۰ نفر

رئیس کل بانک مرکزی:

بانک مرکزی بازار ارز را مدیریت می‌کند/ نوسانات بازار مرتفع خواهد شد

۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۸
کد خبر: 448089
بانک مرکزی بازار ارز را مدیریت می‌کند/ نوسانات بازار مرتفع خواهد شد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: به‌دلیل اتفاقات ناشی از ویروس کرونا نقصان در عرضه نسبت به تقاضا ایجاد شد و این موجب نوسانات کوتاه مدتی شد و من مطمئن هستم که این نوسانات مرتفع خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی امروز (سه‌شنبه سه تیر 99) درباره نشست خود در کمیسیون اقتصادی مجلس و موضوعات مطروحه اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از وضعیت بازار ارز دادند و درباره ورود و خروج ارز از کشور توضیحاتی ارائه کردند و در مورد تأمین تجارت خارجی و نحوه مدیریت بازار ارز گزارش مفصلی را ارائه دادند و سؤالات نمایندگان در مسائل مختلف پاسخ دادند.

وی افزود: بعد از عید نوروز به دلیل اتفاقات ناشی از ویروس کرونا و کاهش درآمد برخی از محصولات برخی محدودیت‌ها در مرزها نقصان در عرضه نسبت به تقاضا ایجاد شد و این موجب نوسانات کوتاه مدتی شد و من مطمئن هستم که این نوسانات مرتفع خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: بانک مرکزی بازار را مدیریت می‌کند و در بازار حضور دارند و این موارد را با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کردیم و ان‌شاءالله با کمیسیون اقتصادی و اقداماتی که در بازار صورت می‌دهیم بر شرایط فعلی فائق خواهیم آمد.

همتی گفت: من مطمئن هستم با وجود تشدید فشار حداکثری دشمنان و با توجه به اقداماتی که علیه جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد همانطور که در 2 سال گذشته محکم و با اقتدار اقتصاد کشور را اداره کردیم از این به بعد هم این کار خواهیم کرد.

وی افزود: ان‌شاءالله  مردم مطمئن باشند در هفته‌ها و ماه‌های آینده تعادل برقرار خواهد شد و ما برای رونق تولید که امسال سال جهش تولید است نیز تمام امکانات پولی، بانکی و ارزی را به کار می‌گیریم تا بتوانیم رفاه مردم را تأمین کنیم.