۰ نفر

معاون اول رییس جمهوری:

بخش خصوصی باید میدان‌دار اصلی اقتصاد باشد

۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۴۸
کد خبر: 502238
 بخش خصوصی باید میدان‌دار اصلی اقتصاد باشد

معاون اول رییس جمهور گفت: سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی و علم اقتصاد تاکید دارد که بخش خصوصی باید میدان‌دار اصلی اقتصاد باشد و لازم است که زمینه فعالیت بخش خصوصی در اقتصاد کشور فراهم شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری صبح امروز‌ در آیین افتتاح یک کارخانه در خوزستان با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور عزیزمان ایران اظهار داشت: انقلاب اسلامی با آرمان های بزرگ امام خمینی(ره) پیروز شد و مقام معظم رهبری نیز بر این آرمان ها تاکید داشته اند که باید تلاش کنیم این آرمان ها محقق شوند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به آرمان استقلال و آزادی که امام خمینی(ره) آن را ترسیم کرد، اظهار داشت: نظامی که با اسلامیت و جمهوریت اداره شود یکی از خواسته‌های مهم مردم کشور بود که در برابر گلوله‌های رژیم گذشته این خواسته را فریاد زدند و توانستند آن را محقق کنند و امیدوارم ما بتوانیم استقلال را در همه ابعاد و جنبه‌های مختلف در کشور داشته باشیم.

وی اظهار داشت: کار فعالان اقتصادی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی در راستای استقلال اقتصادی است و ایجاد اشتغال برای جوانان و عدم وابستگی کشور به کالاهای خارجی و نیز تامین ارز برای واردات کالاهای مورد نیاز از دیگر ابعاد تحقق استقلال در کشور است که با تلاش های فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران صورت می‌گیرد.

‌جهانگیری تصریح کرد: سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی و علم اقتصاد تاکید دارد که بخش خصوصی باید میدان‌دار اصلی اقتصاد باشد و لازم است که زمینه فعالیت بخش خصوصی در اقتصاد کشور فراهم شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد،‌ گفت: براساس این سیاست ها بنگاه هایی که همواره در اختیار دولت بوده باید به بخش خصوصی واگذار شود و به نحوی زمینه‌سازی شود که بخش خصوصی بتواند کارهای بزرگ انجام داده و صنایع، معادن و خدمات عظیم که منحصر به دولت بوده را در اختیار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: هر استان، شهرستان و منطقه ای که فضای بهتری برای بخش خصوصی فراهم کرده توانسته در مسیر توسعه قرار گیرد و هر منطقه ای که به دلیل تنگ نظری و رقابت های محلی زمینه حضور بخش خصوصی را محدود کرده از مسیر توسعه عقب افتاده است.

‌جهانگیری شهر شوشتر را شهری تاریخی، فرهنگی و شهر حضور علما و بزرگان توصیف کرد و افزود: خوشبختانه شوشتر یکی از شهرهایی است که زمینه بخش خصوصی را به شکل مطلوب فراهم کرده که باید از مسئولین این منطقه قدردانی کنیم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای متعدد استان خوزستان، خاطر نشان کرد: البته استان خوزستان چالش ها و تنگناهای جدی نیز پیش رو دارد که امیدوارم با اتکا به ظرفیت ها بتوانیم این چالش ها را برطرف کنیم.

وی همچنین با اشاره به پیشنهادات مطرح شده در این مراسم در خصوص آب، گفت: اوایل دولت دوازدهم در شرایطی که کشور با خشکسالی مواجه بود، موضوع سد گتوند و آب به یکی از مسائل اصلی خوزستان تبدیل شده بود که وزارت نیرو از دانشگاه تهران خواست این موضوع را مورد مطالعه قرار دهد.

‌جهانگیری افزود: ایده ای که امروز در این مراسم مطرح شد اگر منطبق با مطالعه انجام شده باشد قطعا وزارت نیرو استقبال می کند.

معاون اول رییس جمهور افزود: هر چه بتوانیم به سمت تامین زنجیره تولید حرکت کنیم به مصلحت واحدهای صنعتی کشور است و شرایط بهتری را برای تولید فراهم خواهد کرد.