۰ نفر

۷ روش برای حرفه‌ای نشان دادن استارتاپ شما

۱۸ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۴۲
کد خبر: 243149
۷ روش برای حرفه‌ای نشان دادن استارتاپ شما

شروع یک کسب و کار کوچک هرگز آسان نبوده است. برای شروع مشتاقانه کاری بدون آنکه منتظر فهم تمام جزییات بمانید، استدلال های درستی وجود دارد. اما همانطور که این ضرب المثل می گوید: شما هیچ وقت شانس دوباره ای برای تأثیرگذاری اولیه پیدا نمی کنید.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، یک شروع غیر حرفه ای می تواند مانع پیشرفت شما شود و ممکن است کارهایی که برای انجام آنها برنامه ریزی کرده بودید را همیشه به تأخیر بیاندازید. در این ضمن ممکن است کسب و کار خود را نیز از دست بدهید.

۱. یک وب سایت راه اندازی کنید

نیاز نیست وب سایتان مجلل باشد اما اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما را به طور حرفه ای نشان دهد و شامل اطلاعاتی باشد که مشتریان به طور کلی باید بدانند؛ اطلاعاتی مثل نحوه برقراری ارتباط با شما، ساعات کاری، فهرست خدمات (یا فهرست برای یک رستوران) و غیره. خدمات مختلفی وجود دارد که به شما برای ساخت وب سایتی ساده اما حرفه ای کمک می کند؛ اگر نیازهای شما گسترده تر باشد، ممکن است لازم باشد کسی را برای ساخت آن استخدام کنید.

هنگامی که در حال ساخت آن هستید صفحاتی با مضامین “ در دست ساخت” و یا “ به زودی” روی آن ایجاد نکنید، حتی اگر سایت شما یک صفحه است آن را طوری بسازید که حرفه ای به نظر بیاید. همیشه می توانید صفحات بیشتری را بعداً اضافه کنید.

چند کسب و کار هستند که بدون وب سایت فعالیت می کنند و به جای آن از صفحه کسب و کار فیس بوک و یا حتی حساب اینستاگرام استفاده می کنند. با این حال، به دقت درمورد استفاده از این استراتژی فکر کنید. تقریباً هرکسی می تواند به وب سایت دسترسی داشته باشد اما همه عضو فیس بوک یا اینستاگرام نیستند. و هنگامی که وابسته به سیاست کاری شخص ثالث شوید، کنترل خود بر برخی از تجربیات چشم انداز و مشتریان تان را از دست می دهید.

۲. یک آدرس ایمیل حرفه ای بسازید

دندان پزشک جدید دخترم از من خواست تا مدارک پزشکی او را به یک آدرس ایمیل یاهو برایشان بفرستم. آن آدرس ایمیل نه تنها امن نیست بلکه حرفه ای هم به نظر نمی رسد. آدرس ایمیلی پیدا کنید که با نام دامنه ی شما مطابقت داشته باشد؛ کاری ساده است و هزینه بر هم نیست. میزبان وب سایت شما ممکن است این سرویس را ارائه دهد و یا می توانید از ایمیل G suite با پرداخت ۵ دلار در ماه استفاده کنید. (توجه داشته باشید که ایمیل G suite می تواند به شما یک آدرس ایمیل با نام دامنه تان ارائه دهد که از آدرس @gmail. com بهتر است.)

۳. از یک شماره تلفن تجاری استفاده کنید

آیا تا به حال به محل کاری زنگ زده اید که با یک سلام خشک و خالی به جای یک احوالپرسی رسمی شما را غافلگیر کرده باشند؟ این رفتار نشان دهنده ی اعتماد به نفس نیست. به همین دلیل است که شما به یک شماره تلفن تجاری احتیاج دارید: اگر یک تماس تلفنی، پیام و یا ایمیلی برای شرکت شما بیاید، می توانید به طور مناسب پاسخ دهید.

خوشبختانه امروزه اگر مایل نیستید، نیازی نیست که از تلفن های ثابت تجاری گران قیمت استفاده کنید. میتوانید با کمترین هزینه در ماه یک خط دوم به تلفن همراه خود اضافه کنید.

۴. از یک آدرس تجاری استفاده کنید

امروزه هیچ مشکلی نیست که کسب و کار خود را در خانه، فضای کار مشترک و یا در هر نقطه از جهان شروع کنید. اما با استفاده از یک آدرس تجاری می توانید یک لایه حریم خصوصی و حرفه ای به کار خود اضافه کنید. اگر آماده سرمایه گذاری در یک فضای اداری نیستید، می توانید صندوق پستی بگیرید و می توانید از آن آدرس به عنوان آدرس خیابان استفاده کنید.

۵. صورتحساب حرفه ای و سریع داشته باشید

اگر حقوق نگیرید مدت زمان زیادی در دنیای تجارت باقی نخواهید ماند. حدود ۷۰ درصد از کارکنان مستقل گزارش دادند که مشتریانشان سرشان کلاه گذاشتند. دو چیز به شما کمک می کند که از این اتفاق اجتناب کنید: قرارداد و فاکتور پرداخت سریع. برنامه های مختلفی برای ایجاد و ارسال فاکتورهای حرفه ای ارزان وجود دارند. برای مثال، بسیاری از سیستم های حسابداری بدون دردسر کار فاکتور نویسی را انجام می دهند. شما از طریق آنها حتی امکان پذیرش وجه به صورت آنلاین را نیز دارید.

همچنین ممکن است بخواهید سری به and.co که قرارداد استاندارد مستقل همراه با صورتحساب ارائه می دهد، بزنید.

۶. در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید

سو بی زیمرمن هنگامی که صاحب کسب و کار خرده فروشی بود، شیفته ی اینستاگرام شد. او به کارکنان اش دستور داد مطابق دستورالعمل خودش در اینستاگرام پست بگذارند و همین باعث پیشرفت سریع کسب و کارش گردید. (او در حال حاضر استراتژی های رشد کسب و کار از جمله اینستاگرام را آموزش می دهد.)

لازم نیست کسب و کار شما در هر برنامه رسانه های اجتماعی باشد، اما ببینید اکثر مشتریانتان در کجا فعالیت می کنند تا در محبوب ترین آنها حضور اساسی پیدا کنید. حداقل قبل از آنکه کسی دیگر با نام تجاری شما در رسانه های اجتماعی شروع به فعالیت کند این کار را انجام دهید.

۷. برای کسب و کار خود اعتبار ایجاد کنید

ممکن است فروشندگان، تأمین کنندگان و حتی برخی از وام دهندگان حاضر شوند کالاها و خدماتی که شما بعداً قادر به پرداختشان هستید را به شما نسیه بدهند. تأمین منابع با “ شرایطی “ همچون ۳۰ روزه یا ۶۰ روزه می تواند به جریان نقدینگی کسب و کار شما کمک کند اما اغلب برای دریافت شرایط، شما به یک سابقه اعتبار مثبت در کسب و کارتان نیاز دارید. اعتبار خود را هنگامی که کسب و کارتان نوپا است بسازید و هنگامی که به آنها نیاز دارید می توانید امتیازهای اعتبار کسب و کار قوی داشته باشید. به علاوه، هرکسی، که شامل شرکای تجاری آینده نیز می شود، می تواند اعتبار کسب و کارتان را بررسی کند.