیکیشن جامع بارداری را دریافت کنند.

www.app.niniplus.com

  مادرشو

یکی از جدیدترین اپلیکیشن های مادرانه اپ اندرویدی «مادرشو» است که در مدت زمان کوتاهی توانسته کاربران زیادی را جذب کند. این اپ به خوبی و به ساده ترین شکل تمام تغییرات و تحولات یک مادر را درطی 38 هفته بارداری به اطلاع مخاطبانش می رساند. اپلیکیشن مادرشو از دو جنبه ردیابی دوران حاملگی و تغییراتش و همچنین بالا بردن علم و آگاهی مخاطبانش در مورد سلامت زنان کاربرد دارد. مادران جوان با ثبت نام در مادرشو باید تاریخ بارداری و زمان تخمینی زایمان را به اپلیکیشن بدهند. اگر هم زمان زایمان مشخص نیست، اپلیکیشن می تواند نسبت به آخرین مرتبه قاعدگی زمان زایمان را تخمین بزند. در ضمن تقویم دقیق و برنامه ریزی شده مادرشو به خانم های باردار مراقبت های پزشکی مانند یادآوری آزمایش ها و سونوگرافی ها را یادآوری می کند. مدیران این اپ مژده دادند که به زودی نسخه ios آن را برای کاربران اپل نیز منتشر خواهند کرد.

www.madarsho.com

  نینوپیا

این وب سایت در سال 94 فعالیت خود را در حوزه اطلاع رسانی رویدادهای ویژه کودکان آغاز کرد. هم اکنون تیم نینوپیا ضمن همکاری با مجموعه های مختلف کودک و نوجوان در نقاط مختلف تهران و کرج تلاش دارد تا سطح کیفی زندگی کودکان امروز را افزایش دهد. این سایت با معرفی استخرهای مادر و کودک، کارگاه های این حوزه، مجموعه بازی ها و… مشکلات بسیاری از والدین را برطرف کرده است.

  هپی مهد

این وب سایت به عنوان یک تیم ارائه دهنده خدمات به مهدکودک ها به صورت کاملا جامع و پل ارتباطی مستقیم و آنلاین والدین و مهدکودک هاست. در این سایت والدین به طور مستقیم با پکیجی کامل از خدمات مهدکودک ها مواجه می شوند و می توانند سوالات خود را از این طریق از مهدکودک مد نظر خود بپرسند و توسط ادمین مهد کودک پاسخ را دریافت کنند.

www.happymahd.com

  داستان من

داستان من یک استارت آپ کاملا نوآورانه است که با پیوند قصه گویی، هنر و تکنولوژی این امکان را برای شما فراهم می کند تا در تجربه خلق یک کتاب داستان اختصاصی برای کودک خود مشارکت و او را قهرمان کتاب اختصاصی خودش کنید. داستانِ من به شما کمک می‌کند تا کتاب خواندن را برای کودکتان به تجربه‌ای فوق‌العاده تبدیل کنید. کتاب های اختصاصی داستانِ من که کودک شما خودش قهرمان آن است، علاوه براین که یک هدیه ارزشمند و ماندگار است، او را به کتاب، علاقه مند می کند و باعث افزایش اعتماد به نفس او می شود. در کتاب طراحی شده توسط این استارت آپ کودک شما در واقع قهرمان داستان است و می‌تواند خود را در ماجراجویی‌های کتاب ببیند. داستانی که شما از طریق این سرویس سفارش می دهید، فقط در یک نسخه و برای شما چاپ می‌شود و نمونه دیگری ندارد بنابراین از این کتاب می توانید به عنوان یک هدیه ارزشمند برای فرزند خود استفاده کنید.

 www.dastaneman.com

  لک لک

این برنامه یک شبکه اجتماعی برای مادران است که خود را این گونه معرفی کرده:«اگر باردار هستید یا به فکر بارداری و بچه دار شدن یا حتی دنبال جایی می‌گردید که پزشک متخصص و ماما جواب سوال های شما را بدهند لک لک بهترین انتخاب است». این اپلیکیشن به شما امکان سوال از دیگر مادران با شرایط مشابه شما را می دهد و می توانید با هم در یک تعامل مداوم باشید. این برنامه برای سیستم عامل اندروید ساخته شده است.

www.laklak.app