۰ نفر

شغل یابی آنلاین، رویه عادی کسب وکار مدرن

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۱:۰۴
کد خبر: 192945
شغل یابی آنلاین، رویه عادی کسب وکار مدرن

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که برای یافتن شغل مناسب سری به اینترنت بزنید؟ پیشرفت های سریع تکنولوژی در عصر حاضر روی همه امور زندگی تأثیر گذاشته است، جست وجوی شغل نیز یکی از این امور است.

 براساس آمارهای ارائه شده، در کشورهای پیشرفته حدود نیمی از افراد شغل خود را به صورت آنلاین و با استفاده از سایت های اینترنتی پیدا می کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز ، اگرچه در بسیاری از کشورها هنوز خدمات اینترنتی به منظور یافتن شغل و بسیاری از امور فنی دیگر مورد استفاده قرار نگرفته است، با این حال پیش بینی می شود تا پایان سال 2025 بیش از 80درصد امور روزمره به صورت آنلاین انجام گیرد. در این ایده قصد داریم چگونگی کسب شغل با استفاده از اینترنت را بررسی کنیم. در همین راستا چند توصیه مهم را در ادامه ذکر خواهیم کرد.

1 - معمولاً چندین سایت مشهور برای جست وجوی آگهی های استخدام در فضای مجازی وجود دارد. هنگام مطالعه این آگهی ها بهتر است سری به سایت شرکت هایی که از آنها خوش تان آمده نیز بزنید. در واقع یکی از مزیت های بررسی سایت شرکت ها بهره مندی از اطلاعاتی است که می تواند به هنگام مصاحبه حضوری برای شما راهگشا باشد. نکته دیگر در مورد مطالعه سایت شرکت ها مربوط به رقبای تجاری است. البته این امر موقعی به کارتان می آید که در یک شرکت استخدام شده باشید. به این ترتیب می توان با جست وجویی ساده در سایت رقبا از اطلاعات نسبتا مفیدی بهره مند شد. با این حال انتظار نداشته باشید که شرکت ها تمامی اطلاعات شان را در اینترنت به اشتراک گذارند.

2-رزومه خود را در قالب ایمیل برای شرکت موردنظر ارسال کنید. این کار علاوه بر اینکه در بسیاری از شرکت ها ضروری است، نشان دهنده سازگاری و هماهنگی تان با تکنولوژی های جدید نیز خواهد بود. همچنین به یاد داشته باشید که رزومه تان را به صورت فیزیکی نیز ارسال کنید. در واقع ایمیل شرکت ها ممکن است به هر علتی حذف شده یا مورد مطالعه قرار نگیرد. بنابراین تکیه بر تکنولوژی های جدید باید هماهنگ با موقعیت های خاص (در اینجا احتمال حذف پیام ها) باشد.

3 -علاوه بر استفاده از ابزارهای اینترنتی مانند ایمیل، شما باید در فضای مجازی قابل دسترس نیز باشید. برای مثال اگر رزومه تان را به وسیله ایمیل برای شرکت موردنظر ارسال کرده و صندوق دریافت تان را چک نکنید، امکان دارد پیام شرکت را در زمان مناسب مشاهده نکرده و به تبع آن شانس کسب شغل را از دست بدهید. امروزه نرم افزارهای مناسبی در زمینه یادآوری دریافت ایمیل جدید وجود دارد. استفاده از این نرم افزارها می تواند به شما کمک کند تا شانس های کسب شغل تان را از دست ندهید.

4 - حتما تا به حال اسم LinkedIn به گوش تان خورده است. در این سایت شانس بالایی برای یافتن موقعیت های شغلی وجود دارد. توصیه ما ثبت نام در این سایت و چک کردن روزانه گروه هایش است. شاید در ابتدا نتیجه چندان مطلوبی نگیرید، با این حال استمرار و پیام  گذاشتن در گروه های مختلف در نهایت توجه چند شرکت را به خود جلب خواهد کرد. همین کار را می توان در شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیس بوک و توییتر نیز انجام داد. البته توجه داشته باشید که ماهیت این دو شبکه اجتماعی بر پایه کسب وکار نیست، بنابراین بهترین گزینه همان LinkedIn است.

5 - به عنوان توصیه پایانی لازم است یادآوری کنم که در فضای مجازی مطالب مختلفی وجود دارد. برای مثال موتور جست وجوگر یاهو قادر است در کسری از ثانیه میلیون ها مطلب را برای شما جست وجو کند. بر همین اساس استفاده از کلیدواژه های مناسب نقش غیرقابل انکاری در یافتن مطالب موردنظر دارد. در همین راستا بهتر است از جست وجوی کلی و مبهم دوری کرده و حتماً نام شغل و شرکت موردنظرتان را تایپ کنید، در غیر  این صورت با میلیون ها مطلب غیر ضروری مواجه خواهید شد.

توصیه های حرفه ای از مدیران موفق

کریس واتن، مدیر بخش منابع انسانی برند NatWest، در مصاحبه های خود شیوه های خاصی را که این برند براساس توصیه بخش توسعه و تحقیقات خود به سوی آنها حرکت کرده توضیح داده است. براساس اظهارنظر وی، در NatWest کارگروهی برای ارائه آموزش ها لازم در خصوص فناوری های نوین مانند اینترنت به کارمندان وجود دارد. عملکرد این کارگروه توسط آزمون های بخش مدیریت منابع انسانی سنجیده می شود. واتن علت موفقیت آموزش در این شرکت را تقسیم امر آموزش و سنجش کیفیت میان کارگروه آموزشی و بخش مدیریت منابع انسانی می داند.