۰ نفر

مدیر عامل بانک صادرات ایران؛

پاسخگویی بدون نقش‌آفرینی خبرنگاران حرفه‌ای ارتقاء نمی‌یابد

۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۸
کد خبر: 458038
پاسخگویی بدون نقش‌آفرینی خبرنگاران حرفه‌ای ارتقاء نمی‌یابد

مدیر عامل بانک صادرات ایران طی پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت و اظهار کرد: نظام مبتنی بر ایفای مسئولیت پاسخگویی بدون نقش‌آفرینی خبرنگاران حرفه‌ای هیچگاه نمی‌تواند ارتقاء یابد و پیش‌رود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حجت اله صیدی به مناسبت روز خبرنگار در پیامی عنوان کرد" یکی از پایه‌های مهم حکمرانی خوب در جوامع مردم‌سالار امروز، ایفای «مسئولیت پاسخگویی» است که در آن مردم و نهادهای مدنی «پاسخ‌خواه» تلقی می‌شوند و راهبران و مدیران «پاسخ‌گو» و شاید از این رو باشد که این راهبران و مدیران را مسئولین هم می‌نامند به معنی مورد سؤال واقع شده.

در این چهارچوب، پاسخ‌خواه حق معینی برای پرسیدن دارد و پاسخ‌گو تعهدی مشخص و الزام‌آور برای پاسخ‌دهی و روشن است که در این راستا، هم باید حرمت اولی رعایت شود و هم حریم دومی. عمل پاسخ‌گویی نیز ارائه‌ی دلایل کافی برای تصمیم‌ها و اقدام‌ها تعریف شده است.

باور بنده این است که نظام مبتنی بر ایفای مسئولیت پاسخگویی بدون نقش‌آفرینی خبرنگاران حرفه‌ای هیچگاه نمی‌تواند ارتقاء یابد و پیش رود. افتخار این کم‌ترین در طول سالیان، بیش‌ترین دوستی با خبرنگاران شریفی بوده که با پای‌بندی به اصول حرفه‌ای خود، به ویژه آگاهی، دانش تخصصی، درست‌کاری، حقیقت‌جویی، رعایت انصاف و بی‌طرفی ، تلاشی شبانه‌روزی برای ارتقاء شفافیت و آگاهی‌بخشی داشته‌ و از هیچ کوششی برای خدمت به فرهنگ و اقتصاد این مرز و بوم فروگذار نکرده‌اند.

روز بزرگ خبرنگار را به تمامی این عزیزان تبریک عرض می‌کنم و آرزومندم همواره زبان شان گویا و گام‌هایشان پویا باد.

ای پیک راستان خبر یار ما بگو
احوال گل به بلبل دستان سرا بگو

ما محرمان خلوت انسیم سر مپوش
با یار آشنا سخن آشنا بگو

بر این فقیر نامه آن محتشم بخوان
با این گدا حکایت آن پادشا بگو

جان پرور است قصهٔ ارباب معرفت
رمزی برو بپرس و حدیثی بیا بگو"