۰ نفر

چگونه ارزش بیشتری برای مدیران پیدا کنیم ؟

۱۸ خرداد ۱۳۹۶، ۷:۲۰
کد خبر: 198252
چگونه ارزش بیشتری برای مدیران پیدا کنیم ؟

این یک واقعیت غیرقابل انکار است که در راستای موفقیت افراد لازم است فردی را تحت تاثیر قرار دهند. این امر برای یک بازیکن فوتبال، مربی خود، برای یک مربی، سران باشگاه و برای یک کارمند رئیس خود است.

 توجه به این نکته ضروری است که برجسته بودن در محل  کار مزایای زیادی دارد که از آن جمله می توان به بالاتر رفتن شانس ترفیع رتبه، به دست آوردن کارها و پروژه های بهتر و احترام اشاره کنیم.به همین خاطر لازم است تا خود را ارزشمند نشان دهید و سیاست کاری مناسبی را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز ، در ادامه به معرفی راه  کارهایی که در این رابطه می  تواند به شما کمک کند خواهیم پرداخت.

1-گله و شکایت نکنید

اگر همیشه از کارفرمای خود تقاضای مرخصی کنید و زمانی که به مهلت تحویل پروژه ها نزدیک می شوید از او بخواهید وقت بیشتری را در اختیار شما قرار دهد، او به طور حتم از شما منزجر می شود و تاثیر مخالفی روی شغل و در نتیجه روی عزت نفس تان می گذارد. کسانی که دائما در حال گله و شکایت کردن هستند هیچ گاه ترفیع رتبه نمی گیرند. (مدیران همیشه سعی می کنند آنها را به شعبه های دیگر انتقال دهند تا از دست شان راحت شوند.)

شما می خواهید رئیس تان، دوست تان باشد نه دشمن تان؛ پس سعی کنید اسباب ناراحتی و رنجش او را فراهم نسازید. زمانی که می خواهید نزد او بروید مجددا فکر کنید و تمام جوانب گفته های خود را در نظر بگیرید. ارزش خود را با تصمیم گیری های مناسبی که مربوط به حیطه کاری خودتان می شود، حفظ کنید و به دنبال تعریف و تمجید بیهوده از جانب کارفرمای تان نباشید.

2-خلاقیت و توانایی خود را در مدیریت اثبات کنید

ابتکار و نوآوری به عنوان رمز تجارت آینده محسوب می شود. در حین انجام کارهای روزمره دید خود را روی تصاویر بزرگ تر معطوف کنید. همیشه از فعالیت ها و تغییرات رقبا مطلع باشید. اگر براساس غریزه و درک شغلی خود عمل کنید، همیشه رضایت شغلی بیشتری کسب کرده و اعتماد به نفس تان افزایش پیدا خواهد کرد. شالوده دانش خود را افزایش داده و از استعدادها و خلاقیت های خود در زمینه رشد شرکت بهره بگیرید.

3-خواسته های خود را به شیوه بهتری مطرح کنید

هیچ گاه مشکلات خودتان را مستقیما به مدیرتان انتقال ندهید. سعی کنید در مورد راه حل ها از مدیرتان کمک بگیرید. با استراتژی و روابط از مدیرتان کمک بخواهید. هیچ گاه مشکلات را بدون بیان راه حل به مدیرتان انتقال ندهید. برای مثال، نگویید که: «جست وجوگری که به تازگی راه اندازی کرده ایم قابل کنترل نیست و بخش پشتیبانی تعداد زیادی تلفن از طرف مردم داشته است. چه کار باید بکنیم؟» به جای ارائه چنین گزارشی، بهتر است بگویید: «گروه ما در حال بررسی مشکل است. ما با کاربران مستقیما صحبت کرده ایم تا محدوده مشکل را مشخص کنیم. ما به کمک شما برای ارتباط با مدیریت بخش پشتیبانی احتیاج داریم ولی اجازه بدهید ما روی این مشکل کار کنیم و ببینیم آیا می شود سریعا حل اش کرد؟»

4-خود را مفید نشان دهید

آیا شرکت شما بدون کارهای شما می تواند به حیات خودش ادامه دهد؟ آیا فعالیت های شما برای پیشبرد اهداف شرکت شما چاره ساز است؟ در صورت مثبت بودن پاسخ شما به آن سوالات قطعا شرایط شما در شرکت مثبت است و شما یک فرد مفید برای آنجا محسوب می شوید ولی در صورتی که پاسخ شما منفی است باید بیشتر تلاش کنید تا بتوانید حداقل برای شرکت عضوی با تراز مثبت باشید، افراد با آموزش دیدن و شرکت در دوره های مرتبط با کار خود به راحتی می توانند خود را از دیگر افراد شرکت متمایز و بیشتر مفید جلوه کنند.

البته در این راستا خلاقیت نقش اصلی را بازی می کند زیرا افراد خلاق بیشتر با خلاقیت های خود مورد توجه رئیس خود قرار می گیرند و اصولا نیز افراد خلاق وجودشان بیشتر احساس می شود، پس برای مفید جلوه کردن حتما نیاز نیست به صورت بسیار شدید به انجام امور مربوطه بپردازید صرفا کافی است که با تمام توان از ذهن خود استفاده کرده و هر چه بیشتر رئیس و دیگر کارمندان را به خود جلب کنید.

