۰ نفر

آموزش ۴مهارت اقتصادی به نوجوانان

۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۱۵
کد خبر: 379050
آموزش ۴مهارت اقتصادی به نوجوانان

همه شما دوست دارید که فرزندان تان شغل پردرآمد و آینده درخشانی داشته باشند؛ اما برای رسیدن به این هدف نباید دست روی دست بگذارید و باید اقتصاد را به دلبندان تان آموزش دهید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، برای آموزش اقتصاد، هرچه سن فرزندان تان کمتر باشد بهتر است؛ چون این مفاهیم در سنین کم در آن ها نهادینه می شود. البته توجه داشته باشید که مفاهیم قلنبه و سلنبه اقتصاد را به آن ها یاد ندهید، چون هیچ چیزی از آن متوجه نمی شوند و بیشتر گیج می شوند. سعی کنید مفاهیم ساده و کاربردی اقتصاد را با توجه به سن و سال شان به آن ها آموزش دهید و بی گدار به آب نزنید. از آنجا که ماهی را هروقت از آب بگیرید تازه است، اگر فرزندان تان نوجوان هستند و تاکنون به آن ها درس زندگی اقتصادی نداده اید، نگران نباشید و هرچه زودتر این درس بزرگ را به آنان آموزش دهید؛ البته ابتدا از مفاهیم ساده تر شروع کنید.در مقاله امروز به چگونگی آموزش برخی از مفاهیم اقتصادی مناسب برای نوجوانان پرداخته ام:

به فرزندتان کمک کنید علایقش را پیدا کند

برای اینکه نوجوان تان متوجه شود به چه شغلی علاقه دارد، می توانید از او این سوالات را بپرسید: در مدرسه به چه موضوعاتی بیشتر علاقه داری؟ چرا به این موضوعات علاقه مند هستی؟ چه سرگرمی هایی را بیشتر دوست داری؟ به نظرت می توانی راهی برای تبدیل کردن این سرگرمی ها به شغل پیدا کنی؟ و ... . همچنین می توانید دلبندتان را در کاری که دوست دارد راهنمایی کنید و او را در کلاس های آموزشی مربوط به آن ثبت نام کنید. توجه داشته باشید که هرگز اعتماد به نفس او را خدشه دار نکنید و اگر دلبندتان کار درستی را دوست دارد و شما با آن کار موافق نیستید، در این راه مانعش نشوید و اطلاعات مربوط به آن شغل را به فرزندتان بدهید.

برای فرزندتان کسب و کار ساده ای براساس علاقه اش ایجاد کنید

هنگامی که متوجه شدید دلبندتان به چه کاری علاقه دارد، در صورت امکان در فصل تابستان که دلبندتان وقت بیشتری دارد، او را تشویق کنید که مدت کمی به آن کسب و کار بپردازد و مهارت های زیادی را یاد بگیرد.

همچنین در صورتی که فرزندتان یک کار هنری را به خوبی انجام می دهد، در فضای مجازی برای فروش کارهای هنری فرزندتان تبلیغ کنید و درآمد به دست آمده را به دلبندتان دهید و او را برای رسیدن به هدفش حمایت کنید.

بودجه بندی و پس انداز را به نوجوان تان بیاموزید

از آنجا که نوجوانان زمان زیادی را با موبایل سپری می کنند و دنیای تکنولوژی برایشان جذاب است، می توانید نرم افزارهای بودجه بندی و مدیریت مالی را برای فرزندتان نصب کنید تا به بودجه بندی و مدیریت هزینه هایش علاقه مند شود. علاوه براین حتماً یک حساب پس انداز جدا برای دلبندتان باز و او را به پس انداز کردن تشویق کنید.

سرمایه گذاری را به فرزندتان آموزش دهید

یکی از پرسودترین و بهترین روش های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در بورس است.  برای اینکه نوجوان تان را با بورس آشنا کنید می توانید ابتدا او را تشویق کنید که در تالار مجازی بورس ایران بدون هیچ سرمایه ای به سرمایه گذاری مجازی بپردازد، سپس برای او یک کد بورسی بگیرید؛ البته توجه داشته باشید که برای افراد زیر ۱٨ سال کد بورسی آنلاین صادر نمی شود و نوجوان تان به صورت آفلاین می تواند سرمایه گذاری کند. برای اینکه سرمایه گذاری برای دلبندتان جذاب باشد و همیشه سود خوبی به دست آورد، می توانید ابتدا فقط برای او عرضه اولیه بخرید و یا پولش را در صندوق های سرمایه گذاری بورس بگذارید؛ چون این دو مورد هیچ ضرری ندارند و در این صورت فرزندتان همیشه سود می کند و رشد پول هایش برایش جذاب است. مخصوصاً عرضه اولیه که بعد از مدت کوتاهی سود زیادی می کند. توجه داشته باشید که آموزش تحلیل های بورس ممکن است برای نوجوانان سخت و گیج کننده باشد و آن ها را از بورس بیزار کند، بنابراین اینگونه آموزش ها را به بعد از ۱٨ سالگی موکول کنید.