۰ نفر

چگونه نوجوانتان را کارآفرین کنید؟

۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۰۰
کد خبر: 380479
چگونه نوجوانتان را کارآفرین کنید؟

دیر یا زود دلبندتان باید بفهمد که توانایی و استعداد چه کارهایی را دارد و به چه شغلی علاقه دارد. بنابراین به او کمک کنید که علایقش را پیدا کند و او را راهنمایی کنید تا در انتخاب رشته، با توجه به علاقه اش، بهترین رشته را انتخاب کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، زهرا نوجوان 18 ساله ای است که مفاهیم اقتصادی به خوبی در او نهادینه شده؛ او فردی ریسک پذیر است و به خوبی می داند که چگونه سرمایه گذاری کند. او مقدار زیادی پول برای آینده اش پس انداز کرده و به خوبی می تواند پول هایش را مدیریت کند. زهرا به خوبی می داند که به چه شغل و رشته ای علاقه دارد و اطلاعات زیادی از آن شغل دارد و به قول خودش می داند در آینده می خواهد سراغ چه کاری برود. او برای رسیدن به هدفش بسیار تلاش می کند و از سختی های مسیر هرگز نمی ترسد. زهرا می خواهد در آینده در حوزه کاری مورد علاقه اش یک کارآفرین شود و از استعدادهایش به خوبی و در راه درست استفاده کند.

در مقاله امروز به برخی از روش های آموزش اقتصاد به نوجوانان پرداخته ام؛ اگر می خواهید نوجوان اقتصادی بار بیاورید این مقاله را از دست ندهید:

  پس انداز بلندمدت را به فرزندتان آموزش دهید

نوجوان شما اکنون بسیار بزرگ شده و این توانایی را دارد که برای اهداف بلندمدت خود پس انداز کند. بنابراین در این سن می توانید به دلبندتان یاد دهید که هردفعه پول به دستش می رسد، مقداری را برای هزینه های دانشگاه که در آینده با آن مواجه می شود پس انداز کند. با این کار فرزندتان یاد می گیرد که حتماً باید برای اهداف مهم خود مانند راه انداختن شغل، ازدواج و… پس انداز داشته باشد.

  نوجوان تان را ریسک پذیر کنید

نوجوان شما باید بداند که همه چیز به راحتی به دست نمی آید و برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کند و ریسک پذیر نیز باشد. برای این که او را ریسک پذیر کنید می توانید ریسک پذیری در بورس را به او بیاموزید و قسمتی از پول او را در یک سهام پر ریسک سرمایه گذاری کنید؛ این گونه دلبند شما می بیند که قسمتی ازسرمایه اش ممکن است برای مدتی از دست برود اما بعداز آن به سود زیادی خواهد رسید.

  به او کمک کنید شغل دلخواهش را پیدا کند

دیر یا زود دلبندتان باید بفهمد که توانایی و استعداد چه کارهایی را دارد و به چه شغلی علاقه دارد. بنابراین به او کمک کنید که علایقش را پیدا کند و او را راهنمایی کنید تا در انتخاب رشته، با توجه به علاقه اش، بهترین رشته را انتخاب کند.

  دلبندتان را کارآفرین بار بیاورید

برای این کار ابتدا باید ویژگی هایی را که برای کارآفرینی لازم است در آن ها تقویت کنید. کارآفرینان افرادی ریسک پذیر، با انگیزه، سخت کوش، خلاق، انعطاف پذیر، دارای مهارت حل مسئله، آینده نگر، آرمان گرا، دارای اعتماد به نفس و با برنامه هستند؛ سعی کنید در موقعیت های مختلف این ویژگی ها را در فرزندتان تقویت کنید تا در آینده به موفقیت های زیادی برسد. همچنین می توانید داستان کارآفرینان مختلف را برای او تعریف کنید تا با زندگی آن ها آشنا شود و آن ها را الگوی خود قرار دهد.