5-مشکلات تان را قبل از اینکه به شما بگویند خودتان حل کنید

هیچ کس کامل نیست و این را نیز رئیس تان می داند، خوب اگر شما بتوانید با روش هایی ایرادات کاری خود را پیدا کنید و آنها را تا جای ممکن برطرف سازید بسیاری از مشکلات شما حل خواهد شد علاوه بر آن شما از نظر رئیس تان یک کارمند پیگیر و مفید قلمداد می شوید که این همان موضوعی است که ما تماما به دنبال آن هستیم.

حال یکی از روش های برطرف کردن ایرادات تان قبل از اینکه از جانب مافوق تان هشدار بگیرید این است که راه و چاه های کار یا به اصطلاح ریزه کاری های کار را از همکاران تان بپرسید و آنها را مورد نظر قرار دهید یا اینکه دفترچه ای تهیه کنید و دستورالعمل های مورد نظر را در آن قرار دهید و مطابق آن آیین نامه ها عمل کنید یا می توانید در صورت بروز اشتباهی از جانب شما آن اشتباه را گوشه ای یادداشت کنید و به صورت روزانه آن نوشته ها را مرور کنید تا در طول روز پیش رو دیگر آنها را تکرار نکنید.

6-کارخود را به بهترین نحو انجام دهید

ممکن است این نکته واضح به نظر برسد اما تعداد زیادی از کارکنان موفق به انجام وظایف اساسی خود به صورت کامل و رضایت بخش نیستند و نمی توانند وظایفی را که مدیر از آنها توقع دارد به بهترین صورت انجام دهند. اگر شما کارمندی سخت کوش و پرتلاش باشید، بهتر می توانید رئیس خود را تحت تاثیر قرار دهید. البته فراموش نکنید که اقدامات شما باید به نحوی دیده شوند، در غیر این صورت ممکن است نتیجه مطلوب را در پی نداشته باشد.

7-توانایی های خود را متواضعانه در معرض نمایش قرار دهید

بدون تردید اگر خواهان پیشرفت در محل کار خود هستید، لازم است تا توانایی های خود را به بهترین شکل در معرض نمایش قرار دهید. اگرچه این اقدام کاملا مفید خواهد بود، با این حال اگر به نوعی در راستای فخر فروشی باشد می  تواند نتیجه کاملا عکس به همراه داشته باشد. به همین خاطر همواره متانت و تواضع خود را در هر مرحله حفظ کنید.

کارمندها، همکاری را  که دیگران را حمایت کند تحسین می کنند. وقتی سخت کار کنید و به اهداف کمپانی کمک می کنید به فردی قابل اعتماد تبدیل می شوید. از صدای تان برای کمک به دیگران استفاده کنید، برای کمک به کسانی که ارزش تعریف و تمجید و پیشرفت را دارند. هرگز به کارمندانی که مدام در حال انتقاد هستند نزدیک نشوید زیرا آنها یک فرهنگ کاری مسموم ایجاد می کنند. اگر برای رسیدن به پست بالاتر به کارها یا رفتارهای نادرست راضی شوید در کوتاه ترین زمان به زمین می خورید و روابط تان با همه همکاران سرد و غیر دوستانه می شود.

پس به کارفرما اجازه دهید مهارت های تان را ارزیابی کرده و خود جایگاه تان را تعیین کند. درست است که بعضی ها در ارتباط برقرار کردن در محیط کار کمی خشک و سخت هستند. وقتی با آنها خوب رفتار نکنید روی فرصت های شغلی تان تاثیر منفی می گذارید. همه همکاران تان مثل شما با دقت انتخاب شده اند، پس هر بدرفتاری نشان دهنده انتخاب نادرست کارفرما است.

چند نکته پیرامون موضوع

- ارزش یک شرکت به دارایی های آن وابسته است و هیچ سرمایه ای بالاتر از نیروی انسانی نیست. به همین خاطر لازم است مدیران توجه ویژه ای به کارمندان خود داشته باشند و در راستای رشد شرکت ابتدا تیم خوبی را انتخاب کرده و سپس امکان درخشش و پیشرفت را برای تک تک آنها فراهم آورند.

-برای اینکه تک باشید و پله ای از دیگران جلوتر، باید در برخی موارد پا را از استانداردها فراتر بگذارید و بهتر از سطح عادی باشید تا به آن وسیله شناخته شوید. درواقع لازم است شما قادر به انجام کاری باشید که منحصر به خودتان باشد. این امر مزیتی بزرگ برای شما خواهد بود. همچنین برای ثبات یا پیشرفت کار خود، از نظرات و راه حل های دیگران استفاده کنید و بگذارید آنها بفهمند که شما این عقاید را اجرا کرده اید تا انگیزه ای شود که درآینده نیز با شما همکاری کنند.

-فراموش نکنید که همه افراد انتقاد پذیر نیستند، بنابراین هیچ گاه در مورد دیگران، قضاوت، انتقاد تند و سرزنش نکنید. از فخر فروشی و کوچک شمردن همکاران خود پرهیز کنید. حتی کمترین تحقیر و رفتار ناشایست، تبدیل به کینه هایی عمیق در دل افراد می شود که شاید هیچ وقت بر طرف نشود.

همواره در محیط کاری این قانون طلایی را رعایت کنید: «با دیگران طوری رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود» با رعایت نکات فوق، می توانید در محیطی سالم، آرام و زیر سایه احترام، کار کنید و باز دهی بیشتری داشته باشید. در نهایت تاثیر خوب شما باعث ارزشمند شدن در چشم مدیران خواهد شد.