۰ نفر

11 اقدام ضروری در راستای معرفی محصول

۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۱۸
کد خبر: 302658
11 اقدام ضروری در راستای معرفی محصول

بدون شک خروجی یک کسب وکار محصول تولیدی آن است. این امر فرآیندی کاملا پیچیده بوده و لازم است تا در تمامی مراحل، دقت عمل کافی را داشته باشید. در این رابطه توجه داشته باشید که این پروسه از هنگام تولید اولیه تا معرفی و فروش به بازار، به مانند یک زنجیره بوده که نقص در هر قسمت آن بدون شک تمامی اقدامات را با مشکل مواجه خواهد ساخت. در این رابطه یکی از قسمت های حیاتی و سرنوشت ساز، معرفی آن به بازار هدف است. مشاهده شده است که برخی از برندها با مشکلات متعددی مواجه شده و این امر باعث می شود تا افراد به سراغ برندهای رقیب رفته و به قدرت رقیبان شما بیفزایند. بدون شک تداوم این شرایط به معنای پایان کسب و کار شما خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، در همین راستا و در ادامه به بررسی 11 اقدام ضروری در راستای معرفی محصول، خواهیم پرداخت.

1-کیفیت را مورد توجه جدی قرار دهید

هنگام معرفی محصول، همگان در انتظار این خواهند بود که نسبت به مزیت های محصول شما آگاه شوند. بدون شک تا هنگامی که نتوانید ارزش خرید مناسبی را ایجاد کنید، محصول شما با استقبال چشمگیری مواجه نخواهد شد. به همین خاطر همواره مزیت و قابلیت های محصولات خود را در جایی یادداشت کرده و آن را به عنوان اولین جمله بیان نمایید.

فراموش نکنید که شما در کسب وکار خود تنها نیستید و این امر به معنای وجود هزاران شرکت رقیب خواهد بود. به همین خاطر لازم است تا اقدامات آن ها را نیز مورد توجه قرار دهید تا از انجام کاری تکراری جلوگیری شود. بدون شک کپی برداری حتی در صورت آن که عمدی وجود نداشته باشد، وجهه شرکت را به شدت تخریب خواهد کرد.

نکته دیگری که در این بخش لازم است تا مورد توجه قرار دهید این است که نباید صرفا گوینده قابلیت های محصول معرفی شده باشید. در این رابطه توصیه می شود تا هنگام سخنرانی، به صورت عملی موارد مطرح شده را در معرض نمایش عموم قرار دهید. در آخر از اهمیت قلم نویسندگان و خبرنگاران غافل نشده و در رابطه با همکاری و پوشش خبری خود، به دنبال افرادی باشید که صدای شما را به بهترین شکل ممکن منعکس خواهند کرد.

2-امکان مقایسه را فراهم آورده و اطلاعات کافی را در اختیار مخاطبان قرار دهید

این امر یک واقعیت است که شما در تبلیغات و یا در زمان معرفی رسمی، قادر به بیان تمامی موارد مورد نیاز نخواهید بود. به همین خاطر لازم است تا همواره در سایت خود، تمامی اطلاعات لازم را درج نمایید. همچنین این امر که امکان مقایسه محصول با تولیدات قبلی شرکت و یا برندهای دیگر فراهم باشد، باعث خواهد شد تا مشتری در مدت زمان به مراتب کوتاه تری به اعتماد لازم جهت خرید دست پیدا کند. این امر نیز خود نوعی احترام به مشتری تلقی خواهد شد. در نهایت بهتر است تا تمامی افراد را همراه با جایگاه شان در فرآیند تولید معرفی کرده و پلی ارتباطی میان آن ها با مشتری ایجاد نمایید. توجه داشته باشید به این امر که افراد بتوانند نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح نمایند که ارتباط مستقیم با هر بخش خود به سرعت کار خواهد افزود.

3-مشتریان خود را فراموش نکنید

تمامی تلاش های شما در نهایت در راستای جذب مشتری است. درواقع بقای شما به کیفیت فعالیت در این بخش بستگی خواهد داشت. با این حال در این رابطه بسیاری از افراد تنها جذب مشتری را مدنظر قرار می دهند. این امر در حالی است که این فرآیند کاملا دو مرحله ای بوده و لازم است تا نسبت به حفظ آن ها نیز اقداماتی را صورت دهید. در این رابطه توصیه می شود تا به نحوی رفتار کنید که مشتریان باسابقه نسبت به سایرین تفاوتی را احساس کنند.

