۰ نفر

۶ نکته ارتباطی برای استارتاپ‌های کوچک

۱ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۴۴
کد خبر: 165859
۶ نکته ارتباطی برای استارتاپ‌های کوچک

ممکن است روابط عمومی یک شرکت بزرگ‌تر، به شرکت شما کمک کند تا به درجات بالاتری برسید؛ اما برای کسب‌وکارهای کوچک، روش درست و تلاش برای موفقیت موجب می‌شود انجام این کار توسط خود شما یک گزینه کاملا قابل قبول باشد.

اگر شما دارای کسب‌وکار کوچکی هستید، روابط عمومی‌تان تماما شامل معرفی خلاقانه خود وارائۀ آن به فرد مناسب می‌شود. ایجاد انگیزه در حرفه‌تان، کسب‌ اعتماد برای خود و کسب‌وکارتان را به همراه دارد. اگر تمایل دارید زمان زیادی صرف کرده و تلاش خود را به‌کارگیرید، انجام امور مربوط به روابط عمومی، گزینۀ بسیار مناسبی جهت صرفه‌جویی مالی در کسب‌و‌کارهای کوچک است.

 

  1. داستان برند خود را بگویید

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، گفتن ماجرای برندتان می‌تواند هویت و حضور عنوان تجاری شرکت را بهبود بخشیده و اعتماد مشتریان یا سایر افراد صنعت را جلب کند. مرجع بهترین داستان‌ها، خود شما و مشتریان وفادارتان هستند. می‌توانید داستانی درباره چگونگی بوجود آمدن برند خود بگویید و مشتریان می‌توانند داستان‌هایی از تجربۀ خود با کسب‌وکار شما نقل کنند.

تصور کنید کسب‌وکار شما یک انسان است. هرچه شخصیت این فرد جالب‌تر و اصیل‌تر باشد، اعتماد بیشتری جلب خواهد کرد. به دیگران بگویید چرا کسب‌وکار شما به جود آمد، اصول اخلاقی آن چیست، شامل چه مواردی می‌شود و به چیزهای دیگری که به مردم کمک می‌کند تا تصویر کاملی از کسب‌وکار شما پیدا کنند، اشاره‌کنید. مشتریان خود را برای گفتن داستان چگونگی بهره‌مندی‌شان از کسب‌و‌کارتان تشویق کنید. یک داستان متقاعدکننده به حضار راهی برای ارتباط احساسی‌شان با شما و درنهایت برای کل شرکت ایجاد می‌کند.

  1. با صنعت ادامه دهید

زیاد مطالعه کنید و بخوانید تا مطمئن شوید از تمام امور مربوط به صنعت خود مطلع هستید.

گوگل الرتز (Google Alerts) و تویتر منشنر (Twitter Mentions) را نصب کنید. صنایعی که در رأس تأثیرگذاری قرار دارند را بیابید و دنبال کنید و درباره اینکه رقیبان شما چه‌کاری انجام می‌دهند، مطالعه نمایید. شما می‌توانید از سایتی مانند IFTTT برای انتخاب مقاله‌هایی شامل کلمات کلیدی از تمام اینترنت استفاده کنید و محتوای جدید را به‌طور مستقیم در اینباکس خود دریافت کنید.

شما باید تا جایی که می‌توانید از صنعت خودآگاه باشید. شما هرگز نمی‌دانید چه زمانی ممکن است در کانون توجه قرار گیرید. این آگاهی فقط روی فرد مناسب تاثیرگذار خواهد بود،و شما را به سمت موفقیت چشمگیر بعدی هدایت خواهد کرد.

  1. با تأثیرگذاران کلیدی ارتباط برقرار کنید

اگر به‌طور فعال اخبار گزارش گران صنعت و تأثیرگذاران را دنبال کنید، در پله دوم تلاش برای برقراری ارتباط با آن‌ها قرار می‌گیرید. اگر یادداشت کنید که آن نویسنده‌ها به‌طورمعمول روی چه چیزی تمرکز می‌کنند، زمانی که می‌خواهید با آ‌ن‌ها ارتباط برقرار کنید، آگاهی زیادی دارید.

