۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

افزایش ۶۵درصدی حقوق معلمان

۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۵۰
کد خبر: 461743
افزایش ۶۵درصدی حقوق معلمان

وزیر آموزش و پرورش از برنامه دولت برای واگذاری ۲۰هزار واحد مسکونی به فرهنگیان خبر داد و گفت که از این تعداد، ۵۰۰واحد مسکونی تا پایان سال۹۹ به فرهنگیان تحویل خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محسن حاجی میرزایی اظهار داشت: بخشی از تامین معیشت فرهنگیان به تامین مسکن و برخی دیگر به افزایش حقوق آنها باز می گردد. از این رو پس از تفاهم با وزارت راه و شهرسازی در یک فراخوان از شاغلان و بازنشستگان فرهنگی برای ثبت نام مسکن دعوت شد که ۳۲۰ هزار نفر در این فراخوان ثبت نام کردند که از این میان ۷۵ هزار نفر از نظر مقررات راه و شهرسازی واجد شرایط بودند که پیش تر از امکانات و تسهیلات مسکن و زمین بهره مند نشده بودند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی قرار شد آموزش و پرورش زمین های خود در سراسر کشور را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهد تا با رایگان شدن زمین، هزینه ساخت مسکن پایین آید. از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی هم از منابع طبیعی دارای مجوز ساخت ، زمین برای ساخت منازل فرهنگیان تامین کند.

حاجی میرزایی عنوان کرد: پس از تامین زمین نزدیک به ۲۰ هزار واحد ساختمانی به فرهنگیان واگذار شده و قرار است که تا پایان امسال ۵۰۰ واحد مسکونی آماده و تحویل داده شود.

افزایش ۶۵ درصدی حقوق معلمان

وی که به مناسبت هفته دولت با رادیو گفت و گو می کرد در ادامه به افزایش ۶۵ درصدی حقوق فرهنگیان از مهر ۹۸ تا خرداد ۹۹ اشاره کرد و گفت: براساس آیین نامه رتبه بندی مصوب هیات وزیران معلمان و شاغلان حوزه آموزش در وزارت آموزش و پرورش متناسب با صلاحیت های عمومی، حرفه ای و اختصاصی در رتبه های یک تا پنج قرار می گیرند و متناسب با رتبه خود از مزایا بهره مند می شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مطالبات فرهنگیان از مهرماه سال ۹۸ اجرایی شد، ادامه داد: با تصویب طرح رتبه بندی در هیات وزیران در اسفند سال ۹۸ بخش اداری آموزش و پرورش مشمول ۵۰ درصد افزایش حقوق شدند و در بخش آموزشی هم این تعادل برقرار شد، درنتیجه تمامی معلمان ۵۰ درصد افزایش حقوق مشترک پیدا کردند.

حاجی میرزایی یادآورشد: یک فوق العاده تخصصی هم وجود دارد که مشاغل اداری و سایر دستگاه های اجرایی از آن برخوردار شدند، اما این فوق العاده شامل مشاغل آموزشی در آموزش و پرورش نشد، از این رو آموزش و پرورش این فوق العاده را هم از خرداد ۹۹ در احکام معلمان عملیاتی کرد و مجددا معلمان متناسب با امتیازات مشخص شده در رتبه های یک تا پنج قرار گرفتند.

وی به گلایه فرهنگیان درباره مطرح شدن افزایش حقوق آنها در رسانه ها اشاره کرد و گفت: پس از اعلام خبر افزایش حقوق فرهنگیان معمولا عده ای می گویند که حقوق شاغلان بقیه دستگاه‌ها هم اضافه می‌شود اما خیلی رسانه‌ای نمی‌شود و نباید حقوق فرهنگیان نیز اعلام شود،ولی چون این موضوع به عنوان مطالبه فرهنگیان همیشه از سوی خبرنگاران پرسیده می شود و اگر پاسخی دریافت نکنند موجی بر مبنای خلف وعده راه می افتد، از این رو ما ناگزیر به پاسخ دهی و اعلان موضوع هستیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره اعطای وام به فرهنگیان گفت: ۴ هزار میلیارد تومان وام کم بهره به فرهنگیان از سوی بانک ملی اختصاص داده می شود.
حاجی میرزایی افزود: به فرهنگیانی که قصد دارند در طرح ملی مسکن شرکت کنند ۵۰ میلیون تومان وام اعطا می شود، البته اولویت با بازنشستگان ، زوج های فرهنگی و زنان سرپرست خانوار است.
وی ادامه داد: همچنین خدمات مشمول بیمه فرهنگیان گسترش یافته است، در این راستا تعداد مراکز خدمات درمانی افزایش و در مقابل هزینه درمان کاهش یافته است.

هیچ دانش آموزی از آموزش محروم نمی شود

وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره فرآیند آموزش در زمان شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس اظهار داشت: یک وقفه آموزشی در دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا ایجاد شده  است که براساس گزارش یونسکو بیش از یک میلیارد نفر در حال تحصیل از حضور در مدرسه و دانشگاه محروم شدند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه آموزش تعطیل نیست، افزود: آموزش و پرورش سعی کرده تا در زمان شیوع ویروس کرونا به روش های گوناگون روند آموزش را ادامه دهد. کمتر از یک هفته پس از تعطیلی مدارس در اسفند سال گذشته آموزش زنده از تلویزیون آغاز و حدود ۲ هزار برنامه آموزشی ارائه شد.

وی ادامه داد: همچنین پس از گذشت یک ماه شبکه شاد برای تعامل معلم و دانش آموزان راه اندازی شد که البته در ابتدا با اشکالاتی همراه بود، اما پس از رفع مشکلات بیش از ۱۱.۵ مدیر، معلم و دانش آموز و همچنین ۲ میلیون نفر از اولیای دانش آموزان به آن پیوستند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از وضع  دانش آموزانی که به شاد دسترسی نداشتند، غافل نشدیم و بسته های آموزشی در میان دانش آموزان  روستاهای ۱۱ استان توزیع شد، همچنین در برخی مناطق کم خطر کلاس ها به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
حاجی میرزایی همچنین اعلام کرد که سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه آغاز می شود، در هر نقطه ای از کشور که وضعیت منطقه از نظر ویروس کرونا قابل کنترل باشد کلاس ها به صورت حضوری خواهد بود.
وی افزود: در ۳۵ درصد از مدارس کشور که زیر ۵۰ نفر دانش‌آموز دارند، کلاس  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود، اما در مدارس با جمعیت بیشتر حضور دانش آموزان در مدارس به صورت زوج و فرد است اما در مناطق قرمز که امکان حضور اصلا میسر نیست، برنامه های درسی از تلویزیون و فضای مجازی پیگیری می شود.
حاجی میرزایی اعلام کرد: مدارس در ابتدای شهریورماه به شبکه ملی اطلاعات وصل می‌شوند، از این رو هیچ دانش آموزی در سال تحصیلی جدید از تحصیل محروم نمی شود، الزامی به حضور در شبکه شاد و داشتن گوشی هوشمند نیست، آموزش و پرورش به شیوه های مختلف آموزش را به دانش آموزان ارائه می دهد.