برای مثال این امر که جدیدترین محصولات خود را برای آن ها ایمیل کرده و یا در شبکه اجتماعی مورد استفاده آن ها به همراه کد تخفیف ویژه ارسال کنید، خود به خوبی سایرین را نیز به ماندن و قرار گرفتن در لیست مشتریان قدیمی، ترغیب خواهد کرد. در نهایت این اقدام شما باعث خواهد شد تا افرادی که تجربه استفاده از محصول شما را دارند، همواره به یاد برند شما بوده و دیگر به سراغ شرکت های دیگر نروند.

4-از چهره های مطرح استفاده کنید

همواره افراد مشهور سوژه های مناسبی برای رسانه ها محسوب شده و همین امر باعث می شود تا در کنار آن ها تعداد بی شماری خبرنگار برای پوشش خبری قرار گیرد. بدون شک حضور چند تن از این افراد به بیش تر و بهتر دیده شدن شما کمک خواهد کرد. در این رابطه حتی می توانید در تبلیغات خود از این افراد استفاده کرده و با این کار طرفداران آن ها را به مشتریان دائم خود تبدیل کنید.

نکته دیگری که در این بخش لازم است تا به آن توجه کنید این است که همواره نگاهی به روزنامه ها، مجلات و به طور کلی رسانه هایی داشته باشید که در ارتباط با حوزه کاری شما بوده و ممکن است مشتریان و بازار هدف شما از جمله خوانندگان و دنبال کنندگان آن ها باشند. بدون شک این دسته از اقدامات نیازمند صرف وقت کافی بوده و به همین خاطر توصیه می شود تا فرد یا افرادی را برای پیگیری این موارد استخدام کنید.

5-غول های کسب وکار خود را الگوی خود قرار دهید

بدون شک شما به عنوان یک شرکت نوپا و یا شرکتی که هنوز نتوانسته است تا به موفقیت بالایی در عرصه خود دست پیدا کند، در ابتدای مسیری هستید که ابرشرکت ها آن را سپری کرده اند. به همین خاطر بررسی اقدامات آن ها می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی برای شما باشد. در این رابطه توجه داشته باشید که این شرکت ها به علت پیشگام بودن، بدون شک مرتکب خطاهایی شده اند که شما می توانید با مطالعه و تحلیلی درست، از تکرار مجدد آن خودداری کنید که این امر مسیر رشد شما را به مراتب کوتاه تر خواهد ساخت.

برای مثال در عرصه تلفن همراه برند اپل از جمله الگوهای شرکت های جدید محسوب می شود. با این حال توصیه می شود تا در این رابطه از کپی برداری جلوگیری کنید. علت این امر هم به این خاطر است که هر شرکتی بنا بر امکانات و شرایط خود تصمیماتی را اتخاد می نماید که انجام مجدد آن ممکن است نتیجه مورد انتظار را به همراه نداشته باشد. بدون شک این امر باعث خواهد شد تا در هنگام مراحل عرضه و معرفی محصول خود از همان ابتدا به شکلی حرفه ای تر عمل کنید.

6-از تمامی امکانات موجود به خوبی استفاده کنید

به هر میزانی که شبکه ها و امکانات ارتباطی خود را متنوع تر سازید، امکان دیده شدن شما افزایش خواهد یافت. به همین خاطر بسیار مهم است تا شناخت درستی نسبت به راه های معرفی محصول خود داشته باشید تا بتوانید از تمامی آن ها به خوبی استفاده کنید. در این رابطه توجه داشته باشید که برخی از روش ها ممکن است بسیار هزینه بر باشد که بودجه شما توان اجرا کردن آن را در اختیارتان قرار ندهد.

به همین خاطر لازم است تا در ابتدا تمامی راهکارها را در جایی یادداشت کرده و در آخر بهترین ها را انتخاب کنید. ملاک بهترین نیز در این بخش برای هر شرکتی متفاوت خواهد بود. با این حال لازم است تا مطالب ارسالی با یکدیگر هماهنگی لازم را داشته باشد. در غیر این صورت مخاطب نسبت به صداقت شما با تردید مواجه خواهد شد.

همچنین ضروری است تا مطالب پیرامون برند خود را پیگیری کرده تا در صورت نیاز بتوانید از شیوع حاشیه و اخبار نادرست جلوگیری کنید.

