۰ نفر

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

پاداش بازنشستگی ایثارگران پرداخت خواهد‌ شد

۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۲۱
کد خبر: 455139
پاداش بازنشستگی ایثارگران پرداخت خواهد‌ شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در حال حاضر ۲هزار و ۲۰۰میلیارد تومان به حساب بنیاد شهید واریز شده و تا روز آینده بخشی از پاداش بازنشستگی ایثارگران پرداخت خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، ظهر امروز در نشست با سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با موضوع رسیدگی به مشکلات درمانی ایثارگران گفت: ایثارگران نباید از ما برای انجام اموری که حق آن هاست تشکر کنند چرا که ما حق آنها را به ویژه در حوزه مسائل درمانی با تاخیر ادا کرده ایم.

وی افزود: امروزه هر کدام از ما باید توجه کنیم که آیا در حال ادامه دادم راه شهدا هستیم با خیر. من باور دارم که کشور در یک جنگ رو در رو با خبیث ترین قدرت جهان است و او از تمام ابزارها برای شکست جبهه ایران استفاده می‌کند. شب گذشته نیز یکی از مسئولین این دشمن بزرگ اعلام کرد که راهی جز در هم کوبیدن ایران وجود ندارد اما اینکه این در هم کوبیدن مانند گذشته با جنگ انجام بشود، انجام نخواهد شد بلکه از راه های دیگر برای شکست ایران استفاده خواهد شد.

وی افزود: امروزه جنگ ما جنگ اقتصادی است و دشمن ما آمریکا با تحریم نفت، بستن نظام بانکی، تحریم کشتیرانی و بستن تمام مسیرهای مالی اقتصاد تلاش می‌کند ما را شکست دهد. این تصور که آمریکا به ما رحمی کرده است، تصوری اشتباه است. امروزه در شرایطی هستیم که حتی انتقال دارو یا مواد غذایی به ایران نیز تحریم است. حال ما با این منابع تقلیل یافته باید چه کار کنیم و در صورت عدم توانایی دولت در تأمین نیازهای کشور، بار دیگر ما شرمسار مردم خواهیم شد.

نوبخت اظهار داشت: در حال حاضر منابع ما بسیار محدود شده است اما هنر اصلی اداره کشور در شرایط کنونی و با محدودیت های فراوان است. بنده افکار عمومی را به قضاوت عملکرد نظام در برابر تمام این محدودیت ها می طلبم.

رئیس سازمان برنامه و بو جه عنوان کرد: طی ۳ ماه گذشته تمام منابع در دسترس ما ۸۲ هزار میلیارد تومان بود و ما باید با این اعتبار برای زیر ساخت های کشور برنامه ریزی می کردیم. ما بیش از ۳۶ هزار میلیارد طی سه ماه گذشته برای طرح های عمرانی مصرف کرده ایم که ۲ میلیون شغل نیز در خود جای داده است. بندر اقیانوسی چابهار نیز به زودی از طریق راه آهن به زاهدان متصل می کنیم. امسال نیز سنندج به شبکه سراسری راه آهن متصل خواهد شد.

نوبخت تصریح کرد: ما نسبت به بازنشستگان توجه خاصی داریم و ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی را پرداخت کردیم تا معوقات بازنشستگان پرداخت شود.ما باید به حرکت این نظام شتاب دهیم تا دشمن به هدف خود نرسد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب بنیاد شهید واریز شده و تا روز آینده بخشی از پاداش بازنشستگی ایثارگران پرداخت خواهد شد. البته این بدهی حدود ۷ هزار میلیارد است که تا پایان امسال معوقات ایثارگران تسویه خواهد شد.

نوبخت تصریح کرد: تلاش ما این است که با اصلاح ساختار بودجه آخرین گام های دولت را در زمینه بودجه انجام دهیم. ما به وعده الهی باور داریم و دولت هم خواهد توانست با سرافرازی وظایف خود را انجام دهد

وی ابراز داشت: بسیار شرمنده ام که نتوانستیم مشکلات ایثارگران را تاکنون به خوبی حل کنیم و امیدواریم اقدامات امروز ما در مسیر رفاه جامعه و ایثارگر موثر باشد.