۰ نفر

نوبخت: اعتبارات سفر رئیس جمهوری به قم افزایش پیدا کرد

۱۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۰
کد خبر: 450406
نوبخت: اعتبارات سفر رئیس جمهوری به قم افزایش پیدا کرد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در سفر رئیس جمهوری به قم ۲۴مصوبه صورت گرفته بود، گفت: برای این مصوبه ها سه هزار و ۸۷۰میلیارد ریال اعتبار تعیین شد که تا الان مجموع پرداختی پنج هزار و ۸۳۰میلیارد ریال و ۱۵۱درصد بیشتر از مبلغ مورد نظر می‌باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت روز جمعه در سفر به قم و شرکت در جلسه ویدیو کنفرانس با بهرام سرمست استاندار قم که به کرونا مبتلا و در منزل در قرنطینه بسر  می برد، اظهار داشت: با این حال ما خودمان را موظف می دانیم برای برخی از طرح هایی که باقی مانده پرداخت هایی را داشته باشیم و همه این اقدام ها گام کوچکی در خدمتگزاری به مردم قم است.

نوبخت همچنین با بیان اینکه ارقامی که در حوزه حمل و نقل و ریل و تصفیه خانه آب قم لازم است نیز از سوی دولت اختصاص داده خواهد شد گفت: در ارتباط با زیرساخت راه و راه آهن و همچنین مساله آب شرب قم نیز این مساله اجتماعی را با حمایت مالی بر طرف می کنیم.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود هدف از سفرش به قم را تبادل دو تفاهم نامه در بخش جهش تولید و مسکن عنوان کرد و گفت: تفاهم نامه جهش تولید در راستای راهبرد ابلاغی سال ۹۹ رهبر معظم انقلاب انجام می شود که با امضای آن ۲۷ طرح مختلف صنعتی،کشاورزی و گردشگری با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی در دستور کار قرار می گیرد.

وی رقم ارزی این حجم از سرمایه گذاری را نیز ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار ذکر کرد و گفت: حدود ۳۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار از محل تبصره ۱۸ و ۱۴ تامین می شود.

وی تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده برای طرح ها را نیز هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال دانست و گفت: ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال نیز آورده بخش خصوصی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با این سرمایه گذاری ۴۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال به ارزش تولیدات قم افزوده، و بالغ بر هزار و ۳۷۷ تَن نیز فرصت شغلی جدید به دست می آورند که این ها برکت هایی است که در راستای اجرای فرمان رهبری برای جهش تولید در قم شاهد هستیم.

وی همچنین تفاهم نامه در بخش مسکن را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: بر این اساس هزار واحد مسکونی در کمتر از یک سال برای انسان های شریف و بزرگواری که در روستاها و حاشیه شهر سکونت دارند و یا از امکان مالی برخوردار نیستند احداث و تقدیم خواهد شد.

تابش: موافقت نامه احداث ۷۰ هزار واحد مسکن در کشور به امضا رسیده است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: تاکنون تقریبا ۷۰ هزار توافق نامه مشترک بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری های استان های مختلف منعقد شده است.

علیرضا تابش با بیان اینکه همه این توافق نامه ها در یک برنامه زمان بندی شده به اجرا می آید و بر نحوه اجرای آنها نظارت می شود، تا در موعدد مقرر به اتمام برسد بیان کرد: ما به قم بیش از سایر استان های کشور اهمیت می دهیم و امیدواریم در زمان اعلام شده این طرح را به پایان برسانیم، چرا که معتقدیم هر کس در قم به خوبی کار کند مشمول برکت خاصی می شود.

در جریان سفر محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به قم توافق نامه ای دو جانبه در حوزه جهش تولید میان سازمان برنامه و بودجه و استانداری قم و همچنین موافقت نامه ای سه جانبه میان سازمان برنامه و بودجه کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و استانداری قم امضا شد.