7-شخصی سازی را فراموش نکنید

مزیت ها و نوآوری های شما تا زمانی سودآور خواهند بود که مورد تقلید سایر برندها قرار نگیرند. به همین خاطر لازم است تا به دنبال روش هایی برای حفاظت از آن ها باشید. برای مثال این امر که شما تنها رستورانی باشید که یک سس و یا غذای مخصوص را در اختیار دارد، بدون شک باعث خواهد شد تا امکان این امر که افراد از هر نقطه ای به مشتریان شما تبدیل شوند، فراهم باشد. برای این امر دو روش رایج وجود دارد، نخست ثبت و استفاده از قانون و دیگری حفظ آن به عنوان یک راز در مجموعه شرکت که استفاده از هر دو روش نیز بدون هیچ گونه مانعی خواهد بود. در نهایت این امر باعث خواهد شد تا نگاه ها به سمت شما جلب شده و این در مرکز توجه بودن به خوبی حفظ شود.

8-از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

از جمله ابزارهای رایگان در اختیار شما شبکه های اجتماعی هستند که امروزه در میان اقشار مختلف طرفداران بسیاری را پیدا کرده اند. در این رابطه نتایج آمارها حاکی از آن است که افراد به طور معمول برای چندین مرتبه صفحات خود را در شبکه های اجتماعی مختلف مورد بازبینی قرار می دهند که این امر فرصتی بی نظیر را جهت دیده شدن و معرفی محصولات در اختیار شما قرار خواهد داد. در این رابطه در ابتدا لازم است تا شبکه های اجتماعی پرطرفدار جامعه هدف خود را شناسایی کرده و به دنبال راهکارهای خلاقانه و کارآمد برای تبلیغ خود باشید.

9-فرصت تجربه محصول را در اختیار عموم قرار دهید

هیچ چیز به اندازه زمانی که افراد خود با محصول ارتباط برقرار می کنند، نمی تواند آن ها را به خرید ترغیب کند. به همین خاطر بسیار مهم است که این فرصت را در اختیار افراد قرار دهید. برای مثال امروزه برندهای نوشیدنی در مراکز فروش، امکان امتحان کردن محصول خود را فراهم می آورند، که این امر باعث خواهد شد تا افراد نسبت به طعم و کیفیت آن اطمینان کافی را به دست آورند. با این حال در این رابطه استفاده از تکنولوژی نیز کارساز بوده و می تواند مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال شبیه سازها و تصاویر سه بعدی از دیگر مواردی است که مخاطب را به ارتباط بیش تر با محصول نزدیک خواهد کرد.

10-در اقدامات خود اولویت بندی داشته باشید

در موارد متعددی مشاهده شده است که برنامه ها و استراتژی ها به علت عدم رعایت ترتیب و اولویت بندی درست، با مشکل مواجه می شوند. به همین خاطر نحوه اجرای کار و زمان درست هر یک نیز از جمله معیارهای تعیین کننده موفقیت شما در فرآیندهای معرفی و فروش محصول خواهد بود. همچنین لازم است تا در هر مرحله بازبینی های مجدد را صورت داده و تا زمان دستیابی به اهداف مورد نظر، به سراغ اقدامات دیگر نروید.

11-از مشتریان خود استفاده کنید

در ابتدا بحث در این رابطه لازم است تا مواردی را مورد توجه قرار دهید.

1- زمان درست توزیع محصول را بشناسید. برای مثال در صورتی که محصول شما یک کالای تفریحی محسوب می شود، بهترین زمان برای آن فصل تعطیلات است.

2-نزدیک کردن محصول با نیاز روز را جدی بگیرید. بدون شک به هر میزانی که نیاز افراد را بهتر بتوانید پاسخ دهید، به همان میزان افراد الزام بیش تری را برای خرید خود حس خواهند کرد.

3- راهنمای استفاده از محصول را در بسته بندی و در مکانی مناسب قرار دهید. در این رابطه حتی ارائه راهکارهایی برای حفظ و نگهداری بهتر آن نیز می تواند رضایت بیش تری را به همراه داشته باشد. در نهایت در صورتی که کار شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، به طور طبیعی می توان انتظار داشت که مشتریان خود به عنوان معرف محصول وارد عمل شوند. با این حال در این رابطه بهتر است که صرفا منتظر اقدامات خودجوش نبوده و به صورت جدی از آن ها برای معرفی محصول به سایرین استفاده کنید. در این رابطه حتی اعطای کدهای تخفیف نیز می تواند مشوق خوبی برای آن ها باشد و الزامی برای استخدام آن ها وجود ندارد.