۰ نفر

در دیدار با معاون رئیس جمهور صورت گرفت:

توضیح وزیر آموزش و پرورش درباره توسعه عدالت جنسیتی

۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۰:۱۳
کد خبر: 453852
توضیح وزیر آموزش و پرورش درباره توسعه عدالت جنسیتی

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: عملکرد جمهوری اسلامی در کاهش فاصله آموزشی بین پسران و دختران و توسعه عدالت جنسیتی درخشان است.

به گزارش اقتصادآنلاین، صبح امروز محسن حاجی میرزایی در دیدار با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و آیین انعقاد توافق‌نامه با معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به گزارش‌های ارائه‌شده در این نشست، اظهارکرد: فعالیت‌های خوبی در حیطه زنان و دختران در آموزش‌وپرورش انجام‌ شده است و مهارت‌های خوبی که مورد نیاز دختران است، به آنان ارائه‌ شده است لذا از این نوع برنامه‌ها استقبال و در انجام آن‌ها همکاری می‌کنیم.

وی افزود: جامعه ما به ‌شدت از نظر مهارت‌های اجتماعی برای ساختن جامعه ضعف دارد لذا ارائه این نوع مهارت‌ها برای دختران بسیار ضروری است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: گام‌های بلندی پس از انقلاب برای کاهش فاصله جنسیتی و کاهش فاصله آموزشی بین پسران با دختران برداشته شده است و باید در این زمینه اقدامات بیشتری انجام ‌شود.

مسیر ایمن کردن دانش آموزان در حوزه آسیب‌های اجتماعی از آموزش‌های مدرسه می‌گذرد

وی عملکرد جمهوری اسلامی پس از انقلاب در حوزه زنان و دختران را بسیار درخشان توصیف و عنوان کرد: باید ببینیم اصولاً در آموزش‌وپرورش به دنبال چه چیزی هستیم، لذا اهداف سند تحول همان چیزی است که ما به دنبال آن هستیم و برای تحققش تلاش می‌کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: نظام تعلیم و تربیت دستگاهی فرهنگ‌ساز و تمدن ساز است و به افراد برای حضور بهتر و مؤثرتر در جامعه کمک می‌کند لذا انسان‌ها در ابتدای تولد چیزی نمی‌دانند و از ابتدای زندگی شروع به یادگیری می‌کنند یادگیری از خود، خلق، طبیعت و ارتباط باخدای خود، بنابراین نظام آموزشی به ما یاد می‌دهد چگونه از خودمان، دیگران و طبیعت بهتر بیاموزیم و چگونه ارتباط عمیق‌تری باخدا داشته باشیم.

وی ادامه داد: نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان را برای خوب شنیدن، خوب دیدن، خوب سخن گفتن و خوب اندیشیدن تربیت می‌کند و به آن‌ها می‌آموزد که چگونه مناسبات جمعی‌شان بهتر شود و سازگاری‌شان در جامعه افزایش یابد.

عضو کابینه تدبیر و امید افزود: آموزش‌وپرورش به افراد می‌آموزد چگونه می‌توانند مسئولیت بیشتری داشته باشند و در برابر آسیب‌های اجتماعی ایمن باشد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی راه ایمن کردن دانش آموزان را در آموزش‌های مدرسه توصیف و عنوان کرد: باید در برنامه‌های آموزشی مدرسه به دانش آموزان یاد بدهیم با دیگران چگونه حرف بزنند و از حق خود چگونه دفاع کنند. لذا امیدوارم این جلسه نقطه عطفی برای همکاری‌های بیشتر بین این وزارتخانه و معاونت امور زنان و خانواده باشد.

شایان‌ذکر است؛ در پایان این آیین، توافقنامه همکاری بین دو دستگاه به امضا طرفین رسید. آموزش مهارت‌های گفتگو و ارتباط مؤثر، آموزش افزایش مشارکت اجتماعی دختران، آموزش مهارت‌های کودکیاری به دانش آموزان، جذب دختران بازمانده از تحصیل به چرخه تحصیل از مفاد اصلی این توافقنامه است.