تلاش کنید تا برای دنبال کردن آنچه این نویسندگان تأثیرگذار می‌نویسند، لیستی از بلاگ ها و اخبار سایت‌ها تهیه کنید. بعد به دنبال راهی جهت بیان نظر خود به آن‌ها باشید؛ این راه می‌تواند از طریق پست بلاگ یا چت تویتر باشد.

ارتباط با افراد با نفوذ و دیگر افراد راه بسیار خوبی برای مطرح ساختن نام خود و برندتان در صنعت است؛ اما اطمینان حاصل کنید که این نظرات، چیزی را تحمیل نکنند و تنها برتری خود را نشان ندهند. فراموش نکنید: انجام امور مربوط به روابط عمومی، به اعتبار و قابل‌اعتماد بودن مربوط می‌شود.

  1. تحقیقات خود را انجام دهید و بی‌طرف باقی بمانید

این مورد به حفظ رابطه با صنعت مربوط می‌شود. شما باید اطمینان حاصل کنید چیزهایی دارید که به مکالمه با صنعت کمک می‌کند، خواه این اطلاعات در قالب یک مقاله یا محصول باشد و یا خدماتی که به صورت کارآمدی مفید است.

بسیار مهم است که به‌اندازه کافی پیش از برداشتن هر گامی، آزمایشی کارکنید. دربارۀ بازارفروشی که قصد متقاعد کردنش را دارید، مطالعه کنید، و بینید آیا فرد خاصی در آن بازار ممکن است به پیشنهاد شما پاسخ مناسب دهد یا خیر. تاکید می‌شود، قبل از هر پرشی به جلو تا جایی که می‌توانید بیاموزید.

  1. قبل از متقاعد کردن دیگران، عالی شوید

اگر قبل از اینکه خدمت یا محصولتان آماده باشد، تبلیغات را شروع کنید، انتقادات و نظرات منفی مشتری را درپی خواهد داشت که می‌تواند موجب مرگ یک شرکت یا استارتاپ کوچک شود. بعلاوه، یک محصول خوب یا سرویس‌دهی با کیفیت بالا، وقتی واقعا وجود دارد بهتر تبلیغ می‌شود.

روی کامل کردن محصول یا خدمات، قبل از معرفی‌شان در رسانه‌ها تمرکز کنید. می‌توانید در ابتدا نظر گروه کوچکی از افراد مورد اعتمادتان را، که به شما بازخورد می‌دهند و کمک می‌کنند تا شما محصول یا کیفیت خدمات خود را بهبود بخشید، دریافت ‌کنید.

  1. خلاق و متقاعدکننده باشید

زمانی که شما برند یا محصول خود را معرفی می‌کنید،اطمینان حاصل کنید که تا جای ممکن بی‌طرف باقی مانده‌اید. بااینکه شاید شما فکر کنید همه‌چیز در کسب‌وکار شما انجام یا فراهم آورده شده است، حتی بهترین آن، چیزی نیست که همه با آن موافق باشند.

از یاد نبرید که بسیاری از بهترین صنایع تأثیرگذار به‌طور مداوم کار خود را تبلیغ و معرفی می‌کنند، پس شما باید خلاق باشید و از همه مهم‌تر خصوصی عمل کنید. این چرخه به اولین توصیه برمی‌گردد: داستان برند خود را نقل کنید. آن را کوتاه و لذت‌بخش نگه‌دارید و مطمئن شوید که اگر به کسی از طریق ایمیل دست پیدا کردید، توجه مخاطب را جلب کرده و با اسپم اشتباه گرفته‌نشوید.

ممکن است روابط عمومی یک شرکت بزرگ‌تر، به شرکت شما کمک کند تا به درجات بالاتری برسید؛ اما برای کسب‌وکارهای کوچک، روش درست و تلاش برای موفقیت موجب می‌شود انجام این کار توسط خود شما یک گزینه کاملا قابل قبول باشد.